حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پر استفاده ترین ایموجی به‌تفکیک کشورهای دنیا کدام موارد هستند؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

ایموجی “چهره با اشک شوق” که ممکن است آن را به‌عنوان عکس‌العمل مرسوم “خنده” نیز بشناسید، رسماً پر استفاده ترین ایموجی در اکثر کشورهای جهان، بر اساس مطالعه جدیدی که 9 میلیون توییت دارای برچسب جغرافیایی را در فوریه 2022 تجزیه‌وتحلیل کرده است، به‌شمار می‌رود. شرکتی که این مطالعه را انجام داده، Crossword-Solver، بهترین ایموجی‌های مورداستفاده در تمام کشورهای جهان را فهرست کرده است.

پر استفاده ترین ایموجی در هر کشور

این شرکت در تازه‌ترین مطالعه‌ی خود دریافته است که بیشتر کشورها یا می‌خندند یا عشق می‌ورزند؛ بنابراین اشک شوق 😂 و قلب قرمز ❤️ اولین و دومین ایموجی پراستفاده در سراسر جهان هستند. همچنین صورت با اشک شوق 😂 رایج‌ترین ایموجی در 75 کشور جهان محسوب می‌شود. علاوه‌بر این، ایموجی‌های با مضمون Wordle به ده شکلک برتر آمریکا راه پیدا می‌کنند. بااین‌حال، باید توجه داشت که ایموجی‌ها به‌عنوان یک زبان جهانی واحد شناخته نمی‌شوند. به‌عنوان‌مثال، در چین، شکلک دست زدن 👏 «عشق‌بازی» را پیشنهاد می‌کند، درحالی‌که ارسال شست بالا 👍 به یونانی ممکن است باعث توهین شود.

پر استفاده ترین ایموجی در هر کشور

پر استفاده ترین ایموجی در هر کشور

اگر شکلک‌های واقعی با محبوبیت‌شان برجسته می‌شدند، دنیا مکانی وحشتناک می‌شد. خوشبختانه، گرافیک زیر فقط یک تجسم داده است که نشان می‌دهد درصورتی‌که اندازه شکلک‌های مورداستفاده در جهان با استفاده از آن‌ها مرتبط باشد، چگونه به‌نظر می‌رسند. چهره با اشک شوق بیشترین استفاده از ایموجی‌ها در جهان را دارد. این ایموجی حتی تنها موردی‌ست که به‌عنوان کلمه سال در آکسفورد انتخاب شده است. انتشارات دانشگاه آکسفورد در سال 2015 آن را “کلمه‌ای” نامید که به بهترین وجه منعکس‌کننده‌ی اخلاق، خلق‌وخو و مشغله می‌باشد.

درحال‌حاضر، 3663 ایموجی رسمی وجود دارد، اما محبوب‌ترین موارد در آن‌ها بسیار برجسته‌تر از بقیه هستند. چهره با اشک شوق تقریباً دو برابر بیشتر از سومین ایموجی برتر یعنی غلت زدن روی زمین برای خندیدن استفاده می‌شود، که به‌نوبه‌ی خود دو برابر رایج‌تر از شکلک دست روی هم به‌عنوان تشکر و خواهش با رتبه ششم است. بااین‌حال، همواره تلاش‌هایی برای تنوع‌بخشی بیشتر در ایموجی‌ها وجود داشته است. رنگ‌های مختلف پوست برای اولین بار در سال 2015 در دسترس قرار گرفت، درحالی‌که ایموجی‌های مرد باردار از جدیدترین موارد اضافه‌شده به این لیست هستند!

شرکت آماری مذکور، از API توییتر برای بازیابی 9 میلیون توییت دارای برچسب جغرافیایی استفاده کرده است. بر اساس این نمونه، آن‌ها بیشترین استفاده از ایموجی را در سراسر جهان و برای کشورهای خاصی با داده‌های موجود تعیین کرده‌اند. حداکثر تعداد توییت از یک حساب کاربری به یک عدد در روز محدود شده تا ربات‌ها از این آمار حذف شوند. این شرکت همچنین از “ظاهر منحصربه‌فرد” برای محاسبه فراوانی ایموجی در نمونه استفاده کرده؛ بدان معنا که برای توییت‌هایی که بیش از یک بار ایموجی یکسان دارند؛ فقط اولین مورد از آن در کل استفاده از آن ایموجی حساب شده است.

نظر شما پیرامون آمار پر استفاده ترین ایموجی به‌تفکیک کشورهای دنیا چیست؟ همان‌طور که از تصویر بالا مشخص است، در ایران نیز مشابه با روند کلی جهانی، ایموجی خنده با اشک شوق بیشترین محوبیت را درمیان جامعه‌ی کاربران دارد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی