حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حجم حافظه مورد نیاز آیفون خود را چگونه مشخص کنیم؟ اپل توضیح می‌دهد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

همانطور که حتما می‌دانید، آیفون‌های شرکت اپل بدون قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه عرضه می‌شوند. به همین دلیل باید در انتخاب گزینه‌های مختلفی که حافظه‌های داخلی متنوعی دارند، تصمیم‌گیری درستی داشته باشید. در همین مورد، اپل توضیح می‌دهد که چگونه حجم حافظه مورد نیاز آیفون خود را مشخص کنیم. با ترنجی همراه باشید.

حجم حافظه مورد نیاز آیفون برای هر کاربر چقدر است؟!

آیا هنگام خرید یک گوشی هوشمند جدید، نمی‌دانید که چقدر فضای ذخیره سازی داخلی نیاز دارید؟ شاید  هم شما فقط انتخاب می‌کنید که بالاترین حجم حافظه داخلی را برای مدلی که می‌خرید، انتخاب کنید. اما این کار اتلاف پول زیادی دارد، مگر اینکه شما واقعا به ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه داخلی دستگاه خود نیاز داشته باشید.

حالا اپل به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید بفهمید که برای آیفون جدید خود چقدر فضای ذخیره سازی نیاز دارید. اکتبر سال گذشته، در مورد شایعه‌ای شنیدیم که گویا بر اساس آن، اپل می‌خواهد آیفون ۱۴ را در سال ۲۰۲۲ با دو ترابایت حافظه NAND Flash Storage عرضه کند. به احتمال زیاد، این مقدار از ظرفیت ذخیره سازی فقط در خط آیفون ۱۴ پرو در دسترس خواهد بود. در حال حاضر، بالاترین ظرفیت ذخیره سازی موجود در یک آیفون، یک ترابایت موجود در آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس است.

نسخه‌های غیر پرو نیز حداکثر با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی در دسترس هستند. اپل برای کمک به کاربران و راهنمایی آنان، راهنمایی را با عنوان “چگونه ظرفیت ذخیره سازی آیفون خود را انتخاب کنید” منتشر کرده است. اپل می‌گوید که اگر می‌خواهید آیفون جدیدی را خریداری کنید، می‌توانید با بررسی میزان نیاز حال حاضر شما به حجم ذخیره سازی، بهترین گزینه را که برای شما مناسب‌تر است، انتخاب نمایید.

حجم حافظه مورد نیاز آیفون

البته این گفته کاملا منطقی است. اگر می‌دانید که اکنون به چه مقدار فضای ذخیره سازی در تلفن خود نیاز دارید، احتمالا می‌توانید که کدام گزینه از آیفون‌های اپل را انتخاب نمایید. همچنین باید توجه داشته باشیم که اگر شما اکثر کارهای خود را با گوشی هوشمندتان انجام می‌دهد، احتمالا می‌دانید که چقدر فضای ذخیره سازی در گوشی خود نیاز دارید. اما اگر اینطور نیست و نمی‌دانید که نیاز شما چقدر است، فهمیدن این موضوع چندان دشوار نخواهد بود.

شما می‌توانید در آیفون خود به بخش Settings > General > iPhone Storage بروید. در بالای صفحه مشاهده خواهید کرد که چه مقدار از فضای ذخیره سازی دستگاه خود را استفاده کرده‌اید و کل مقدار در دسترس آن نیز موجود است. همچنین شما می‌توانید انواع فایل‌هایی را که فضای ذخیره سازی آیفون خود را با آن‌ها پر کرده‌اید، مشاهده کنید. به عنوان مثال، با استفاده از کدگذاری رنگ در ابزار اندازه گیری ذخیره سازی آیفون، به سرعت می‌توانید ببینید که آیا گوشی شما بخاطر برنامه‌ها، عکس‌ها، فیلم‌ها، ایمیل‌ها و یا پیام‌ها پر شده است یا خیر.

 

 

اپل می‌گوید که اگر حجم فایل‌های شما به حداکثر فضای ذخیره سازی دستگاه رسیده است، قطعا باید آیفون بعدی خود را با ظرفیت بیشتری خریداری کنید. در واقع دانستن میزان و حجم فایل‌‌های فعلی شما می‌تواند کمک‌تان کند تا تصمیم بگیرید که برای آیفون بعدی خود به چه مقدار فضای ذخیره سازی نیاز دارید اگر شما فضای بلااستفاده زیادی دارید، اپل پیشنهاد می‌کند که آیفون بعدی شما ظرفیت ذخیره سازی مشابهی را با موردی که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید، داشته باشد. توجه داشته باشید که اپل نمی‌گوید در چنین شرایطی یک گوشی آیفون با ظرفیت ذخیره سازی کمتری بخرید.

این کار ممکن است راهنمایی چندان عاقلانه‌ای نباشد. زیرا شاید هر سال حجم فایل‌های مختلف شما رفته رفته افزایش یابد و نیاز شما را به حافظه داخلی مشابهی بالاتر ببرد. برخی از پاسخ‌ها در مورد این راهنمایی جالب توجه است. از جمله موردی که می‌گوید به جای نیازهای فعلی باید همیشه به نیاز خود به فضای ذخیره سازی دستگاه بعدی نگاه کنید.

همانطور که این شخص گفته است، هر نسل با پیشرفت در دوربین هر دستگاه جدید و حتی افزایش حجم فایل‌های نصبی، کاربران عکس‌ها و فیلم‌های حجیم‌تری می‌گیرند که برای ذخیره آن‌ها به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز پیدا می‌کنند. البته کاربران آیفون همیشه می‌توانند از iCloud برای ذخیره سازی استفاده کنند. هنگامی که در iCloud ثبت نام می‌کنید، ۵ گیگابایت فضای ذخیره رایگان دریافت می‌کنید. ظرفیت ذخیره سازی نه فقط برای گوشی‌های آیفون، بلکه برای کل گوشی‌های هوشمند، به طور کلی مسیری طولانی را طی کرده است.

به گفته PhoneArena، هنگامی که نسل اول آیفون در سال ۲۰۰۷ عرضه شد، برای اولین بار تنها با ۴ گیگابایت و ۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی در دسترس بود. سرانجام اپل گزینه ۱۶ گیگابایتی را نیز اضافه کرد. آیفون 4s در سال ۲۰۱۱ اولین آیفونی بود که ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی را در دسترس شما قرار می‌داد. سری آیفون ۶ که در سال ۲۰۱۴ معرفی و عرضه شد، اولین دستگاهی بود که ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی را ارائه داد. همچنین دو سال بعد، در سال ۲۰۱۶، اپل ظرفیت ذخیره سازی ۲۵۶ گیگابایتی را در سری آیفون ۷ معرفی کرد. این حجم در آیفون XS و آیفون XS Max در سال ۲۰۱۸ دو برابر شد.

در ادامه سری پرو آيفون ۱۳ اولین دستگاه‌هایی بودند که تا ۱ ترابایت حافظه ذخیره سازی را ارائه می‌دادند. از آنجا که به نظر می‌رسد اپل هر دو سال یک بار، حافظه ذخیره سازی دستگاه‌های خود را دو برابر می‌کند، ممکن است در آیفون ۱۵ نیز گزینه‌هایی با ۲ ترابایت حافظه داخلی را مشاهده کنیم. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما دوست دارید یک آیفون با حافظه داخلی بالاتری خریداری کنید؟ روش شما برای تشخیص نیازتان به میزان حافظه ذخیره سازی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان