حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال رکوردشکنی جدید اپل برای سه ماهه اول ۲۰۲۲

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، تجاری، عملکرد تجاری شرکت ها

اپل محبوبیت و درآمد سرشار خود را مدیون عملکرد بسیار عالی این شرکت است که محصولاتی فوق‌العاده قدرتمند و با ارزش خرید بالا را عرضه کرده است. گرچه برخی معتقد بودند شاید این موضوع در سالیان بعدی تکرار نشود اما گویا احتمال رکوردشکنی جدید اپل برای سه ماهه ژانویه تا مارس وجود دارد. با ترنجی همراه باشید.

احتمال رکوردشکنی جدید اپل؛ کوپرتینویی‌ها همچنان در صدر…!

در حالی که اکثر شرکت‌های تحقیقاتی اخیرا اقدام به انتشار گزارش‌های خود برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ کرده‌اند، اپل در نهایت نتایج سه ماهه دوم مالی خود را با سرمایه گذاران به اشتراک گذاشته است. عجیب است که سه ماهه دوم مالی شرکت در ۲۶ مارس به پایان رسیده و این در سه ماهه اول سال است. بنابراین، همه چیز می‌تواند کمی گیج کننده باشد.

به هر حال، تا آنجایی که در سه ماهه دوم مالی خاص شرکت از ژانویه تا ۲۶ مارس رویت شده است، این شرکت شاهد رکوردشکنی جدیدی در درآمدزایی بوده است. بر اساس این گزارش، درآمد این شرکت در آن سه ماهه ۹۷.۳ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است. این موضوع در نهایت منجر به افزایش درآمد سه ماهه به ازای هر سهم شده با ۱.۵۲ دلار شد که تنها در صورتی که سهام اپل داشته باشید قابل توجه است.

احتمال رکوردشکنی جدید اپل

همچنین برای سهامداران، مهم است که در نظر داشته باشند هیئت مدیره اپل سود نقدی 0.۲۳ دلاری را برای هر سهم سهام عادی اعلام کرده است که این ۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد. این مبلغ در تاریخ ۱۲ مه به کسانی که سهام این شرکت را دارند قابل پرداخت خواهد بود.

تیم کوک برای افشای این خبر بیانیه مهمی را منتشر کرده است و در آن گفته که رکورد شکنی در نتایج این سه ماهه، گواه بر تمرکز بی‌وقفه اپل بر نوآوری است. همچنین توانایی ما را برای ایجاد بهترین محصولات و خدمات در جهان نشان می‌دهد. ما از دیدن پاسخ قوی مشتریان به محصولات جدیدمان و همچنین پیشرفتی که برای خنثی شدن کربن در سراسر زنجیره تامین و محصولاتمان تا سال ۲۰۳۰ انجام می‌دهیم، خرسندیم و در آینده محصولاتی بهتر و قدرتمندتر نیز عرضه خواهیم کرد.

به گفته وب سایت خبری GizChina، او با این گفته به وضوح به فعالان محیط زیست اشاره کرده است. لوکا ماستری، مدیر مالی شرکت، همچنین فاش کرد که بخش خدمات شرکت رکورد درآمدی بی‌سابقه را در این سه‌ ماهه ثبت کرده است. جالب اینجاست که اپل چند سال پیش تلاش‌های خود را در بخش خدمات افزایش داد. چند سال پیش، این شرکت تصمیم گرفت بیشتر بر خدماتی مانند Apple TV+، Apple Arcade، Music و سایر خدمات اکوسیستمی تمرکز کند. به تازگی، این شرکت خدمات تعمیر جالبی را در ایالات متحده راه اندازی کرده است.

سود اپل از بازار موبایل جهانی، برابر ٧۵ درصد کل سود این بازار است!

با این حال، این شرکت با مدل‌های اخیر شاهد افزایش دوباره فروش آیفون بود و اکنون بازوهای سودآور زیادی دارد. به عنوان مثال، آیفون ۱۳ پرفروش‌ترین گوشی هوشمند چین در سه ماهه اول ۲۰۲۲ بوده است. فروش آیفون، مک، محصولات پوشیدنی، محصولات خانگی و لوازم جانبی در مقایسه با سایر سه ماهه مارس یک رکوردشکنی فوق‌العاده بوده است. البته قابل ذکر است که این روزها همه چیز برای اپل خبر خوبی محسوب نمی‌شود. زیرا این شرکت ممکن است در میانه نبرد حقوقی با اتحادیه اروپا و قوانین ضد انحصار دچار مشکلاتی شدید شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان