حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی سامسونگ در فصل اول 2022 اعلام شد: رشد درآمد به‌لطف بخش تراشه و تلفن همراه

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | تجاری، سامسونگ

اوایل این ماه، غول فناوری کره‌ای تخمین درآمد خود را برای سه‌ماهه جاری منتشر کرده بود. حال امروز، سامسونگ گزارش مالی فصل اول 2022 خود را اعلام کرد که نشان می‌دهد به‌طورکلی درآمد این شرکت 18 درصد افزایش یافته و سود عملیاتی نیز شاهد رشد 51 درصدی نسبت به سه‌ماهه اول 2021 بوده است.

گزارش مالی سامسونگ در فصل اول 2022

سامسونگ فاش کرد که درآمد این شرکت در سه‌ماهه اول 2022، 77.8 تریلیون وون (حدود 61.19 میلیارد دلار) و سود عملیاتی آن‌ها نیز 14.12 تریلیون KRW (حدود 11.10 میلیارد دلار) بوده است. همچنین بخش نیمه‌هادی کمپانی کره‌ای نیز به بیش از نیمی (8.5 تریلیون KRW) از این سود عملیاتی کمک کرده است. کسب‌وکار تولید تراشه این شرکت نیز شاهد اعداد بی‌سابقه بوده است.

بخش گوشی‌های هوشمند غول فناوری نیز به‌طور شایسته (حدود 3.82 تریلیون KRW) به تجارت کلی شرکت کمک کرده و عرضه سری پرچمدار Galaxy S22، عمده‌ترین علت آن بوده است. سامسونگ بیان می‌کند که گلکسی اس 22 اولترا به‌خوبی توانسته تا دل طرفداران سری گلکسی نوت را بدست آورد. گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و پوشیدنی‌های میان‌رده 5G سامسونگ نیز در طول سه‌ماهه فروش خوبی داشته‌اند.

گزارش مالی سامسونگ در فصل اول 2022

گزارش مالی سامسونگ در فصل اول 2022

سامسونگ دیسپلی، بخش تولید پنل نمایشگر این شرکت، 1.1 تریلیون KRW (حدود 881 میلیون دلار) به سود عملیاتی گروه کمک کرده است. این شرکت موفق شده تا بخش قابل‌توجهی از پنل‌های OLED گوشی‌های هوشمند را به اپل و سامسونگ MX ارسال کند. غول فناوری همچنین اعلام کرد که پاسخ به پنل‌های QD-OLED جدید مثبت بوده و بازده را بهبود می‌بخشد و در آینده این نوع از پنل‌ها را در تلویزیون‌های بیشتری استفاده خواهد کرد.

برخلاف سایر بخش‌های سود ده، میزان فروش تلویزیون سامسونگ به 0.8 تریلیون KRW کاهش یافته است. این شرکت اعلام کرد که جنگ روسیه و اوکراین منجر به کاهش تقاضا برای تلویزیون شده است.

طبق گزارش مالی تفصیلی، به‌معنای واقعی کلمه همه بخش‌ها افزایش سالانه فروش و سود عملیاتی را تجربه کرده‌اند.

سامسونگ نسبت به عدم قطعیت‌های کلان اقتصادی و جغرافیایی، ازجمله ادامه همه‌گیری کرونا و همچنین مسائل تدارکاتی، محتاط است. با نگاهی به پیش‌بینی نتایج درآمد مالی در فصل دوم و برنامه‌های این شرکت در نیمه دوم سال، سامسونگ تقویت موقعیت خود در بخش گوشی‌های هوشمند برتر و گسترش تولیدات تراشه خود را در اولویت قرار می‌دهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی