حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمونه اولیه آیفون اپل شامل صفحه‌کلید فیزیکی اعداد و چرخ دایره‌ای معروف آیپاد بوده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، کانسپت

قبل از اینکه اپل به‌طور رسمی آیفون نسل اول خود را در سال 2007 معرفی کند، این شرکت به‌طور مخفیانه چندین نمونه اولیه از این گوشی را توسعه داده است و برخی از آن‌ها حتی طراحی بسیار متفاوتی با آنچه امروز به‌عنوان آیفون می‌شناسیم، داشته‌اند. بااین‌حال، اکنون نمونه اولیه دیگری از آیفون با طراحی عجیب فاش شده است؛ به‌طوری‌که این دستگاه دارای یک چرخ کلیک آیپاد بوده که به یک صفحه‌کلید فیزیکی اعداد تبدیل مي‌شود.

نمونه اولیه آیفون اپل

به‌گزارش وب‌سایت TechCrunch، نمونه اولیه آیفون توسط Tony Fadell که عمدتاً مسئول توسعه iPod اپل در دهه 2000 بوده، فاش شده است. ازآنجایی‌که فادل اخیراً کتاب جدیدی را به نام Build منتشر کرده، او اکنون جزئیاتی را در مورد زمان کار خود در اپل و سایر شرکت‌های فناوری به‌اشتراک گذاشته است.

داستان توسعه اولین آیفون پیش از این توسط بسیاری از افراد گفته شده بود. پس از شکست همکاری اپل با موتورولا برای قرار دادن iTunes در ROKR E1، استیو جابز و دیگر مهندسان اپل متقاعد شدند که باید گوشی هوشمند خود را توسعه دهند.

بااین‌حال، قبل از سال 2007، اپل هیچ دستگاه همراه دیگری به‌جز آیپاد نداشت که برای اولین بار به‌عنوان پایه مفهومی گوشی هوشمند اپل مورد استفاده قرار گرفت. همان‌طور که این شرکت ایده قرار دادن یک تلفن ساده در داخل آیپاد را بررسی می‌کرد، یک نمونه اولیه عجیب‌وغریب با یک چرخ کلیک ایجاد شد که می‌توانست به یک صفحه شماره نیز تبدیل شود.

طبق گفته فادل، نمونه اولیه توسط یک سازنده شخص‌ثالث در مراحل اولیه توسعه “iPod Phone” ساخته شده است. به‌لطف چرخاننده دایره‌ای، کاربران می‌توانستند به‌سرعت قسمت پایینی آیپاد را تغییر دهند تا از آن به‌عنوان تلفن همراه استفاده کنند. نمونه اولیه همچنین یک دوربین داخلی نیز داشت و رنگ‌های آن نیز از قبل کاملاً شبیه به رنگ‌های رسمی انتخاب‌شده برای اولین آیفون بوده است.

نمونه اولیه آیفون اپل

نمونه اولیه آیفون اپل

آیپادفون چگونه به آیفون تبدیل شد؟

جالب اینجاست که فادل می‌گوید که استیو جابز کسی بود که به‌شدت تیم را تشویق کرد تا به‌جای یک دستگاه کاملاً جدید، یک آیپاد را به تلفن همراه تبدیل کنند. این موضوع به این دلیل بود که ازآنجایی‌که طراحی آیپاد با چرخ کلیک بسیار نمادین شده بود، جابز معتقد بود که گوشی هوشمند اپل نیز باید آن را داشته باشد.

  «[جابز] دیدگاه‌های بسیار روشنی در مورد همه‌چیز داشت؛ تا زمانی‌که کاملاً مشخص شود که آن‌ها کار نخواهند کرد. او ما را به‌شدت تحت‌فشار قرار داد تا بتوانیم تلفن آیپاد پلاس را ایجاد کنیم. هفته‌ها و هفته‌ها کار کردیم تا بفهمیم چگونه می‌توانیم ورودی را با چرخ کلیک انجام دهیم. درنهایت، ما نتوانستیم به آن نقطه دست یابیم و بعدازاینکه کل تیم متقاعد شدند که ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم، او گفت: «به تلاش خود ادامه دهید!» در نقطه‌ای همه ما گفتیم، «نه، این کار شدنی نیست».

اگرچه معاون سابق بخش iPod در ابتدا معتقد بود که این ایده‌ی خوبی بوده، او موافق است که تجربه استفاده از تلفن همراه با چرخ کلیک خوب نبود. این امر باعث شد تا مهندسان و طراحان اپل به‌طور کامل در مورد پروژه تجدیدنظر کرده و این بار این دستگاه را با صفحه‌نمایش لمسی بزرگ، تقریباً بدون دکمه فیزیکی و سیستم‌عامل مبتنی‌بر Mac OS X تولید کنند که به‌طور‌قطع بقیه‌ی این داستان را می‌دانید.

فادل در کتاب جدید بیلد خود چندین داستان دیگر درباره کارش در اپل به‌اشتراک گذاشت. برای مثال، او فاش کرد که چگونه استیو جابز کاملاً مخالف سازگاری آیپاد با رایانه‌های شخصی ویندوزی است. فادل همچنین درباره اینکه چگونه اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل، جابز را به این باور رساند که برنامه‌های وب گزینه مناسبی برای آیفون هستند، مواردی را مطرح کرد.

البته، این کتاب همچنین داستان‌هایی درباره Nest Labs، شرکت دستگاه‌های خانگی هوشمند که فادل پس از ترک اپل تأسیس کرد و بعدها توسط گوگل خریداری شد، را نیز ارائه مي‌دهد.

دیدگاه شما پیرامون نمونه اولیه آیفون اپل با چرخ معروف آیپاد و صفحه‌کلید فیزیکی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی