حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال ممنوعیت واردات آیفون جدی تر شد

نوشته

5 سال قبل | 7 دیدگاه | اپل، اخبار داخلی

چهار روز پیش بود که در ترنجی خواندیم نرم افزار و اپلیکیشن های ایرانی روی آیفون (سیستم عامل iOS) از کار افتادند. البته این محدودیت صرفا برای اپلیکیشن های ایرانی نبود و مربوط به استفاده از گواهی توسعه‌دهنده سازمانی» (Enterprise Developer Certificates) در این نرم افزار ها می‌شد. حالا اما به این دلیل و البته بد رفتاری های کلی دیگر اپل با کاربر و توسعه دهنده ایرانی، احتمال ممنوعیت واردات آیفون جدی تر شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ابراهیم درستی در واکنش به مسدود کردن فعالیت برخی اپلیکیشن‌های ایرانی توسط کمپانی اپل و تلفن‌های همراه آیفون اظهار کرد: ما و حاکمیت هیچ بهایی برای کسانی که بخواهند به هر نحوی مخل بازار کشورمان باشند، نخواهیم داد.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه ادامه داد: این یک واقعیت است که اگر بخشی از امکانات یک کالا از آن گرفته شود، حتماً این اقدام در جای دیگری همچون «میزان خرید مردم» و یا حتی «در ثبت سفارش آن» (ورود آن به کشور) تاثیرگذار خواهد بود.

قطع شدن نرم افزارهای ایرانی آیفون

قطع شدن نرم افزارهای ایرانی آیفون

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است این اقدام اپل و آیفون در مسدود کردن اَپ‌های ایرانی، به ممنوعیت واردات آن و عدم ثبت سفارش این برند بیانجامد یا خیر گفت: من مسئولیتی در این بخش ندارم و تصمیم‌گیری درباره ثبت سفارش این کالا در صلاحیت من نیست.

درستی خاطرنشان کرد: به عنوان مسئول اتحادیه باید بگویم به هرحال اگر بنا شد کالایی به کشور بیاید که بدانیم خدمات اولیه را دارا نیست، آن کالا از نظر ما کیفیت لازم را ندارد و اگر سازمان متولی صلاح بداند حتماً تصمیمات مورد نظر را درباره ثبت سفارش آن خواهد گرفت.

۲ میلیارد دلار واردات آیفون در سال گذشته

بر اساس اعلام برخی مسئولان، در سال گذشته ۲ میلیارد دلار صرف واردات آیفون به کشور شده و در چند سال گذشته نیز مسائل جدی درباره نحوه واردات آیفون به کشور و نمایندگی رسمی این برند در ایران مطرح شده بود تا کمپانی اپل در مقابل فروش قابل توجهی که در ایران دارد، خدمات پس از فروش را نیز به مشتریان ایرانی خود ارائه دهد ولی به نظر می‌رسد حتی مسدود شدن اپ‌های ایرانی در ios همه رشته‌های بافته شده در این بخش را پنبه کرده و زمزمه‌های ممنوعیت واردات آیفون جدی‌تر از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید سرانجام اپل و محصولاتش در ایران به کجا خواهد رسید؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Vahid

جمعش کنید عامو‌
ی مش اشکول ک راس خرم حالی‌شون نیس شدن واس ما تصمیم بگیرن
اگه ب این باشه ک باید اول سایپا و ایران خودرو تعطیل بشن
یعنی من موندم مردم ما منتظر چی هستن
معجزه ای در کار نیست نبوده و نخواهد بود
خودتون پاشید معجزه رو شکل بدید

Milad7

هیچ اتفاقی نمی افته. خود مسئولین و توله هاشون اکثرا آیفون دارن

mehrdad_ma

موافقم
حتی ماشینهای آلمانی رو پیشخرید میکنن زودتر از خود آلمانی ها میخرن .
برای مردم ممنوع بشه برای خودشون ممنوع نمیشه تازه تو کمتر از ۱ دقیقه ریجستر میکنن .
مگه اپل خودش کاری کنه با سیمکارت ایران خدمات دهی نداشته باشن جواب اینجوری بهتره .

Miladkheyri

ان شاءاللّه مسئولین ما برای یکبار هم که شده تصمیم درست بگیرن و واردات آیفون رو ممنوع کنن، دو میلیارد دلار واردات آیفون یعنی تو یکسال گذشته 2میلیون آیفون وارد کشور شده، اونم تو کشوری که نه نمایندگی داره نه هیچ خدماتی

Vahid

شما از محصولاتی ک مال شیطان بزرگ استفاده نکن یا هرچی ک نمایندگی نداره
جان من ب هفته دوم نکشیده این نظرتو پس میگری
ی چی بگو بگنجه تو عقل
سلیقه ای نظر نده

mehrdad_ma

خوب شما هم یه چیزی بسازید صادر کنید به آمریکا

Naranj

اگر اونطوری باشه شما و دوستات دیگه از اینترنت هم استفاده نکن چون هم کاملا امریکایی هست و هزینه اش هم خیلی بیشتر از دو میلیارد دلار هست
همینطور داروها و تجهیزات پزشکی و…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)