حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری AMD و کوالکام برای افزایش سرعت مودم لپ‌تاپ‌ها

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، کوالکام

در چند وقت اخیر شاهد این موضوع هستیم که فعالیت و تلاش AMD بسیار بیشتر از گذشته شده است. این شرکت به دنبال افزایش فروش محصولات خود، قصد دارد با تمرکز بر بهبود محصولاتش و همچنین همکاری با سایر شرکت‌ها، بازار خود را بیش از پیش گسترده‌تر کند. به همین دلیل شاهد همکاری AMD و کوالکام برای افزایش سرعت مودم لپ‌تاپ‌ها هستیم. با ترنجی همراه باشید.

مدتی پیش در ترنجی درباره همکاری متا و AMD برای تقویت شبکه‌های تلفن همراه خواندیم. لپ‌تاپ‌های مجهز به تراشه‌های AMD Ryzen به لطف همکاری جدید این شرکت با کوالکام به زودی می‌توانند شاهد افزایش سرعت وای‌فای خود باشند. این غول حوزه تولید تراشه اعلام کرده است که Qualcomm FastConnect خود را به رایانه‌های شخصی و پردازنده‌های AMD Ryzen می‌آورد و این کار بدان معنا است که اتصالات Wi-Fi 6 و 6E به زودی در دستگاه‌های بیشتری در دسترس خواهند بود و سرعت دانلود تا ۳.۶ گیگابایت در ثانیه را ارائه می‌دهند.

همکاری AMD و کوالکام

دسته ای از لپ‌تاپ‌های کاری، اولین محصولاتی هستند که شاهد ارتقاء خود در این زمینه خواهند بود. همچنین نوت‌بوک‌هایی که از تراشه‌های سری AMD Ryzen Pro 6000 و Qualcomm FastConnect 6900 استفاده می‌کنند نیز از این بهبود برخوردار خواهند بود. به طور کلی، آن چه که واضح و مشخص است، این است که وای‌ فای‌های سریع‌تر در راه هستند.

جیسون بانتا از شرکت AMD، در یک بیانیه مطبوعاتی گفته است که مدیریت از راه دور Wi-Fi، خارج از باند ابزار مهمی برای مدیران سازمانی حوزه فناوری اطلاعات جهت تشخیص و رفع مشکلات آن است، حتی زمانی که سیستم عامل در حال اجرا نیست، این ویژگی می‌تواند فعال باشد.

پردازنده‌های AMD Ryzen PRO 6000 Series با مودم Qualcomm FastConnect 6900، لپ‌تاپ‌های تجاری نسل بعدی را قادر می‌سازد تا ابزارهای پردازش و اتصال مورد نیاز برای عملکرد در محیط‌های مدرن را داشته باشند و قابلیت مدیریت از راه دور با قدرت حرفه‌ای را برای کاربران در محل کار جدید ارائه دهند.

همکاری متا و AMD برای تقویت شبکه‌های تلفن همراه

این مورد همچنین برای اولین بار دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۱ را وارد بازار می‌کند، زیرا این دو شرکت به دنبال همکاری با مایکروسافت هستند تا از برخی ابزارهای اتصال مفید موجود در این نرم‌افزار نهایت استفاده را ببرند. این مورد شامل Windows 11 Wi-Fi Dual Station است که به لپ‌تاپ‌ها اجازه می‌دهد از چندین باند Wi-Fi به طور همزمان برای کاهش تاخیر و اتصالات قوی‌تر استفاده کنند. AMD و Qualcomm می‌گویند که این قابلیت باعث افزایش و بهبود عملکرد دستگاه‌ها در کنفرانس ویدیویی خواهد شد و ویژگی‌های خاصی را برای کاربران سازمانی ایجاد می‌کند.

به گفته خبرگزاری TechRadar، شرکت AMD همچنین مایل است تا ابزار مدیریت از راه دور پردازشگر مدیریتی خود را برای رایانه‌های شخصی مجهز به Ryzen Pro 6000 به کار گیرد، امیدواریم که چنین دستگاه‌هایی برای مشاغلی که به دنبال ارتقاء حوزه IT خود هستند، جذاب‌تر واقع شوند. کاربران چنین دستگاه‌هایی، با سری ThinkPad Z لنوو که اخیرا معرفی شده و سری HP EliteBook 805 که در مطالب مطبوعاتی به آن‌ها اشاره شده است، باید بتوانند مزایای استفاده از باند ۶ گیگاهرتز برای بهبود پهنای باند و بهبود سرعت را بدون نیاز به استفاده از دستگاه‌های قدیمی‌تر و دستگاه‌های غیر باند 6E مشاهده کنند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان