حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

واردات آیفون اپل به ایران از چه تاریخی ممنوع می شود؟

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، اخبار داخلی

داستان “ممنوعیت واردات” کاملا برای گوش من و شما عادی شده است، البته متاسفانه! از ۳ سال پیش درباره احتمال ممنوع شدن واردات iPhone به ایران برای شما در ترنجی نوشته ایم. همچنین ممنوعیت واردات گوشی های بالای ۳۰۰ و یا ۶۰۰ یورو با وجود حضور پرچمدارای بالای ۱۰۰۰ دلاری سامسونگ و هواوی و حتی شیائومی به وضوح به تلاش برای ممنوعیت واردات آیفون اشاره دارد. به تازگی دوباره درباره ممنوعیت واردات iPhone به ایران صحبت هایی شده است. حتی برای آن زمان مشخص می کنند. بیاید ببینیم واردات آیفون اپل به ایران از چه تاریخی ممنوع می شود؟

زمان ممنوعیت واردات آیفون به ایران

در مصاحبه‌ای آقای «حسن شجاعی»، رئیس کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت که تا پایان نیمه اول سال جاری، موضوع اجرای سختگیرانه ممنوعیت واردات کالاهای آمریکایی و لوکس، به خصوص گوشی‌های آیفون را به سرانجام خواهند رساند. در حقیقت نمایندگان مجلس خواستار ممنوعیت گوشی های برند اپل شده است.

به همین منظور تاکید شده است هرچند اگر دولت به وعده‌های داده شده در زمینه ممنوع کردن واردات گوشی‌های لوکس عمل نکند، مجلس وارد عمل شده و پیگیری کارها را پیش می‌گیرد.

به گفته وی مطالبه صورت‌گرفته ممنوعیت واردات این برند است و دولت هم حسب تاکید مقام معظم رهبری موظف است، این ممنوعیت را اعمال کند.

کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی تهدید کرده است، اگر این ممنوعیت اعمال نشود کمیسیون اصل نود ورود خواهد کرد.

سال گذشته مقام معظم رهبری از واردات گوشی آمریکایی آیفون به کشور و خرید ملک در خارج از ایران انتقاد کرد و فرمودند:

«واردات بی‌رویه چیز خطرناک و مهمی است. گاهی این واردات، واردات لوکس است یعنی هیچ نیاز به آن نیست. شنیدم که برای واردات یک نوع گوشی لوکس آمریکایی در سال ۹۸ حدود نیم میلیارد دلار مصرف شده است. البته بخش خصوصی این کار را می‌کند، منتها دولت باید جلوی آن را بگیرد»

جریمه اپل در برزیل

«علی خضریان»، سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی، در همین خصوص اظهار داشت:

طبق قولی که از وزارت صمت و وزیر اقتصاد گرفته‌ایم قرار است تا نیمسال اول سال ۱۴۰۱، با پیگیری پرونده این موضوع جلوی واردات محصولات این برند گرفته شود و اجرای این طرح کامل شود.

چند سالی است که موضوع ممنوعیت واردات گوشی‌های پرچمدار، خصوصاً آیفون، با انتقادات جدی همراه بوده است.

در سال‌های گذشته با وجود آنکه این ممنوعیت‌ها عملی نشد اما تعرفه واردات این گوشی‌ها نیز افزایش پیدا نکرد. با این حال قیمت این گوشی‌ها با شوک قیمتی مواجه بوده و افزایش قابل توجهی را تجربه کرد. مخالفان و منتقدان معتقدند که این محصولات در رده کالاهای لوکس قرار دارند و ضرورتی برای مصرف ارز کشور برای واردات آنها وجود ندارد.

آنها معتقدند این محصولات با وجود ارزبری بالا، نیاز درصد محدودی از مصرف‌کنندگان را تامین می‌کند و اجازه دادن برای تداوم انجام واردات این محصولات اشتباه است.

حال باید دید که سرانجام این اقدامات به کجا ختم شده و سرنوشت بازار موبایل به چه صورتی رقم خواهد خورد.

نظر شما درباره این تصمیم مجلس چیست؟ مجلسی که شامل نمایندگان من و شماست!

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
TechEnemy

حالا ته ماجرا رو در بیاری میبینی همونا که دارن مانع ورودش میشن خودشون بیشتر مصرف کنندگانش هم هستن! واقعا چند درصد و چه قشری از مردم توانایی خرید ایفون (نه حتما به روز، همون ایفون ۲ سال پیش) رو دارن. اینقدر این عزیزان به خودشون تلقین کردن که ملت و جامعه ابلهن که واقعا باورشون شده!
حالا جالبه این اخبار ممنوعیت توی توئیتر اطلاع رسانی میشه که خودشون فیلتر کردن اونم با تلفنی که دارن ورودش رو ممنوع میکنن!!!
خدایی این داستان رو هر جایی بگی مرغ‌های هواش بحالت زار میزنن.

rad 007

وارد خواهند اونم بیشتر از قبل فقط با این ترفند می‌خواهند قیمتش رو بیشتر کنند تا سود بیشتری نسبت به قبل بکنند

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)