حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دستگیری سارق مسلح به کمک ایرتگ اپل؛ وقتی کوپرتینویی‌ها پلیس می‌شوند…!

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، امنیت

اگر تا به امروز فکر می‌کردید که محصولات اپل فقط در حوزه سلامتی، قبل از سکته یا عارضه‌های قلبی، صاحبان خود را مطلع می‌کنند، باید بگوییم که سخت در اشتباه بوده‌اید. زیرا اخیرا شاهد دستگیری سارق مسلح به کمک ایرتگ اپل هستیم و این موضوع بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با ترنجی همراه باشید.

دستگیری سارق مسلح به کمک ایرتگ اپل چگونه امکان پذیر است؟!

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده است، پلیس پورتلند پس از اینکه یک سارق مسلح به طور ناخواسته یک دستگاه ردیاب را در جریان سرقت دومش برداشته بود، از AirTag اپل کمک فنی دریافت کرده و آن سارق را دستگیر کرده است. در روز پنجشنبه در بلوک ۱۰۰ شمال غربی برادوی در پورتلند، اوریت، یک سرقت مسلحانه از یک فروشگاه اتفاق افتاده بود. مردی که توسط پلیس به نام جاستین جانستون معرفی شده است، با انگیزه سرقت پول به سمت یک کارگر فروشگاه اسلحه گرفته و تلفن و کیف پول قربانی را دزدیده بود.

دستگیری سارق مسلح به کمک ایرتگ اپل

خبرگزاری KATU2 گزارش داده است که پس از این ماجرا، پلیس به خیابان سوم SW و منطقه SW Pine Street رفته و سارق را در حال ورود و خروج از هتل سوئیت با نظارت تصویری دیده است. روز بعد، بخش امنیت هتل با پلیس تماس گرفته و گفته است که مظنون به هتل بازگشته. هنگام تلاش برای دستگیری مظنون، وی به داخل هتل دوید و قبل از اینکه زنگ آتش نشانی را به صدا درآورد، فرار کرده و در جریان بازرسی، پلیس یک اسلحه دستی تقلبی را در محل استراحت وی پیدا کرده بود.

خوشبختانه، یکی از مهمانان هتل به پلیس اطلاع داده بود که شخصی وارد اتاق او شده و وسایلی را از اتاقش برداشته است. از جمله یک کوله پشتی منحصر به فرد که یک ایرتک اپل به آن متصل شده است. پلیس نیز از این AirTag برای ردیابی مظنون استفاده کرده است و پس از آن متوجه شده که مضنون به شمال پورتلند فرار کرده است.

گزارش‌ ها اذعان دارند که اپل ردیابی افراد با ایرتگ را آسان‌تر و ارزان‎‌تر کرده است

قبل از این نیز جانسون به سرقت درجه دو و دزدی درجه یک متهم شده بود. پیش از این در ۹ می، ایرتک اپل به پیدا کردن تجهیزات شخصی عکاسی به ارزش ۷۰۰۰ دلار در استرالیا کمک کرده بود. با این حال، ردیاب‌ها همچنان گجت‌هایی بحث برانگیز هستند زیرا برخی افراد سعی می‌کنند از آن‌ها برای ردیابی دیگران استفاده کنند. این موضوعی است که مورد توجه نمایندگان مجلس آمریکا نیز قرار گرفته است. به همین دلیل ایالات اوهایو در حال تصویب لایحه جدیدی برای ممنوعیت ردیابی افراد با ایرتک اپل است.

ایرتگ اپل به کاربران و دارندگان این گجت کمک می‌کند تا اقلام گم شده یا دزدیده شده خود را ردیابی کنند. با این حال، برخی از افراد از دستگاه ردیاب برای اهداف نادرستی استفاده می‌کنند. در ماه فوریه، 3News در مورد یک حادثه مربوط به یک زن که ماشینش توسط ایرتگ ردیابی می‌شد، گزارش داد. این زن به وسیله هشدار AirTag متوجه شده بود که شخصی وی را ردیابی می‌کند و سپس او از پلیس Akron برای حل این مشکل کمک خواسته و پلیس پس از بازرسی ماشین او، یک AirTag را در سپر عقب ماشین وی پیدا کرده بود.

دستگیری سارق مسلح به کمک ایرتگ اپل

به گفته خبرگزاری GizChina، ایرتگ‌های اپل به دلیل خطر بالقوه‌ای که می‌توانند ایجاد کند، درخواست‌هایی جهت صدور قوانین محدود کننده برای استفاده از آنان مطرح شده است. در اوهایو نیز لابی جدی قانونگذاران با حمایت دموکرات‌ها و جمهوری خواهان صورت گرفته است. با توجه به این تلاش، دو حزب نمایندگان از ارائه لایحه جدید به نام HB672 در مجلس نمایندگان اوهایو خبر داده‌اند. این قانون به طور کلی یک شخص را از نصب آگاهانه یک دستگاه یا برنامه ردیابی در دارایی شخص دیگری بدون رضایت او منع می‌کند.

پنسیلوانیا همچنین در حال تلاش برای رسیدگی به این موضوع در داخل ایالت خود است و قوانینی را معرفی کرده است که سوء استفاده از ایرتگ‌های اپل را جرم قلمداد می‌کند. اپل همچنین در تلاش است تا اقدامات ضد ردیابی خود را برای AirTag بهبود بخشد. با آپدیت اخیر، این شرکت یک هشدار برای حفظ حریم خصوصی کسانی که AirTag‌ جدید را راه‌اندازی می‌کنند، عرضه کرده است. به‌علاوه، زمانی که AirTag‌های ناشناخته در میان کاربران ظاهر می‌شوند، به‌روزرسانی‌های میان‌افزار جدید به صدا در می‌آیند که یافتن آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان