حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

محبوب ترین نسخه اندروید کدام است؟ آمار توزیع نسخه‌های مختلف را ببینید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، اخبار

سیستم عامل اندروید که از آن به عنوان محبوب‌ترین سیستم عامل موبایلی در سطح جهان یاد می‌شود، با ارائه رویکردهای خلاقانه و جذاب، در طول سالیان اخیر توانسته است جایگاه بسیار خوبی را نزد کاربران کسب کند. اما حالا باید پرسید که محبوب ترین نسخه اندروید کدام است؟ با ترنجی همراه باشید.

محبوب ترین نسخه اندروید را بشناسید…!

گوگل در قسمت اندروید استودیو، آمار توزیع نسخه‌های مختلف این سیستم عامل را اخیرا به‌روز رسانی کرده است. پیش از این، این شرکت ماهانه در مورد تقسیم بندی اندروید در میان کاربران گزارش‌های منظمی می‌داد. اما این موضوع موجی از انتقادات را به دلیل عملکرد ضعیف نسخه فعلی اندروید به دنبال داشت. بنابراین این کار بعد مدتی به پایان رسید و تنها هر شش ماه یک بار آمار آن در اندروید استودیو منتشر می‌شود. آخرین اطلاعات از این آمار، توسط گوگل در ۹ می منتشر شده است.

بر اساس داده‌های توزیع جدید در سال ۲۰۲۲، دستگاه‌هایی که اندروید ۱۱ و بالاتر را اجرا می‌کنند، اکنون با ۲۸.۳ درصد، بیشترین سهم توزیع را تشکیل می‌دهند. سهم دستگاه‌هایی که اندروید ۱۰ را اجرا می‌کنند، از ۲۶.۵ درصد در ماه نوامبر به ۲۳.۹ درصد کاهش یافته است. تعداد دستگاه‌هایی که اندروید ۹ را اجرا می‌کنند نیز حدود ۱۶.۲ درصد از کل گجت‌های اندرویدی است.

محبوب ترین نسخه اندروید

اندروید اوریو با ۱۱.۶ درصد و اندروید نوقا نیز با ۵ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. سهم دستگاه‌هایی که اندروید مارشمالو را اجرا می‌کنند نیز ۳.۹ درصد است. پس از آن نیز به ترتیب اندروید Jelly Bean حدود ۰.۴ درصد، اندروید Lollipop نیز حدود ۳ درصد و اندروید کیت کت نیز ۱ درصد را به خود اختصاص داده‌اند. متاسفانه در این آمارها گزارشی درباره اندروید ۱۲ وجود ندارد و این به طور مستقیم نشان می‌دهد که سهم دستگاه‌های مجهز به این نسخه بسیار ناچیز است.

گوگل اخیرا از انتشار دومین نسخه بتا اندروید ۱۳ خبر داده است. حفاظت از حریم خصوصی بهینه‌تر، تم و رابط کاربری Material You با پشتیبانی از برنامه‌های بیشتر و انجام بهبودهای جزئی، بخش جدید تنظیمات مدیریت ویژگی‌های امنیتی و همچنین امکان تغییر زبان رابط کاربری برای برنامه‌های جداگانه از قابلیت‌های مورد انتظار در این نسخه خواهد بود.

گوگل همچنین تصریح کرد که بسیاری از ویژگی‌های جدید در حال حاضر در نسخه دوم بتای اندروید ۱۳ موجود است که اکنون کاربران می‌تواند نه تنها در تلفن‌های هوشمند Pixel به آن دسترس داشته باشند، بلکه بر روی دستگاه‌های سایر تولید کنندگان مانند شیائومی، ویوو، تکنو، ریلمی، نوکیا، اوپو، شارپ، ایسوس، وان پلاس، لنوو و ZTE  نیز قابل اجرا است.

محبوب ترین نسخه اندروید

برای محافظت از داده‌های کاربران در اندروید ۱۳، کار با کلیپ‌بورد دارای محدودیت‌هایی است. هنگامی که یکی از برنامه‌ها به آن دسترسی پیدا کند، یک اعلان برای کاربر ظاهر می‌شود و مدت کوتاهی بعد، تاریخچه استفاده از کلیپ بورد به طور خودکار، کاملا حذف می‌شود و برنامه‌ها توانایی کپی اطلاعات آن را از دست می‌دهند.

به گفته وب سایت GizChina، در برنامه ارسال پیامک اختصاصی گوگل یعنی Messages، تغییراتی نیز در مورد پشتیبانی از استاندارد RCS، که جانشین پروتکل‌های منسوخ SMS و MMS است، رخ می‌دهد که شامل پشتیبانی از رمزگذاری سرتاسری در چت‌های گروهی است. این قابلیت قبلا فقط در مکاتبات شخصی دسترس بود.

برنامه تنظیمات، بخش جدیدی به نام «امنیت و حریم خصوصی» یا «Security & Privacy» دارد که شامل تمام ویژگی‌های امنیتی مانند محافظت از برنامه، قفل صفحه، بررسی امنیتی گوگل، راه‌اندازی دستگاه، پیدا کردن دستگاه (Find My Device setup) و همچنین نظرات و پیشنهاداتی برای بهبود بخش امنیت دستگاه می‌باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان