حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل دسترسی کاربران میر کارت روسی به پرداخت با اپل پی را ممنوع کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، سیاست

جنگ اوکراین و روسیه، علاوه بر تبعات سنگینی که بر هر دو کشور وارد کرده است، روسیه را وارد یک دوره سنگین از تحریم‌های شدیدا اقتصادی نیز کرده است که این کار سبب مشکلات بسیار زیادی برای دولت و مردم این کشور شده است. هر روز که می‌گذرد، شرکت‌های بیشتری دسترسی‌های روسیه به خدمات خود را حذف می‌کنند و در آخرین مورد نیز بر اساس گفته‌ها و شنیده‌ها، اپل دسترسی کاربران میر کارت روسی به پرداخت با اپل پی را ممنوع کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

دسترسی کاربران میر کارت روسی به پرداخت با ApplePay مسدود شد

بر اساس اخبار منتشر شده، اپل این هفته سرویس Apple Pay در سیستم پرداخت کارت Mir روسیه را به حالت تعلیق درآورده است. این امر به طور موثر باعث مشکلی خواهد شد که دیگر به روس تباران اجازه نمی‌دهد تا به استفاده از خدمات Apple Pay ادامه دهند. حتی پس از اینکه اپل استفاده از Apple Pay را در روسیه برای دارندگان مسترکارت و ویزا را نیز محدود کرد، کارت‌های Mir همچنان به Apple Pay مرتبط هستند.

سیستم پرداخت کارت ملی روسیه اعلام کرد که اکنون دسترسی به میر حذف شده است و همچنین این بخش ادعا می کند که کارت میر در روزهای آینده دیگر با Apple Pay کار نخواهد کرد. اپل قبل از این نیز به NSPK اطلاع داده بود که پشتیبانی از کارت‌های Mir را در سرویس پرداخت Apple Pay متوقف می‌کند.

از ۲۴ مارس، کاربران روس دیگر نمی‌توانند کارت‌های Mir جدید را به این سرویس اضافه کنند. اپل حالا و در طی چند روز اخیر پشتیبانی از کارت‌های Mir و تمامی عملیات کارت‌های اضافه شده قبلی را متوقف می‌کند. این خبر رسما توسط NSPK در روز جمعه اعلام شد.

دسترسی کاربران میر کارت روسی

پشتیبانی Apple Pay برای سیستم پرداخت Mir در جولای ۲۰۲۱ معرفی شد. میر سیستم پرداخت ملی روسیه است و ۱۵۰ بانک، کارت‌های Mir صادر می‌کنند. اپل در تاریخ ۱ مارس به استفاده از Apple Pay در روسیه پایان داد و همچنین فروش محصولات خود در این کشور را متوقف کرد. طبق گزارش‌ها، خریدهای iTunes و App Store در ۱۰ مارس متوقف شده است.

اپل پی در آرژانتین و پرو آغاز به کار کرده است و به زودی وارد شیلی نیز خواهد شد

این موضوع یکی از روش‌های اصلی این شرکت برای کسب درآمد است که با آن سود زیادی نیز به دست آورده. این شرکت، تجارت مذکور را جدی می‌گیرد و برای هر ضرری گزینه‌هایی ایجاد می‌کند. با خروج اپل از روسیه، این شرکت در حال گسترش در چندین کشور آمریکای جنوبی است تا این شکاف را پر کند.

اپل قابلیت Tap to Pay را به‌منظور انجام پرداخت‌ها به‌صورت مستقیم با آیفون معرفی کرد

در ابتدای سال جاری، اپل اعلام کرد که Apple Pay در آرژانتین، پرو و ​​شیلی در دسترس است. در آن زمان، این شرکت ادعا کرد که این ویژگی به زودی ارائه می‌شود. در حال حاضر، سیستم پرداخت اپل در آرژانتین و پرو در دسترس است.

آپدیت‌های جدید در صفحه دسترسی Apple Pay اکنون شامل آرژانتین و پرو می‌شود، این دو، آخرین کشورهایی هستند که این سرویس را به کاربران آیفون ارائه می‌کنند. چندین بانک در حال حاضر از Apple Pay در هر دو کشور پشتیبانی می‌کنند. بانک‌های موجود در این دو کشور شامل این موارد هستند:

پرو

  • Banco de Credito del Perú (BCP)
  • Banco BBVA Perú
  • Rappi Bank Perú
  • Banco Internacional del Perú – Interbank
  • Scotiabank Perú SAA

آرژانتین

  • Banco de Galicia SA
  • Banco Macro SA
  • BBVA Argentina
  • Banco Patagonia SA
  • Brubank
  • Industrial and Commercial Bank of China (ICBC)

ویژگی جدید اپل پیرامون محافظت از کودکان چیست و چرا حساسیت‌ها نسبت به آن بالاست؟

به گفته وب سایت خبری GizChina، اپل همچنین از راه اندازی Apple Pay در شیلی سخن به میان آورده است. اما، تا کنون، هیچ اطلاعات جدیدی در این مورد وجود ندارد. BCI تنها بانکی است که از برنامه کیف پول آیفون پشتیبانی می‌کند، اما Apple Pay هنوز در این کشور در دسترس نیست.

با این اعلام، پرو و ​​آرژانتین به عنوان کشورهای آمریکای جنوبی که از این ویژگی برخوردار هستند، به برزیل و کلمبیا پیوسته‌اند. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا حضور اپل و خصوصا سرویس اپل پی می‌تواند باعث بهبود تجربه کاربران این کشورها در خریدهای آنلاین شود؟ شما به طور معمول برای خرید از وب سایت‌های خارجی چه راهی را در پیش می‌گیرید؟ به نظر شما خروج اپل و سرویس اپل پی از روسیه چه تبعاتی برای این کشور خواهد داشت؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان