حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل سرچ قابلیت شناسایی و فیلتر محصولات در دنیای واقعی را دریافت می‌کند

جستجوی گوگل ابزار توانمندی است که از قدرت هر چیزی که گوگل می‌داند، استفاده کرده و از آن برای ارائه اطلاعات بیشتر درباره دنیای اطرافتان بهره می‌برد. امروز و درجریان رویداد Google I/O 2022، گوگل یک قابلیت از بخش سرچ Google Lens با نام «کاوش صحنه» را معرفی کرد که به شما اجازه می‌دهد تا محیط اطراف خود را «کاوش» کرده، محصولات را شناسایی کنید و حتی آن‌ها را در زمان واقعی فیلتر کنید. همچنین پیشرفت‌های بیشتری برای جستجوی چندگانه ایجاد شده است.

قابلیت شناسایی و فیلتر گوگل سرچ

“Multisearch” به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌های گوگل برای جستجو در مدت‌زمان طولانی درنظر گرفته می‌شود که امکان استفاده از یک تصویر را به‌عنوان نقطه شروع جستجو و سپس افزودن جزئیات بیشتر توسط مشخص‌کننده را ارائه می‌دهد.

در I/O 2022، گوگل گسترشی در “Multisearch” را معرفی کرده است که به این ایده اجازه می‌دهد تا برای یافتن محصولات مختلف، استفاده شود. افزودن «near me» به درخواست‌تان، به شما کمک می‌کند محصولات مختلف را در فروشگاه‌های محلی یا غذاهای رستوران‌های اطراف بر اساس تصویری که آپلود می‌کنید، پیدا کنید.

 برای مثال، فرض کنید یک غذای رنگارنگ را به‌صورت آنلاین می‌بینید که می‌خواهید امتحان کنید اما نمی‌دانید چه چیزی در آن است یا نام آن چیست. وقتی از جستجوی چندگانه برای یافتن آن در نزدیکی خود استفاده می‌کنید، گوگل میلیون‌ها تصویر و بررسی پست‌شده در صفحات وب، و همچنین از انجمن مشارکت‌کنندگان Maps اسکن می‌کند تا نتایجی را درباره مکان‌های اطراف که این غذا را ارائه می‌دهند، بیابد تا بتوانید از آن لذت ببرید.

قابلیت شناسایی و فیلتر گوگل سرچ

قابلیت شناسایی و فیلتر گوگل سرچ

یکی از نمونه‌های گوگل از این عملکرد، همان‌طور که در بالا مشاهده می‌کنید، از تصویری از شیر آب سینک آشپزخانه برای شروع جستجو استفاده می‌کند، با «شلنگ جایگزین» و «near me» جستجو را به فروشگاه‌های محلی محدود می‌کند. مثال دیگر غذای خاصی را پیدا می‌کند که در حال سرو شدن است، و فهرستی از رستوران‌های محلی که آن را ارائه می‌دهند. گوگل می‌گوید که این قابلیت در اواخر امسال با زبان انگلیسی منتشر خواهد شد.

«کاوش در صحنه» در Google Lens به تلفن شما اجازه می‌دهد تا محصولات یا اشیاء مختلفی را در اطراف شما شناسایی کند، فقط با حرکت دوربین خود در اطراف صحنه برای جمع‌آوری اطلاعات. لنز به‌طور خودکار چندین شی را تشخیص داده و بینش خودکاری را ارائه می‌دهد.

مثال مورداستفاده‌ی گوگل، جزئیات خرید برای یک نوار شکلات خاص در یک فروشگاه است. در قفسه، ممکن است ده‌ها گزینه وجود داشته باشد که لنز می‌تواند آن‌ها را تشخیص داده و به شما کمک کند تا این‌ها را فیلتر کنید. همان‌طور که در نسخه‌ی نمایشی زیر مشاهده می‌شود، “کاوش صحنه” قادر است تک‌تک تکه‌های شکلات را تشخیص دهد و رتبه‌بندی بررسی آنلاین خود را نشان دهد. ازآنجا، Google Lens می‌تواند به شما کمک کند تا گزینه‌ها را بر اساس بالاترین رتبه‌بندی یا نوع شکلات فیلتر کنید، و حتی به دنبال گزینه‌ای به‌عنوان‌مثال «عاری از آجیل» نیز باشید.

در حین I/O، گوگل این ابزار را «Ctrl + F» برای دنیای واقعی نامید، همچنین نمونه‌هایی از تلاش برای یافتن یک نوشیدنی در فروشگاهی متعلق‌به سیاه‌پوستان.

این توانایی آینده‌نگر به‌نظر می‌رسد که در خریدهای محلی مفید خواهد بود؛ اما هنوز در دسترس نیست. گوگل می‌گوید که «کاوش صحنه» در لنز «در آینده» منتشر خواهد شد.

دیدگاه شما پیرامون قابلیت شناسایی و فیلتر محصولات مختلف توسط قابلیت لنز گوگل سرچ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی