حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت اپل از تجربه‌‌ای مشابه با macOS در آیپد با اتصال کیبورد به این تبلت حکایت دارد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، حق اختراع

پتنت جدید اپل نشان می‌دهد که آیپد در آینده می‌تواند تجربه کاربری مشابه با macOS در صورت اتصال این تبلت به یک کیبورد خارجی را داشته باشد.

تجربه‌‌ی macOS در آیپد در پتنت اخیر اپل

پتنت اپل که اولین بار توسط Patently Apple مشاهده شد، در اجرای بالقوه کارکرد خود، دامنه‌ی وسیعی دارد. اپل به‌طور منظم ده‌ها ایده را ثبت می‌کند و تنها تعداد کمی از آن‌ها تابه‌حال به مرحله‌ی تجاری‌سازی رسیده‌اند. بااین‌وجود، این پتنت یک دستگاه پایه را توصیف می‌کند، مانند کیبوردی که شامل کلیدها و ترک‌پد است، که می‌توان آن را با یک دستگاه محاسباتی مانند ‌آیپد جفت کرد تا تجربه‌ای مشابه با macOS را به‌همراه قلم اپل ارائه دهد.

با افزودن اعتبار به اینکه این پتنت ترکیبی از آیپد و کیبورد را به تصویر می‌کشد، سایر تصاویر موجود در پرونده نشان می‌دهند که چگونه می‌توان دستگاه محاسباتی را از کیبورد شناسایی کرده و به‌طور مستقل از آن استفاده کرد؛ مشابه اینکه کاربران در‌حال‌حاضر می‌توانند ‌آپید خود را از مجیک کیبورد آن جدا کنند.

تجربه‌‌ی macOS در آیپد در پتنت اخیر اپل

تجربه‌‌ی macOS در آیپد در پتنت اخیر اپل

ازطرف‌دیگر، این پتنت می‌تواند ترکیبی از مک بوک و آیپد در آینده را پیش‌بینی کند که در آن هر دو دستگاه در یک دستگاه واحد ادغام می‌شوند. جدا از کیبورد، این ترکیب به‌عنوان یک آیپد با قلم اپل نیز عمل می‌کند. سپس، هنگامی‌که به کیبورد متصل شود، به یک مک با قابلیت صفحه‌نمایش لمسی تبدیل می‌شود. اپل مدت‌هاست که بیان می‌کند قصدی برای ارائه‌ی یک مک با صفحه لمسی ندارد، بنابراین شاید ترکیبی از iPad و MacBook آینده کامپیوتر اپل باشد.

مارک گورمن از بلومبرگ، در نسخه 17 آوریل از خبرنامه Power On خود، ایده‌ای به‌ظاهر مشابه با ایده‌ی ارائه‌شده در پتنت اپل که اوایل این هفته ثبت شده است را ارائه کرد. گورمن در این خبرنامه حدس می‌زند که آینده آیپد باید از سه حالت تشکیل شود: حالت صفحه‌ی لمسی، تجربه بهینه‌سازی‌شده با قلم اپل و حالت «Pro» که با اتصال کیبورد یا نمایشگر خارجی فعال می‌گردد. گورمن همچنین گزارش داده که درحالی‌که این مورد صرفاً گمانه‌زنی است، اپل درحال برنامه‌ریزی یک تجربه مولتی‌تسکینگ اصلاح‌شده برای iPadOS 16 می‌باشد.

iPadOS 16 قرار است یک ماه دیگر و در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل WWDC 2022 که از 16 تا 20 خرداد 1401 برگزار می‌شود، رونمایی شود. در آنجا، اپل نه‌تنها iPadOS 16 بلکه iOS 16 را نیز معرفی خواهد کرد که شایعه شده است شامل ویژگی‌های سلامتی جدید، اعلان‌های بهبودیافته و موارد بیشتر است.

دیدگاه شما پیرامون کانپست اتصال کیبورد اختصاصی به آیپد اپل به‌منظور بهره‌مندی از حداکثر توانایی آن و تجربه‌ی کاربری مشابه با macOS چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی