حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رد درخواست تجدید نظر اپل در دادگاه روسیه و احتمال اقدام عملی علیه این شرکت

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، سیاست

درباره انحصارگری اپل و تاکید بر استفاده از پلتفرم‌های پرداختی این شرکت بسیار شنیده‌ایم و این موضوع محدود به یک یا چند کشور نیست. اخیرا نیز شاهد رد درخواست تجدید نظر اپل در دادگاه روسیه و احتمال اقدام عملی علیه این شرکت هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

رد درخواست تجدید نظر اپل در دادگاه روسیه و احتمال جریمه سنگین این شرکت

درخواست اپل برای تجدید نظر در دادگاه روسیه رد شد و حالا سرویس ضد انحصار فدرال روسیه مجوز شروع تحقیقات درباره اقدامات ضد انحصارانه در اپ استور را دارد. با رد درخواست اپل برای بررسی مجدد دلایل، آژانس روسی برای تحقیقات، پرونده ضد انحصار را پیش خواهد گرفت. اگر اپل به دلیل رفتار انحصاری مجرم شناخته شود، ممکن است بر اساس درآمد خود در روسیه جریمه شود. سرویس فدرال Antimonopoly روسیه اعلام کرد که اپل توسعه دهندگان را از اتصال کاربران به گزینه‌های پرداخت شخص ثالث مسدود می‌کند.

این آژانس تا سپتامبر ۲۰۲۱ به اپل فرصت داد تا این رویه خود را اصلاح کند و در اکتبر یک شکایت ضد انحصاری تنظیم کرد. با این حال، این شکایت تنها چند روز پس از حذف مقررات ضد انحصار اپل از قوانین App Store صورت می‌گیرد. این شرکت سپس برای بررسی قضایی هشدار رگولاتورهای ضد انحصار به دادگاه شکایت کرد.

رد درخواست تجدید نظر اپل در دادگاه روسیه

به گزارش رویترز، دادگاهی درخواست اپل را رد کرده و به سرویس ضد انحصار فدرال روسیه مجوزهایی داد تا تحقیقات خود را در مورد قوانین اپ استور اپل ادامه دهد. این شرکت چندین اختلاف حقوقی با روسیه دارد. یک شکایت دسته جمعی ادعا می‌کند که تعطیلی پلتفرم پرداخت اپل در روسیه توسط این شرکت باعث “آسیب اخلاقی عمدی” به مردم منطقه شده است.

با وجود تنش بین روسیه و اوکراین، این شرکت همچنان به اختلافات حقوقی خود در روسیه رسیدگی می‌کند. با این حال، این شرکت تجارت عادی خود را اداره نمی‌کند. بر اساس گزارش‌ها، فروشگاه‌های این شرکت دیگر در روسیه فعال نیستند.

اپل پشتیبانی از کاربران روسی MIR کارت را خاتمه داد

به گفته GizChina، اخیرا این شرکت خدمات پرداخت خود را در سیستم پرداخت میر کارت روسیه متوقف کرده است. این امر به طور مؤثر باعث خللی خواهد شد و دسترسی‌هایی را می‌بندد که به روس‌ها اجازه می‌دهد به استفاده از خدمات پرداخت آن ادامه دهند. حتی پس از اینکه این شرکت دارندگان کارت‌های مسترکارت و ویزا را از استفاده از این پلتفرم در روسیه محدود کرد، کارت‌های میر همچنان به Apple Pay متصل بودند. سیستم پرداخت کارت ملی روسیه اعلام کرد که دسترسی به میر کارت حذف شده است. همچنین ادعا می‌کند که میر کارت در روزهای آینده دیگر با Apple Pay کار نخواهد کرد.

اپل دسترسی کاربران میر کارت روسی به پرداخت با اپل پی را ممنوع کرد

اپل به NSPK اطلاع داده است که پشتیبانی از کارت‌های Mir را در سرویس پرداخت ApplePay متوقف خواهد کرد. از ۲۴ مارس، کاربران دیگر نمی‌توانند کارت‌های Mir جدید را به این سرویس اضافه کنند. اپل در چند روز آینده پشتیبانی از کارت‌های Mir و تمامی عملیات کارت‌های اضافه شده قبلی را متوقف می‌کند. این خبر توسط NSPK در روز جمعه اعلام شد.

پشتیبانی پلتفرم پرداخت این شرکت برای سیستم پرداخت میر در جولای ۲۰۲۱ وارد بازار شد. Mir سیستم پرداخت ملی روسیه است و ۱۵۰ بانک کارت Mir صادر می‌کنند. اپل در ۱ مارس استفاده از خدمات پرداخت خود را در روسیه پایان داد. این شرکت همچنین فروش محصولات خود را در این کشور متوقف کرد. طبق گزارش‌ها، خریدهای iTunes و App Store در ۱۰ مارس در این کشور متوقف شده است. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا اقدام اپل برای ضربه زدن به کاربران روسی و حمایت از اوکراین کار درستی است؟ به نظر شما راه‌حل‌ها جانبی و جایگزین روسیه برای رفع این مشکلات چه خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان