در چند سال اخیر رقابت بین سامسونگ و شیائومی بسیار بسیار بیشتر از هر زمانی شده است. این دو شرکت محصولاتی با کیفیت و قیمتهای متنوع عرضه میکنند. با این حال اخیرا شاهد پیشی گرفتن سامسونگ از شیائومی در یکی از بزرگترین بازارهای گوشی هوشمند جهان هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.
اخیرا در بازار هند، همه چیز برای شیائومی چندان خوشایند نبوده است. از این رو اخیرا حسابهای آن مسدود شده و این شرکت به منظور کاهش مالیات، متهم به پولشویی شده است. ضربه دیگری را نیز خود کاربران به این شرکت وارد کردهاند که گویا حالا چندان تمایلی به خرید دستگاههای این شرکت ندارند. در نتیجه، سامسونگ کلیدیترین رقیب خود را در بازار هند در ماه مارس کنار زده است. ما در مورد سامسونگی صحبت میکنیم که در این بازار همیشه با مشکلات زیادی روبرو بوده است.
تحلیلگران موسسه Counterpoint Research به این نتیجه رسیدند که سامسونگ در اولین ماه بهار، با سهم ۲۲ درصدی از فروش دستگاههای عرضه شده، برند برتر و شماره یک هند شده است و ۲۷ درصد از کل سود این بازار نصیب این شرکت خواهد شد. افزایش درآمد سامسونگ نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ۹ درصد رسیده است. از دلایل موفقیت یک ماهه این شرکت میتوان به فروش خوب سری گلکسی S22 و محصولات جدید در سری M، A و F اشاره کرد.
همانطور که خواندید، در ماه مارس، سامسونگ به شرکت شماره یک در هند تبدیل شده است. سامسونگ میگوید مشتریان در مرکز توجه به هر کاری که ما انجام میدهیم هستند. عرضههای موفق اخیر ما در سری گلکسی S22 و سری گلکسی A شاهد تقاضای شدید مصرف کنندگان بوده است و بدین ترتیب نتایج ماه مارس را به یک رکورد برای ما تبدیل کرده است.
بهبود استثنایی فروش سامسونگ در ماه مارس حاکی از رشد دو رقمی این شرکت در سه ماهه آوریل تا ژوئن ۲۰۲۲ است. راجو پولان، معاون ارشد MX Business سامسونگ در هند گفته است که تلاش ما این است دائما به بازخورد مشتریان خود گوش دهیم و به ارائه تجربیات گوشیهای هوشمندی که همه ما را برای تکامل توانمند میکند، ادامه دهیم.
سامسونگ در وب سایت خود یک بیانیه مطبوعاتی در مورد موفقیت فروشش در هند منتشر کرده است، جایی که در همان زمان و در مورد برنامههایی برای آینده صحبت کرده بود. بنابراین، این شرکت میخواهد سهم خود را در بازار هند در نیمه اول سال ۲۰۲۲ به ۴۰ درصد برساند. همچنین تمرکز اصلی این شرکت بر روی مدلهای Galaxy A13، Galaxy A23، Galaxy A33، Galaxy A53 و Galaxy A73 است.
سامسونگ میخواهد 40 درصد از بازار هند را با گوشی های میانرده خود در اختیار بگیرد
به گفته وب سایت خبری GizChina، سامسونگ در مارس ۲۰۲۲ برند برتر بازار گوشیهای هوشمند هند بوده و ۲۲ درصد از حجم عرضه و ۲۷ درصد سهم درآمد این بازار را به خود اختصاص داده است. با توجه به اطلاعات منتشر دشه توسط موسسه تحقیقاتی کانترپوینت درهند، گسترش به موقع مجموعه محصولات سامسونگ با قابلیت 5G به سریهای M، F و A و جذب قوی مشتریان برای سری گلکسی S22 و پرچمداران تاشو به سامسونگ کمک کرده است تا به جایگاه رهبری خود در بازار هند بازگردد.
با توجه به اینکه کل این صنعت با محدودیتهای زیادی در زنجیره تامین مواجه است، این رشد عالی قابل ستایش است. در حالی که سامسونگ با استفاده از تخصص و مقیاس زنجیره تامین یکپارچه عمودی خود میتواند کمبودها را بهتر از گذشته برطرف کند، نیل شاه، معاون تحقیقات کانترپوینت گفته است که سامسونگ برای سرمایه گذاری و حفظ برتری، شتاب بسیار زیادی کسب کرده است. نظر شما درباره پیشی گرفتن سامسونگ از شیائومی در بازار هند چیست؟!