حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل با معرفی اولیه پیکسل واچ، عرضه اولین ساعت هوشمند خود در پاییز امسال را تأیید کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ساعت هوشمند، گوگل

در جریان کنفرانس Google I/O 2022، کمپانی گوگل سرانجام با معرفی اجمالی پیکسل واچ و نمایش طراحی کلی آن، به‌صورت رسمی تأیید کرد که اولین ساعت هوشمند خود را درکنار گوشی‌های پرچمدار سری پیکسل 7 در پاییز امسال عرضه خواهد کرد.

معرفی پیکسل واچ گوگل

پیکسل واچ گوگل از سه قطعه مجزا تشکیل شده است که با یک شیشه محافظ شروع می‌شود که تا حاشیه فلزی خمیده ساعت ادامه یافته است. گوگل با این “طراحی گنبدی” ظاهری بدون حاشیه و لبه‌به‌لبه به اولین ساعت هوشمند خود داده است؛ اما صفحه‌نمایش آن سطح صافی داشته و حاشیه‌های مشکی اطراف نیز در آن وجود دارد.

یک تاج لمسی مشابه با اپل واچ در موقعیت ساعت 3 برای این ساعت درنظر گرفته شده است که قابل کلیک‌کردن نیز می‌باشد. در زیر این تاج، اولین سوراخ از دو سوراخ کوچک قرار گرفته و دیگری نیز در لبه سمت چپ در کنار بریدگی بلندگو قرار دارد. گوگل در اینجا از فولاد ضدزنگ بازیافتی برای جنس بدنه ساعت هوشمند خود استفاده می‌کند.

معرفی پیکسل واچ گوگل

معرفی پیکسل واچ گوگل

در قسمت دیگری از این گجت، دو شیار بند ساعت با دکمه‌هایی در سمت راست وجود دارد که امکان تعویض سریع با چرخش دستگاه را فراهم می‌کند. یک سیستم تعویض بند اختصاصی دراینجا استفاده شده است، درحالی‌که گوگل از طرح «بند بی‌نهایت» Fitbit نیز برای ساعت خود بهره می‌برد که درحقیقت از دو حلقه و یک میخ به شکل قرص تشکیل شده است.

هم محیط فلزی و هم گنبد پایینی که قطعه سوم است، کاملاً ضخیم هستند. حسگرها به‌صورت افقی در قسمت پشتی و مرکزی ساعت قرار گرفته‌اند تا مقداری تقارن به‌وجود بیاید.

یک «رابط‌کاربری Wear OS بهبودیافته» با نوار ناوبری و اعلان‌های هوشمند نیز در این ساعت وجود دارد. ازنظر نرم‌افزاری، گوگل می‌گوید که پیکسل واچ برنامه‌های بومی گوگل را که شما انتظار دارید و همچنین یکپارچگی جدید با Fitbit را خواهد داشت. این شامل موارد اساسی مانند Google Maps و Assistant می‌شود، اما همچنین برنامه‌هایی با سیستم‌عامل جدید مانند Google Wallet و Google Home نیز بر روی این ساعت کار می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در Wear OS ارائه می‌شود، Emergency SOS است. ما این ویژگی را در ساعت‌های هوشمند دیگر دیده‌ایم و نکته اصلی این است که می‌توانید از ساعت خود برای تماس با یک دوست قابل‌اعتماد یا یکی از اعضای خانواده و همچنین تماس با خدمات اضطراری استفاده کنید. در مورد ادغام Fitbit، می‌توانید اطلاعات آماری مربوط به ضربان قلب و ردیابی خواب خود را توسط آن مشاهده کنید.

از نظر هزینه، گوگل ادعا می‌کند که اولین ساعت هوشمند خود، یک «محصول با قیمت ممتاز» خواهد بود. مشکل بالقوه دیگر این است که پیکسل واچ به تلفنی با اندروید 8.0 یا جدیدتر نیاز دارد و شما به یک حساب گوگل برای استفاده از پیکسل واچ نیز، نیاز خواهید داشت. بنابراین، مانند گلکسی واچ 4، Pixel Watch با گوشی‌های آیفون سازگار نخواهد بود.

گوگل در ادامه اعلام کرده است که جزئيات تراشه‌ی مورداستفاده، باتری و سایر قابلیت‌های ساعت هوشمند خود را به‌مرور زمان منتشر کرده و این دستگاه را درکنار سری پیکسل 7، به‌صورت رسمی در پاییز امسال رونمایی و عرضه خواهد کرد.

نظر شما درمورد پیکسل واچ گوگل و طراحی این ساعت هوشمند چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی