حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش ۱۵ درصدی فروش گوشی های ریفربیشد در جهان؛ اپل و سامسونگ در صدر

اگر نمی‌دانید که گوشی‌های ریفربیشد چه نوع گوشی‌هایی هستند، باید بگوییم که این محصولات عمدتا بخاطر عیب‌های نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری از بازار جمع‌آوری شده و پس از برطرف شدن ایرادات آن توسط سازنده، با قیمتی ارزان‌تر مجددا به بازار عرضه می‌شوند. حالا نیز شاهد افزایش ۱۵ درصدی فروش گوشی های ریفربیشد در سطح جهان هستیم. با ترنجی همراه باشید.

افزایش ۱۵ درصدی فروش گوشی های ریفربیشد در سطح جهان

یک گوشی هوشمند ریفربیشد یا بازسازی‌ شده، دستگاهی است که به خاطر مشکلات آن به سازنده بازگردانده شده، برای سنجش وضعیت داخلی و خارجی آن مورد آزمایش قرار گرفته و ظاهر، نرم‌افزار و یا عملکرد آن تعمیر و بازسازی شده است. چند روز پیش، سامسونگ سری گلکسی S20 را که شامل Galaxy S21 5G و Galaxy S21+ 5G و Galaxy S21 Ultra 5G است را به سری دستگاه‌های Re-Newed از گوشی‌های بازسازی شده خود در فروشگاه‌های آنلاین، در دسترس قرار داد.

افزایش ۱۵ درصدی فروش گوشی های ریفربیشد

هم اپل و هم سامسونگ از جمله تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمندی هستند که از فروش یک مدل بازسازی شده به شما خوشحال خواهند شد. سال گذشته اتفاقا سالی خوب برای بازار این دست‌ از گوشی‌های بازسازی‌ شده بود، زیرا با افزایش فروش در این بخش از صنعت، در مقایسه با افزایش ناچیز ۴.۵ درصدی فروش گوشی‌های جدید در سال ۲۰۲۱، رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است.

از قضا، افزایش تقاضای مصرف‌ کنندگان برای تلفن‌های 5G به فروش این بخش نیز کمک زیادی کرده و فروش مدل‌های بازسازی شده در سال گذشته، افزایش خوبی داشته است. دلیل چنین موضوعی نیز آن است که بسیاری از مشتریان می‌خواستند دستگاه قدیمی خود را به یک تلفن 5G را ارتقا دهند و برخی مجبور شدند به خرید گوشی‌های ریفربیشد شده قدام کنند تا چنین خریدی را از نظر مالی امکان‌ پذیر سازند.

با پذیرفتن این معاملات، اپراتورها موجودی تلفن‌های خود را افزایش دادند که می‌توانستند در صورت بازسازی، آن‌ها را بازیافت کنند. با وجود بحران جهانی کمبود تراشه و کمبود در سایر قطعات، موسسه کانترپوینت می‌گوید که برخی از خرده‌ فروشان جهانی که به فروش دستگاه‌های جدید معروف هستند، به طور فزاینده‌ای تلفن‌های بازسازی‌ شده را به منظور فعال نگه‌داشتن بازار و پرداخت مالیات‌ها عرضه می‌کنند.

افزایش ۱۵ درصدی فروش گوشی های ریفربیشد

به گفته PhoneArena، داده‌های کانترپوینت نشان می‌دهد که آمریکای لاتین بیشترین افزایش سالانه در فروش گوشی‌های بازسازی شده را (با ۲۹ درصد افزایش در سال گذشته) داشته است. دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان متعلق به هند است که با ۲۵ درصد افزایش سالانه در رتبه دوم قرار گرفته است. چین همچنین بزرگ‌ترین بازار گوشی‌های ریفربیشد را دارد، اما افزایش سالانه درآمد در سال گذشته تنها ۱۰ درصد بوده است. ایالات متحده نیز با افزایش ۱۵ درصدی، سومین افزایش رشد سالانه را داشته است.

اپل محبوب‌ترین برند گوشی‌های هوشمند در بازار محصولات ریفربیشد شده است و سامسونگ نیز پس از اپل در مقام دوم است. با توجه به افزایش درآمد اپل و سامسونگ برای مدل‌های پرچمدار، اپراتورها معاملات بیشتری را برای کار با آن‌ها جمع‌آوری می‌کنند. موسسه کانترپوینت همچنین می‌گوید که بازار ثانویه برای بازسازی به مصرف‌ کنندگان اجازه می‌دهد تا به برخی از محبوب‌ترین مدل‌ها که گاها تا ۶۰ درصد نیز تخفیف دارند، دسترسی داشته باشند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان