حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تصادف اتومبیل تسلا با جت شخصی ۳.۵ میلیون دلاری؛ Smart Summon مقصر است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار

تسلا همچون ایلان ماسک جزو شرکت‌هایی است که خوب یا بد، همیشه در صدر اخبار است. اخیرا نیز شاهد تصادف اتومبیل تسلا با جت شخصی ۳.۵ میلیون دلاری هستیم که به خاطر ویژگی Smart Summon رخ داده است. در ادامه نیز درباره توهین ایلان ماسک به بیل گیتس و تضمین مالی وی برای خرید توییتر خواهیم پرداخت. با ترنجی همراه باشید.

تصادف اتومبیل تسلا با جت شخصی ۳.۵ میلیون دلاری به خاطر ویژگی Smart Summon

گزارش اخیر ردیت نشان می‌دهد که یک خودروی تسلا با یک جت شخصی به ارزش ۳.۵ میلیون دلار برخورد کرده است. این تصادف زمانی رخ داده است که ویژگی “احضار هوشمند” یا Smart Summon فعال بوده. بر اساس این گزارش، این حادثه در فیلدز در اسپوکین واشنگتن زمانی رخ داد که سازنده هواپیما از یک رویداد حمایت مالی بازدید کرده است. خودروی تسلا به آرامی به جت برخورد کرده و سپس آن را دچار خرابی کرده است.

تصادف اتومبیل تسلا با جت شخصی

ویژگی فعال «احضار هوشمند» خودروهای تسلا با بهره‌گیری از مراقبت‌ها اجازه می‌دهد تا در مواقع نیاز پارکینگ را ترک کنند، موانع را دور بزنند و به مالک خود برسند. تنها با استفاده از اپلیکیشن تسلا در گوشی هوشمند، مالکان می‌توانند خودروی خود را از فاصله ۶۰ متری احضار کنند. با این حال، خودرو باید در محدوده دید مالک باشد.

این مرد بدشانس است زیرا ماشین در اطراف چندین هواپیما حرکت کرده است و اتفاقا به گران‌ترین هواپیمای حاضر در آن جا برخورد کرده است. ویژگی “احضار هوشمند” برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و صاحبان تسلا بلافاصله شروع به ارسال ویدیوهایی از تصادفات یا حوادث ناشی از آن کردند. یکی از مالکان تسلا گفته بود که سپر جلوی او بخاطر این ویژگی آسیب دیده است، همچنین فرد دیگری مدعی شد مدل ۳ او به کناره یک گاراژ برخورد کرده است.

تست‌های ویژگی احضار هوشمند چندان موفقیت آمیز نبوده است

ویدئویی از برخورد نزدیک با یک خودروی شاسی بلند با سرعت زیاد، مالکان را نسبت به این ویژگی حساس کرده است. زیرا تصور می‌کنند تست‌های ویژگی Smart Summon خیلی خوب پیش نرفته است. یکی دیگر از خودروهای تسلا نیز توسط عابران پیاده فیلمبرداری شد که در آن صحنه، افرادی که در خودروهای دیگر بودند هنگام عبور از پارکینگ والمارت گیج به نظر می‌رسیدند (بخاطر تصادف).

ویژگی Smart Summon از دوربین‌های خارجی برای شناسایی محیط و اشیا استفاده می‌کند، اما نمی‌تواند از بروز حوادث جلوگیری کند. تسلا قبلا از دوربین‌ها و رادار در ویژگی‌های سیستم کمک راننده خود استفاده کرده است. با این وجود، با معرفی سیستم تسلا ویژن، این شرکت صرفا به سمت استفاده از دوربین رفته است.

تسلا ویژن اصلی با مدل ۳ و مدل Y وارد جاده‌ها شد. این خودروها به طور رسمی در ماه می ۲۰۲۱ بدون رادار وارد بازار شدند. از آن زمان، این سیستم در تحویل مدل S و مدل X در اواسط فوریه ۲۰۲۲ و بعد از آن نیز ظاهر شده است. گمانه‌زنی‌هایی در مورد اینکه چرا دوربین‌ها یا سنسورهای روی خودروی تسلا هواپیما را شناسایی نکرده‌اند، وجود دارد. این موضوع احتمالا به این دلیل است که هواپیما در زمان حادثه هنوز در هوا بوده است.

به گفته GizChina، اگرچه این گزارش رسمی نیست، اما توضیح می‌دهد که چرا خودرو چنین شی بزرگی را تشخیص نداده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که آخرین نسخه ویژگی Smart Summon به مالکان این امکان را می‌دهد تا خودروی خود را از فواصل دورتر احضار کنند. این آپدیت همچنین به ماشین اجازه می‌دهد تا در محیط‌های پارکینگ پیچیده‌تر حرکت کند. ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، این ویژگی را جذاب‌ترین قابلیت ماشین‌های تسلا می‌داند. به طور کلی تصادف اتومبیل تسلا با جت شخصی خبر خوبی برای این شرکت نیست.

لو رفتن چت‌های ایلان ماسک با بیل گیتس؛ وی به به گیتس گفته است گم شو…!

یک افشاگر به نام @WholeMarsBlog، یک تاریخچه چت بین ایلان ماسک و بنیانگذار مایکروسافت، بیل گیتس را منتشر کرده است. این تصویر ادعا می‌کند که چت حول یک رویداد خیریه به رهبری گیتس بوده است. با این حال، ایلان ماسک، بیل گیتس را به دلیل رفتار بدش در مورد تسلا مورد تمسخر قرار داده است. با این وجود، قبل از اینکه چت فاش شده را ادامه دهیم، ایلان ماسک تایید کرده است که این چت واقعا اتفاق افتاده است.

او همچنین ادعا می‌کند که خودش چت را برای نیویورک تایمز (NYT) نفرستاده است. ماسک همچنین ادعا می‌کند که NYT احتمالا آن را از یکی از دوستان دوستش دریافت کرده باشد. این موضوع تا حدودی تایید می‌کند که ماسک چت را برای یک دوست یا شاید دوستان ارسال کرده است.

توهین ایلان ماسک به بیل گیتس

ماسک توضیح داد که اولین بار از چند نفر در TED شنید که بیل گیتس ۵۰۰ میلیون دلار موقعیت درآمدی در تسلا دارد، بنابراین او گفت که این یک راز نبوده است. از اسکرین شات‌ها می‌توان فهمید این دو میلیاردر ابتدا در مورد اتفاقات بشردوستانه و تغییرات آب و هوا گفتگو کرده‌اند. با این حال، ماسک ناگهان از گیتس پرسیده است که آیا او همچنان موقعیت فروش ۵۰۰ میلیون دلاری در تسلا را حفظ کرده است؟ وقتی گیتس این احتمال را پذیرفته، ماسک صراحتا پیشنهاد بنیانگذار مایکروسافت را رد کرده و با یک ایموجی به گیتس طعنه زده است.

همانطور که همه می‌دانیم، ماسک از ضعف و اشتباهات خود بسیار دفاع می‌کند. صنعت او را به خاطر سخنرانی‌های محافه کارانه‌اش در مورد موقعیت شرکتش می‌شناسد. البته بسیاری از مردم ایلان را به عنوان “مرد جنگ” می‌شناسند. زمانی که تسلا در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ در حال ساختن کسب و کار خود بود، به تنهایی جنگی حماسی را علیه فروشندگان سو استفاده‌گر به راه انداخت. با این وجود، آنچه پس از آن اتفاق افتاد نشان داد که هیچ یک از حرکت‌های تسلا پایان خوبی نداشته است. ارزش بازار تسلا اکنون به بیش از یک تریلیون دلار رسیده است.

ماسک همچنین می‌گوید پیشرفت کاری تسلا در چین شگفت انگیز است. مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک، به صریح بودن شهرت دارد و اگر می‌خواهید چیزی در مورد تسلا بدانید، او را از نزدیک در توییتر دنبال کنید. امروز بعد از ظهر، ایلان ماسک گفت که پیشرفت کار تسلا در چین بسیار شگفت انگیز است. این شرکت معتقد است که بازار خوبی در چین خواهد داشت و به پیشرفت کار سرعت می‌بخشد.

وضعیت تسلا در چین

به گفته GizChina، پیش از این گزارش‌هایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه کارخانه گیگافکتوری شانگهای تسلا که به مدت سه هفته به دلیل بیماری همه گیر کرونا متوقف شده بود، پیشرفت زیادی در راه اندازی مجدد خطوط تولید خود داشته است. کارخانه گیگافکتوری شانگهای تسلا در ۱۹ آوریل به آرامی کار خود را از سر گرفت. در آن روز، ۸۰۰۰ کارمند وارد کار شدند و اکنون تولید خودرو به آرامی در حال انجام است.

کارخانه تسلا در شانگهای، به عنوان دومین کارخانه گیگافکتوری خارجی تسلا، عمدتا مدل ۳ و مدل Y را تولید می‌کند. در سال ۲۰۲۱، کارخانه گیگافکتوری شانگهای تسلا در مجموع ۴۸۴.۰۰۰ دستگاه خودرو تحویل داد که نسبت به سال گذشته ۲۳۵ درصد افزایش داشته است و این عدد یعنی ۵۱.۷ درصد کل عرضه جهانی این شرکت.

دریافت ضمانت‌های مالی برای خرید توییتر توسط ایلان ماسک، هزینه‌های زیادی به همراه خواهد داشت

در هفته پیش رو، مشخص شد که ایلان ماسک قصد خود را برای خرید توییتر به قیمت ۴۳ میلیارد دلار اعلام کرده است. وی توانست با استفاده از وجوه قرض گرفته شده عمدتا تا ۴۶.۵ میلیارد دلار برای اهداف مربوطه در آن زمان آماده کند. با توجه به شرایطی که این معامله در حال آماده شدن است، کارشناسان می‌گویند که این کار برای وی زحمات زیادی را به همراه داشته است. همانطور که بلومبرگ اشاره می‌کند، برای شروع، تا زمانی که هیئت مدیره پاسخ خود را به پیشنهاد ماسک بدهد؛ تصاحب احتمالی این شبکه اجتماعی نمی‌تواند دوستانه باشد و بنابراین طلبکاران به صورت‌های مالی توییتر دسترسی ندارند.

ماسک در تلاش برای جمع‌ آوری سرمایه جهت خرید توییتر در عرض چند روز به جای هفته‌های معمول، توانست رهبری ۱۲ موسسه اعتباری را به تایید برساند و هر دو از طریق ارائه‌هایی که در آن ایده‌های خود را برای توسعه بیشتر توضیح می‌دادند، به بحث و گفتگو پرداختند. این شبکه اجتماعی از طریق ارتباط مستقیم با ویدئو کنفرانس، بخشی از مذاکرات در آن زمان را انجام داد. این وجوه تنها چند روز پس از درخواست تجدیدنظر ایلان ماسک در دسترس بوده است. همانطور که گفته شد، دریافت ضمانت‌های مالی برای خرید توییتر هزینه زیادی برای ایلان ماسک دارد.

تلاش ایلان ماسک برای خرید توییتر

البته ساختار مالی معامله نیز حاکی از عجله‌ای است که در آن همه چیز آماده شده است. به ویژه، ماسک موفق شد تنها ۱۳ میلیارد دلار در قالب وام دریافت کند، ۱۲.۵ میلیارد دلار دیگر به امنیت سهام تسلا اختصاص یافت و ۲۱ میلیارد دلار باقیمانده صرفا از طریق مبادله همین سهام با پول نقد به دست آمد. در واقع، تمایل بانک‌ها به تخصیص بیش از نیمی از مبلغ مورد نیاز در قالب وام، نشان دهنده توانایی ایلان ماسک در متقاعد کردن سهامداران است که در صورت به دست گرفتن کنترل توییتر، می‌تواند این شبکه اجتماعی را به یک تجارت پر رونق تبدیل کند.

به گفته GizChina، پیشنهادهای این میلیاردر هر چه که بوده، منابع خبری به دلیل محرمانه بودن چنین اطلاعاتی را فاش نمی‌کنند. طبق گزارش‌ها، ماسک در صورتی که مجبور به فروش سهام بیشتری از تسلا برای تامین مالی خرید توییتر شود، در انجام این کار تردید نخواهد کرد. گروهی متشکل از ۱۸ نماینده کنگره آمریکا نامه‌ای، به توییتر ارسال کردند و از آن‌ها خواستند تمام سوابق و مطالب مربوط به پیشنهاد رئیس تسلا و اسپیس ایکس یعنی ایلان ماسک را برای خرید این پلتفرم ذخیره کنند.

شاید این اسناد مبنایی برای بررسی بیشتر باشد. این اقدام به منظور آغاز تحقیقات در مورد توییتر در صورت رد پیشنهاد ماسک از سوی این شرکت است. اگرچه خود سند چنین اقدامی را ذکر نکرده است اما جردن پیش از این در مصاحبه ای ابراز امیدواری کرده بود که این میلیاردر بتواند این معامله را تکمیل کند. نظر شما درباره تصادف اتومبیل تسلا با جت شخصی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان