حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باگ Google Messages باعث اجرای برنامه دوربین و خالی شدن باتری می‌شود

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، گوگل، مشکلات

باگ‌های نرم‌افزاری و مشکلاتی که ایجاد می‌کنند اصلا موضوعی جدید نیست. اخیرا شنیده شده است که باگ Google Messages باعث اجرای برنامه دوربین و خالی شدن باتری می‌شود. به همین منظور نیز پس از آن گوگل اقدام به عرضه یک آپدیت کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

باگ Google Messages و مشکلاتی که به همراه دارد…!

بر اساس گزارش‌ها، یک اشکال نرم‌افزاری در نرم‌افزار ارسال پیام گوگل باعث می‌شود که دوربین در پس‌زمینه اجرا شود. به همین دلیل، برخی از کاربران گوشی‌های هوشمند اندرویدی با مشکل تخلیه شدن سریع باتری مواجه هستند. علاوه بر این، این باگ باعث می‌شود گوشی هوشمند سریع‌تر گرم شود. دو ماه پیش، یکی از کاربران Reddit به نام u/CozyMicrobe یکی از اولین موارد این باگ را در گوگل پیکسل ۶ پرو خود گزارش کرد.

این کاربر در یک پست Reddit نوشت: «… اخیرا متوجه شده‌ام که دوربین دائما فعال است و یک نقطه سبز کوچک در گوشه آن وجود دارد. “به نظر می‌رسد که این مشکل با باز کردن برنامه پیام رسانی گوگل شروع می‌شود. همچنین متوجه شده‌ام که هر وقت این اتفاق می‌افتد، تلفن آنقدر داغ می‌شود که معمولا آن را خاموش می‌کنم و می‌گذارم چند دقیقه بماند زیرا نمی‌خواهم باتری دچار مشکلی شود. طبق مشاهدات من در بخش مصرف باتری، اپلیکیشن Google Messages در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۲ ساعت فعال بوده است.

باگ Google Messages

روز چهارشنبه، 9to5Google این موضوع را تایید کرد و اشاره کرد که فیدهای زنده از دوربین‌ها در پس زمینه اجرا می‌شوند. هنگامی که کاربر می‌خواهد تصویری را در چت آپلود کند، این فرمان در کنار گزینه گالری ظاهر می‌شود. این اشکال نرم‌افزاری باعث می‌شود حتی زمانی که درخواست دیگری روی صفحه نمایش وجود ندارد یا برنامه پیام‌ها فقط در پس‌زمینه اجرا می‌شود، آن فرمان به کار خود ادامه دهد. این موضوع نیز باعث می‌شود گوشی هوشمند بیش از حد از باتری استفاده کند. این تیم با استفاده از معیارهای حریم خصوصی اندروید ۱۲ تلاش کرد تا مشکل را تایید کند و متوجه شد که Google Messages واقعا به طور فعال از دوربین دستگاه استفاده می‌کند.

به گفته مدیر ارتباطات گوگل، اسکات وستور، تیم گوگل این باگ را کشف کرده و در حال حل آن است. کاربران می‌توانند وضعیت برنامه را از Recent view ببندند یا مجوزهای برنامه را برای پیام‌ها مجددا تنظیم کنند. برای انجام این کار، کافیست به Settings > Apps > Messages > Permissions > Camera رفته و «Don’t Allow» را انتخاب کنید.

آپدیت جدید سری پیکسل ۶ برای رفع مشکل جدی تخلیه باتری منتشر خواهد شد

همانطور می‌دانید، گوگل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو اخیرا دارای چندین باگ غیرعادی بوده‌اند. با این حال گویا این مشکل قرار است به زودی برطرف شود، به خصوص درباره مشکل اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش که اخیرا کند و نسبتا با تاخیر بوده است. با این حال، اکنون، کاربران سری پیکسل ۶ در Reddit شکایت دارند که یک اشکال در برنامه پیام‌های Google باعث می‌شود دوربین دائما در پس‌زمینه اجرا شود.

وقتی اپلیکیشنی مانند برنامه دوربین دارید که در پس‌زمینه اجرا می‌شود و متوقف نمی‌شود، باتری آن دستگاه را خالی می‌کند و باعث می‌شود گوشی گرم شود. این دقیقا همان چیزی است که کاربران پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو از آن شکایت دارند. یکی از مواردی که منجر به این مشکل می‌شود، عکس گرفتن از طریق برنامه Google Messages است. فقط باز کردن برنامه Messages برای درگیر شدن با این اشکال نرم‌افزاری کافی است.

باگ Google Messages

حتی استفاده از «Quick Tap to Snap» به این دلیل است که دوربین را در پس زمینه در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد و گرمای بیش از حد و تخلیه باتری را ایجاد می‌کند. اگر متوجه شدید که Pixel 6 و Pixel 6 Pro شما آنقدر داغ هستند که می‌توانید روی آن تخم مرغ بپزید، برنامه‌های اخیر خود را مرور کنید و اگر برنامه Messages باز است، آن را غیر فعال کنید.

همانطور که توسط PhoneArena گفته شد، یک راه حل سریع برای حل این مشکل نیز وجود دارد و آن هم ممانعت از دسترسی این برنامه به دوربین دستگاه شماست که ممکن است یکی از بهترین روش‌ها برای از رفع موقت این اشکال باشد که در بالا و ابتدای مطلب به آن اشاره شد.

برای اطلاع از انتشار آپدیت این برنامه، فروشگاه گوگل پلی را بررسی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که Play Store را باز کنید و روی عکس پروفایل خود در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید. روی گزینه مدیریت برنامه‌ها و دستگاه بزنید و به قسمت به‌روزرسانی‌های موجود نگاه کنید. در صورت وجود، روی «به‌روزرسانی همه» ضربه بزنید. همچنین به یاد داشته باشید، گوگل در حال حاضر روی این موضوع کار می کند و به‌زودی آپدیت رفع این مشکل برای دستکاه شما نیز عرضه می‌شود.

مرورگر جدید BRAVE فریم پیج‌های مضر Google AMP را دور می‌زند

بر اساس گزارش‌های MacRumors، مرورگر Brave با محوریت حریم خصوصی ویژگی جدیدی را عرضه کرده است. این ویژگی صفحاتی را که با استفاده از فریم ورک AMP گوگل ارائه شده‌اند را دور می‌زند و به طور خودکار کاربران را به وب سایت اصلی هدایت می‌کند. فریم ورک AMP یا Accelerated Mobile Pages، زیرمجموعه غیراستاندارد HTML گوگل است که محتوای صفحه را به گونه‌ای ارائه می‌کند که به نظر می‌رسد از وب سایت ناشر اصلی آمده است، در حالی که در واقع توسط سرورهای Google ارائه می‌شود. هدف از این کار افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب در موبایل برای کاربران است.

گوگل ادعا می کند AMP عملکرد سایت را بهبود می بخشد و تجربه مرور را ساده می کند. با این حال، منتقدان می‌گویند که این چارچوب بیشتر وب را انحصاری می‌کند و برای حریم خصوصی مضر است. این موضوع بدان دلیل است که به گوگل اطلاعات بیشتری در مورد صفحاتی که کاربران بازدید می‌کنند و نحوه تعامل آن‌ها می‌دهد. نظر شما در مورد باگ Google Messages و مشکلاتی که پس از آن ایجاد می‌شود چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
alikarimi

فکر کنم برای منم همینطوری شده، دقیقا نمیدونم که مشکل از این برنامه هستش یا نه،

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان