حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل به نقض قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا و محدود کردن دسترسی Apple Pay متهم شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

اگر هر بار اسم اپل را می‌شنوید سریعا یاد داستان‌های انحصارگری این شرکت می‌افتید، به شما کاملا حق می‌دهیم. در واقع علت اصرار اپل به این حد از انحصارگرایی هنوز هم مشخص نیست. در آخرین مورد، شاهد نقض قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا توسط اپل بخاطر محدود کردن دسترسی کاربران به Apple Pay هستیم. با ترنجی همراه باشید.

نقض قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا توسط اپل

اپل ممکن است هفته آینده به دلیل نقض قانون ضد انحصار اتحادیه اروپا که به خاطر محدود کردن سایر شرکت‌ها برای دسترسی به سیستم پرداخت موبایلی Apple Pay صورت گرفته است، با جریمه‌ای تا ۱۰ درصد از گردش مالی جهانی خود مواجه شود. این خبر را فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش داده است.

به گفته این روزنامه، بازرسان کمیسیون اروپا به رهبری مارگرت وستاگر، کمیسر ضد انحصار اتحادیه اروپا، ممکن است اپل را متهم به مسدود کردن غیرمنصفانه موسسات مالی مانند PayPal و بانک‌های پیشرو برای دسترسی به سیستم پرداخت موبایلی آن کنند که در صدها میلیون آیفون استفاده می‌شود.

به نقض قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا توسط اپل

تحقیقات در مورد این موضوع در سال ۲۰۲۰ آغاز شد و این اتهامات مربوط به فناوری NFC است که به لطف آن، کاربران می‌توانند بدون استفاده از کارت‌های بانکی، با آوردن آیفون خود به پایانه پرداخت، هزینه خرید خود را پرداخت کنند. اپل با این استدلال که انجام این کار امنیت و حریم خصوصی کاربران دستگاه های خود را نقض می‌کند، به اشخاص ثالث اجازه نمی‌دهد که پرداخت‌ها را از طریق سیستم پرداخت خود پردازش کنند. منابع خبری هشدار داده‌اند که تشکیل پرونده ممکن است به تاریخ دیگری موکول شود.

اپل متهم به نقض قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا با محدود کردن دسترسی به APPLE PAY شد

علاوه بر این، دو تحقیق دیگر علیه اپل در حال انجام است که تا سال گذشته هیچ ادعای ضد انحصاری از اتحادیه اروپا وجود نداشت. در رابطه با نقض احتمالی قوانین ضد انحصار توسط این شرکت آمریکایی در بازار کتاب‌های الکترونیکی و در رابطه با خدمات پخش موسیقی نیز پرونده‌هایی در جریان است. در سه ماهه گذشته، اپل موفق شد درآمد خود را ۹ درصد افزایش دهد. اما پس از مشخص شدن احتمال کاهش درآمد ۸ میلیارد دلاری در سه ماهه جاری، قیمت سهام این شرکت کاهش یافت.

طبق معمول، روحیه سرمایه گذاران بخاطر گزارش لوکا ماستری، مدیر ارشد مالی این شرکت تحت تاثیر قرار گرفته است که این موضوع خود متاثر از بحران لجستیک و کاهش تولید اجتناب ناپذیر پس از قرنطینه در چین می‌باشد. بر اساس درآمد سه ماهه جاری و به گفته وی، این شرکت در سه ماهه دوم از ۴ تا ۸ میلیارد دلار درآمد ناشی از این عوامل را از دست خواهد داد. در پس زمینه چنین اظهاراتی سهام اپل در حال حاضر تا ۴ درصد کاهش قیمت داشته است. اما تا صبح آن‌ها بخشی از کاهش‌ها را جبران کردند.

به نقض قوانین ضد انحصار اتحادیه اروپا توسط اپل

به گفته GizChina، همانطور که یکی از مدیران اپل توضیح داده است، تعطیلی در چین همچنین تقاضا در بازار محلی را تضعیف خواهد کرد. درآمد سه ماهه اول این شرکت با ۸.۵۹ درصد افزایش از ۸۹.۵۹ دلار به ۹۷.۲۸ میلیارد دلار، با سود هر سهم ۱.۵۲ دلار، بالاتر از انتظارات تحلیلگران است. این شرکت ۵۰.۵۷ میلیارد دلار از فروش آیفون به دست آورده که نسبت به سال قبل ۵.۵ درصد افزایش داشته است. بخش خدمات و اشتراک‌ها نیز رشد خوبی را نشان داده که درآمد اصلی را با ۱۷.۲۸ درصد افزایش به ۱۹.۸۲ میلیارد دلار رسانده است.

نوت بوک‌ها و رایانه‌های مک نیز از نظر پویایی تقاضا افتی نداشته‌اند. درآمد حاصل از فروش آن‌ها نیز با ۱۴.۷۳ درصد افزایش به ۱۰.۴۴ میلیارد دلار رسیده است. تبلت‌های آیپد به دلیل پویایی درآمد منفی قابل توجه بودند که با کاهش ۱.۹۲ درصدی به ۷.۶۵ میلیارد دلار رسیده است. سایر محصولات نیز ۱۲.۳۷ درصد بیشتر از سال قبل (۸.۸۱ میلیارد دلار) درآمد برای اپل به ارمغان آورده‌اند و نرخ بازدهی حالا به ۴۳.۷ درصد در مقابل ۴۳.۱ درصد مورد انتظار رسیده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان