حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل مپ قابلیت جدید «نمای فراگیر» از شهرهای منتخب را ارائه خواهد کرد

در کنفرانس Google I/O 2022، کمپانی گوگل از قابلیت های جدید برای سرویس گوگل مپ ازجمله «نمای فراگیر» از شهرهای منتخب و امکان استفاده از Live View’s AR در برنامه‌های شخص‌ثالث رونمایی کرد.

قابلیت جدید نمای فراگیر گوگل مپ

برای سال‌ها، Google Maps نمای خیابان را به‌عنوان روشی مفید برای شناختن بخش خاصی از جهان بدون نیاز به بازدید ازآنجا ارائه می‌دهد. گوگل پس از گذراندن سال‌ها فهرست‌نویسی تصاویر جهان، نمای خیابان و عکس‌های هوایی را با هم ادغام می‌کند تا «مدل دیجیتالی غنی از جهان» را در آنچه که «نمای فراگیر» نامیده می‌شود، ایجاد کند.

نمای فراگیر Google Maps مناظر زیبا از یک شهر و مکان‌های دیدنی آن، پیشنهاد مکان‌هایی برای یادگیری یا بازدید، و نماهایی از داخل برخی ساختمان‌ها را ترکیب می‌کند. حتی می‌توانید مناظر متناوب از مناطق خاصی مانند شب، در آب‌وهوای بد یا در شرایط شلوغ را نیز مشاهده کنید.

نمای فراگیر با ویژگی‌های مفید معمول Maps مانند سطح مشغله و نشانگرهای ترافیک پوشیده می‌شود و همه آن‌ها در Google Maps برای تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های مختلف ارائه خواهند شد. تنها محدودیت این قابلیت درحال‌حاضر این است که چه شهرهایی را می‌توان مرور کرد، با شروع در اواخر امسال، قابلیت جدید گوگل مپ در لس‌آنجلس، لندن، نیویورک، سانفرانسیسکو و توکیو در دسترس خواهد بود.

قابلیت جدید نمای فراگیر گوگل مپ

قابلیت جدید نمای فراگیر گوگل مپ

درهمین‌حال، هنگامی‌که واقعاً وارد شهری شدید، نمای زنده مبتنی‌بر واقعیت افزوده Google Maps به‌عنوان یک راه مفید برای استفاده از مکان‌های دیدنی برای یافتن جایی که هستید و دقیقاً جایی که باید باشید، استفاده می‌کند. امروز، گوگل امکانات Live View را برای برنامه‌های بیشتری از طریق ARCore Geospatial API جدید ارائه می‌کند.

درحال‌حاضر، برخی از برنامه‌ها شروع به استفاده از این APIها برای ایجاد تجربیات جدید قدرتمند و لذت‌بخش می‌کنند. برای Lime، خدمات مشترک دوچرخه/روروک مخصوص بچه‌ها، در شهرهای منتخب می‌توانید از دوربین خود استفاده کنید تا ثابت کنید پارکینگ ایمن و مسئولانه پیدا کرده‌اید.

نظر شما پیرامون قابلیت جدید نمای فراگیر گوگل مپ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
alikarimi

سلام، واقعا اگه چنین قابلیتی رو به گوگل مپ اضافه کنه خیلی عالیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی