حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رقابت تامین کنندگان آیفون ۱۴ نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

آیفون ۱۴ و چهار عضو جذاب آن تا همین لحظه که فقط شایعاتی از آن منتشر شده است، به خوبی نشان دهنده یک موفقیت دیگر برای اپل خواهد بود. پس دیدن تشدید شدن رقابت تامین کنندگان آیفون ۱۴ موضوعی عجیب و تعجب آور نیست. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

افزایش شدید رقابت تامین کنندگان آیفون ۱۴ به چه دلیل است؟!

در این لحظه از سال، اپل در حال حاضر سری آیفون ۱۴ را در مراحل تولید قرار داده است. طبق معمول، در این نسل چهار مدل وجود خواهد داشت. اما برای اولین بار انتظار داریم که سخت افزار متفاوتی بین انواع مختلف این ۴ دستگاه وجود داشته باشد. سری آیفون ۱۴ تغییر بزرگی را در طراحی ایجاد می‌کند و بریدگی کلاسیک صفحه نمایش خود را پشت سر می‌گذارد، اما ظاهرا تاچ آیدی هنوز در برنامه اپل نیست.

با این حال، این شرکت سخت افزار دوربین را بهبود می‌بخشد و دوربین سلفی آن نیز برای اولین بار فوکوس خودکار را دریافت می‌کند. به گفته تحلیلگر مشهور اپل، مینگ چی کو، آیفون ۱۴ از VCM (موتور سیم پیچ صوتی) برای پشتیبانی از فوکوس خودکار استفاده خواهد کرد. همچنین تامین کنندگان زیادی علاقه‌مند به مشارکت با اپل هستند.

به بیانی بهتر، تامین کنندگان برای همکاری با اپل، بر سر فناوری دوربین سلفی آیفون ۱۴ رقابت زیادی دارند. به گفته مینگ چی کو، شرکت Luxshare به تازگی وارد زنجیره تامین اپل شده است. آلپس نیز یکی دیگر از تامین کنندگان اپل است و مینگ چی کو معتقد است که رقابت در چند ماه آینده بیشتر و بیشتر خواهد شد. به گفته وی، Luxshare بهترین وضعیت تولید را در میان تامین کنندگان چینی اپل دارد و حتی نزدیک‌ترین همکاری را نیز با این شرکت داشته است.

رقابت تامین کنندگان آیفون ۱۴

او بیان می‌کند که لارگان در سال ۲۰۲۱ به تامین‌ کننده جدید Voice Coil Motor لنز اولتراواید آیفون ۱۳ تبدیل خواهد شد. از سوی دیگر، Luxshare Precision تامین‌ کننده دوربین سلفی آیفون ۱۴ در سال ۲۰۲۲ خواهد بود. علاوه بر آن، LG Innotek یکی از تامین کنندگان مهم VCM برای سری آیفون ۱۵ در سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

قابل ذکر است که در گزارش قبلی، Kuo گفته بود که هر چهار مدل آیفون ۱۴ اواخر امسال با ارتقاء قابل توجهی در بخش دوربین عرضه خواهند شد. همه مدل‌ها دارای یک سیستم دوربین با قابلیت فوکوس خودکار هستند. علاوه بر این، ماژول‌ها دیافراگم f/1.9 بزرگ‌تری را ارائه می‌کنند که به دوربین اجازه می‌دهد نور بیشتری دریافت کند. به این شکل نور از لنز عبور می‌کند و به ماژول جلوی دوربین می‌رسد.

طبق گفته Kuo، این ارتقاء دوربین، عمق میدان عکس‌ها و ویدیوهای حالت پرتره را نیز بهبود می‌بخشد. با این حال، ویژگی فوکوس خودکار ارتقاء قابل توجهی برای تماس های ویدیویی FaceTime و Zoom خواهد بود. اپل در چند وقت اخیر سعی در بهبود مکالمات ویدیویی با دستگاه‌های خود داشته است. طبیعی است که ببینیم این شرکت به‌روزرسانی‌های قابل توجهی را برای کسانی که می‌خواهند یک تماس ویدیویی مناسب در آیفون داشته باشند، ارائه می‌کند.

خانواده آیفون ۱۴ و هر آنچه که باید درباره آن‌ها بدانید

برای مقایسه، مدل‌های آیفون ۱۳ دارای فوکوس ثابت و همچنین دیافراگم f/2.2 هستند. با وجود ارتقاء دوربین، اپل همچنان از پورت لایتنینگ نسبت به استاندارد USB Type-C در مدل‌های جدید استفاده می‌کند. با این حال، آن‌ها USB 3.0 را به همراه خود خواهند آورد.

محصولات اپل در سال‌های آینده بر بخش MINI LED تمرکز خواهند داشت

اپل در چند سال گذشته سخت تلاش کرده است تا فناوری mini LED را روی محصولات خود به کار گیرد. پس از انتظارات فراوان، سرانجام این شرکت فناوری جدید نمایشگر را با iPad Pro معرفی کرد. نمایشگر جدید کارایی و رنگ‌های روشن بیشتری نسبت به LCD های معمولی ارائه می‌دهد. با توجه به مشاوران زنجیره تامین نمایشگر (DSCC)، اپل ممکن است در سال‌های آینده به یک شرکت برتر در زمینه فناوری مینی LED تبدیل شود. ظاهرا عرضه پنل‌های نمایشگر با استفاده از فناوری Mini LED تا سال ۲۰۲۶ به ۴۰ میلیون دستگاه خواهد رسید.

رقابت تامین کنندگان آیفون ۱۴

همچنین به لطف آیپد پرو اپل که از فناوری مینی ال‌ای‌دی استفاده می‌کند، میانگین فروش سه ماهه پنل‌های نمایشگر مینی ال‌ای‌دی در سال ۲۰۲۱ به ۱ میلیون دستگاه خواهد رسید. بر اساس این گزارش، این میزان ممکن است در اواخر سال جاری میلادی نیز به مقدار قابل توجهی برسد. به گفته مشاوران زنجیره تامین دیجیتال اپل، آخرین تحقیقات این صنعت نشان می‌دهد که محصولات Mini LED اپل در واقع در چند سال آینده بر بازار تسلط خواهند یافت. علاوه بر این، محققان انتظار دارند که قیمت نمایشگر Mini LED در چند سال آینده به میزان قابل توجهی کاهش یابد. انتظار می‌رود اپل در این سه ماهه تامین کنندگان چینی را وارد لیست زنجیره تامین محصولات خود کند، بنابراین ممکن است با پیشنهادات بیشتر، این فناوری به طور قابل توجهی ارزان‌تر شود.

اپل بر بخش میکرو LED نیز تسلط خواهد داشت و آن را در محصولات بیشتری معرفی خواهد کرد

به گفته GizChina، بخش DSSC همچنین بیان می‌کند که با هزینه‌های تولید کمتر و ادغام بیشتر، استفاده از مینی ال‌ای‌دی دیگر دور از دسترس نخواهد بود. بنابراین، اپل ممکن است این فناوری را در محصولات بیشتری (به جای استفاده از آن برای دستگاه‌های پریمیوم) استفاده نماید. حال سوال بزرگ این است که آیا شرکت‌های دیگر به این روند خواهند پیوست یا خیر؟ شاید هنوز از آنچه که مینی ال ای دی نشان می‌دهد آگاه نباشید، اما باید کمی درباره آن توضیح دهیم.

برای کسانی که نمی‌دانند، مینی ال ای دی‌ها دیودهای کوچک‌تری هستند که کمتر از ۰.۲ میلی‌متر هستند. این نمایشگرها در مقایسه با ال‌سی‌دی‌ های کششی که از LED های متعدد استفاده می‌کنند، از LED های بسیار بیشتری استفاده می‌کند. در حالی که نمایشگرهای کلاسیک و قدیمی دارای صدها LED است، یک نمایشگر مینی ال ای دی بیش از هزار LED را در خود استفاده می‌کند. بنابراین، تصاویر می‌توانند واضح‌تر و روشن‌تر باشند. با این حال، مصرف انرژی آن‌ها نیز بسیار کمتر از گذشته است. اپل می‌خواهد نمایشگرهای مینی ال ای دی را که از ۱۰.۰۰۰ ال‌ای‌دی استفاده می‌کنند را بررسی کند.رقابت تامین کنندگان آیفون ۱۴

قابل ذکر است که مینی ال ای دی‌ها گامی جلوتر از نمایشگرهای میکرو ال ای دی هستند. اپل در حال کار بر روی فناوری میکرو LED است، اما مینی ال ای دی حرف اول را می‌زنند. فناوری میکرو ال ای دی مشابه OLED با پیکسل‌های خود تابشی است که هر کدام می‌توانند به طور مستقل روشن شوند. این فناوری بسیار قدرتمند، این پتانسیل را دارد که در آینده جایگزین OLED شود.

متاسفانه هنوز هیچ نشانه‌ای از دستگاه‌هایی با این فناوری وجود ندارد. در اخبار مرتبط، به نظر می‌رسد اپل هدف تامین قطعات باشد. در حالی که سامسونگ تلاش می‌کند تا وارد مراحل تولید تراشه M2 اپل شود، بسیاری از تامین کنندگان VCM سعی می‌کنند در طراحی آیفون ۱۴ و محصولات آن با اپل همکاری داشته باشند. نظر شما در این مورد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان