حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کانسپت آیپاد نانو تمام صفحه از تلاش اپل برای ارائه طراحی مدرن حتی پیش از آیفون X حکایت دارد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، کانسپت

آیپاد نانو که در سال 2005 معرفی شد، درطول چرخه‌ی عمر خود شاهد مدل‌های مختلف با طراحی‌های متفاوت بوده است. به‌تازگی اما، یکی از مدیران مسئول توسعه‌ی این گجت، از زمانی که کتاب جدیدی به عنوان «راهنمای غیرمتعارف برای تولید چیزهایی که ارزش ساختن دارند» را منتشر کرده است، برخی از کانسپت‌های مختلف ایجادشده برای کشف امکانات این محصول را نشان می‌دهد که درمیان آن‌ها، می‌توان به آیپاد نانو تمام صفحه اشاره کرد که نشان می‌دهد اپل حدود یک دهه پیش از معرفی اولین آیفون تمام صفحه‌ی خود، در فکر ارائه‌ی یک محصول با طراحی مدرن بوده است.

کانسپت آیپاد نانو تمام صفحه

Tony Fadell، معاون سابق اپل در بخش آیپاد، اخیرا تصویری از شش مدل مختلف از آیپاد نانو را در حساب توییتری خود منتشر کرده است. همان‌طور که وی درادامه توضیح می‌دهد که این مدل‌های شبیه‌سازی‌‌شده، موارد چاپ‌شده‌ي سه‌بعدی بوده‌اند که به کارکنان اجازه می‌داد «چیزی در دست داشته باشند».

برای مثال، اولین ماکت تقریباً طراحی نسل چهارم iPod nano را نشان می‌دهد که در سال 2008 عرضه شد، درحالی‌که برخی از ماکت‌های دیگر مشابه با محصول نسل اول هستند.

تونی فادل در این‌باره توضیح می‌دهد:

اگر صفحه‌نمایش اینقدر بزرگ بود چه؟ اگر دکمه‌های تنظیم صدا آنقدر بزرگ بودند چه؟ اگر آن دکمه‌ها هرگز وجود نداشتند چه؟

 ایجاد یک مدل، راهی برای فریب مغز شما به‌منظور شروع فرآیند تخیل است که وقتی آن را فیزیکی کردید، وقتی آن را دیدید و احساس کردید، می‌توانید شروع به تصور کنید که چگونه بخشی از زندگی شما یا مشتریان شما خواهد شد. تیم سازنده آیپاد نانو تقریباً همه‌ی احتمالات را بررسی کردند.

کانسپت آیپاد نانو تمام صفحه

کانسپت آیپاد نانو تمام صفحه

برای مثال، یکی از ماکت‌ها، آیپاد نانو تمام صفحه است. اگرچه می‌توان ادعا کرد که این محصول درواقع همان آیفون بدون ناچ مطلوب ما می‌باشد، اما جالب است که می‌بینیم اپل چنین طرح‌هایی را آزمایش کرده است؛ حتی اگر آن‌ها فقط یک مدل ساختگی باشند.

اپل اولین آیپاد نانو را در سال 2005 عرضه کرد، سه سال پیش از اولین آیفون و 13 سال قبل از آیفون X با طراحی تمام صفحه. اگرچه اپل هرگز مدل نمایشگر لبه‌به‌لبه‌ی پخش‌کننده موسیقی محبوب خود را عرضه نکرد، تصاویر فادل نشان می‌دهد که این شرکت حداقل این احتمال را درنظر گرفته بود.

داستان ایجاد iPod nano در فصلی از کتاب جدید فادل آمده است. مدیر سابق اپل در فصلی با عنوان «محسوس ساختن ناملموس» بیان می‌کند که قابل‌لمس کردن چیز‌های ناملموس، «یکی از مهم‌ترین بخش‌های توسعه محصول است، حتی اگر یک محصول سخت‌افزاری بسازید».

نظر شما پیرامون کانسپت آیپاد نانو تمام صفحه اپل و سایر مدل‌های این دستگاه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی