حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل خط تولید محصولات خود را به خارج از چین، هند و ویتنام گسترش می‌دهد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

بر اساس گزارشی که امروز توسط وال‌استریت‌ژورنال منتشر شده است، اپل ظاهراً برنامه‌های خود برای گسترش خط تولید در خارج از چین را پیش برده و به شرکای سازنده قراردادی اعلام کرده که قصد دارد خط تولیدات خود را متنوع‌تر کند.

گسترش خط تولید محصولات اپل

اگرچه برخی از محصولات اپل درحال‌حاضر در کشورهایی مانند ویتنام و هند تولید می‌شوند، اکثریت تولید این شرکت متعلق‌به چین و در تأسیسات فاکسکان و پگاترون واقع‌در این کشور انجام می‌شود.

وال‌استریت‌ژورنال می‌گوید که اپل برای مدتی درحال بررسی برنامه‌های توسعه جغرافیایی خود بوده است، اما آغاز همه‌گیری کرونا، تغییرات فوری را برای مدت طولانی متوقف کرد. بااین‌حال، دوره اخیر قرنطینه‌های شدید در شانگهای، بار دیگر حس نیاز اپل به تنوع بیشتر را برای این شرکت ایجاد کرده است.

جدای از محدودیت‌های قرنطینه، این مشکلات شامل محدودیت‌های شدید سفر نیز می‌شود که بر توانایی اپل برای فرستادن مهندسان خود به مقر تأمین‌کنندگانش تأثیر گذاشته و آن‌ها را مجبور به اعمال روش‌های کاری جایگزین کرده است.

ماهیت دولت فعلی چین، ازجمله درگیری آن‌ها با ایالات‌متحده نیز، یک مشکل بالقوه برای اپل است. جنگ‌های تجاری آینده می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای توانایی اپل به‌منظور تکیه‌بر این کشور برای تولید بیشتر خود شود.

گسترش خط تولید محصولات اپل

گسترش خط تولید محصولات اپل

بااین‌حال، رقابت برای هر کشور دیگری سخت است، زیرا چین به‌اندازه کافی بزرگ است تا نیازهای سفارش عظیم اپل را برآورده کند. یافتن نیروی کار ارزان و واجد شرایط و در سایر مناطق دنیا، کار دشواری است. انتقال به مراکز تولید جایگزین مانند هند یا ویتنام، کند و تدریجی خواهد بود. برای اپل، این بدان معناست که زنجیره تأمین محصولات جدید (مانند هدست AR) احتمالاً در خارج از چین باشد.

شرکای تولیدی اپل مانند فاکسکان قبلاً تأسیساتی در هند ایجاد کرده‌اند تا به تولید آیفون برای بازار داخلی هند کمک کنند؛ با هدف گسترش بیشتر آیفون‌هایی که در این کشور ساخته شده و سپس برای فروش جهانی صادر می‌شوند.

نظر شما در مورد گسترش خط تولید محصولات اپل به خارج از مرزهای چین، هنوز و ویتنام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی