حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری متا و AMD برای تقویت شبکه‌های تلفن همراه

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، تجاری، شبکه 5G، فناوری‌های نوین

متا یا همان فیس‌بوک سابق، یکی از غول‌های نرم‌افزاری جهان محسوب می‌شود. همچنین AMD نیز یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه سخت‌افزار و نرم‌افزار است. اخیرا شاهد همکاری متا و AMD برای تقویت شبکه‌های تلفن همراه هستیم که این خبر می‌تواند بهبودهای زیادی به همراه داشته باشید. با ترنجی همراه باشید.

همکاری متا و AMD برای تقویت شبکه‌های تلفن همراه

شرکت مادر فیس‌بوک یعنی متا و شرکت AMD اعلام کرده‌اند که در حال کار روی یک برنامه زیرساخت اینترنت موبایل هستند که برای کاهش هزینه‌های ایستگاه‌های پایه برای شبکه‌های تلفن همراه طراحی شده است. برنامه Evenstar که توسط Meta در ابتدای سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد، بر روی ایجاد طرح‌های مرجع شبکه دسترسی رادیویی همه منظوره (RAN) برای شبکه‌های 4G و 5G در اکوسیستم Open RAN متمرکز است.

در حالی که واحدهای رادیویی راه دور (RRU) به طور سنتی به عنوان یک بسته فروخته می‌شوند، متا و شرکای آن در این برنامه تصمیم گرفته‌اند سخت افزار RRU، واحد توزیع و نرم‌افزار واحد کنترل را جدا کنند تا اپراتورهای شبکه تلفن همراه بتوانند با انعطاف پذیری بیشتری، راه حل‌هایی را برای دسترسی به اینترنت به کار گیرند. پیش‌تر که AMD در ابتدا بخشی از این برنامه نبود، خرید Xilinix که در ماه فوریه بسته شد، فرصتی را برای این سازنده تراشه فراهم می‌کند تا در کنار متا به عنوان بخشی از برنامه Evenstar کار کند.

همکاری متا و AMD

به گفته TechRdar، همکاری بین این دو شرکت در حال حاضر به ثمر نشسته است زیرا AMD اعلام کرده است که Xilinx Zynq UltraScale+ RFSoC توسعه واحدهای رادیویی Evenstar متعدد را برای کمک به ایجاد زیرساخت شبکه جهانی موبایل 4G/5G امکان پذیر کرده است. RUهای Evenstar با معماری Xilinx Zynq RFSoC انعطاف‌پذیری لازم را برای برآورده کردن طیف گسترده‌ای از الزامات برنامه Evenstar از جمله 4G/5G، mmWave و زیر ۶ گیگاهرتز با استفاده از سخت‌افزار اصلی فراهم می‌کنند.

این امر امکان استفاده از این پلتفرم را برای رسیدگی به طیف گسترده‌ای از پیکربندی‌های رادیویی و استانداردهای در حال ظهور فراهم می‌کند تا فروشندگان سرویس‌های رادیویی بتوانند به سرعت به فرصت‌های جدید بازار واکنش نشان دهند. معاون مرکز داده و گروه ارتباطات شرکت AMD یعنی Dan Mansure، بینش بیشتری در مورد تعهد این شرکت به برنامه Evenstar در یک بیانیه مطبوعاتی ارائه کرد و گفت که توسعه رادیوهای Evenstar با فناوری رادیوی تطبیقی ​​ما یک دستاورد مهم برای AMD است.

ما مفتخریم که با Meta Connectivity، شریک این اکوسیستم هستیم و مشتاقانه منتظر ادامه طراحی‌های مشترکمان برای Evenstar هستیم تا راه حل‌های بی سیم انعطاف پذیر، مقیاس پذیر و کارآمدتری را ارائه کنیم. ما احتمالا از متا و AMD بیشتر خواهیم شنید زیرا دستگاه‌های بیشتری جهت کمک به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای برنامه Evenstar ساخته می‌شوند. نظر شما درباره همکاری متا و AMD برای تقویت شبکه‌های تلفن همراه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان