حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۶ با دوربین زیر نمایشگر عرضه خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، شایعات، فناوری‌های نوین

با اینکه آیفون ۱۴ هنوز از راه نرسیده است، اما حالا می‌بینیم که صحبت از آیفون ۱۶ می‌شود. گرچه نمی‌توان آینده را پیش‌بینی کرد، با این وجود می‌توان از گفته منابع آگاه برای پی بردن به برنامه شرکت‌های بزرگ استفاده کرد. اینطور که اخبار و شایعات می‌گویند، به نظر می‌رسد که آیفون ۱۶ با دوربین زیر نمایشگر عرضه خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

آیفون ۱۶ با دوربین زیر نمایشگر چه شکلی به نظر می‌رسد؟!

اگر از طرفداران آیفون هستید، احتمالا به این فکر کردهاید که آیا آیفون ۱۴ ارزش انتظار دارد یا نه. اما آیا به این فکر کرده‌اید که اگر دو سال دیگر برای آیفون 16 صبر کنید چه خواهد شد؟؟ به گفته تحلیلگر معتبر محصولات اپل یعنی Ming-Chi Kuo، اپل تا سال ۲۰۲۴ فناوری دوربین زیر نمایشگر (UDC) خود را معرفی می‌کند و Face ID را نیز به زیر صفحه نمایش خواهد برد.

اگر اپل تصمیم نگیرد مانند گذشته یک سال عرضه نسخه S آیفون به بازار را به تاخیر نیاندازد، آن سال، سالی است که انتظار داریم آیفون ۱۶ را ببینیم. فناوری UDC، دوربین سلفی را قادر می‌سازد تا در زیر صفحه نمایش قرار گیرد، بنابراین نمی‌توانید آن را به سادگی یک نگاه مشاهده کنید. چند شرکت از جمله سامسونگ و ZTE قبلا تلفن‌هایی را عرضه کرده‌اند که از این فناوری استفاده می‌کنند.

آیفون ۱۶ با دوربین زیر نمایشگر

با این حال، در حال حاضر این یک راه ایده آل برای کاهش فضای صفحه نمایش گرفته شده توسط دوربین جلو نیست. زیرا نمایشگر از برخورد مقدار مشخصی نور به سنسور دوربین جلوگیری می‌کند، بنابراین دوربین سلفی‌هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند، اغلب بسیار کسل‌کننده یا تاریک می‌شوند و در حالی که شرکت‌ها از الگوریتم‌های پردازشی برای جبران آن استفاده می‌کنند، هرگز راه‌حل کاملی به شما نخواهند آمد. این مشکل برای Face ID حتی بیشتر نیز خواهد بود، زیرا سنسورها برای اسکن چهره شما و باز کردن قفل گوشی به حجم مناسبی از نور نیاز دارند.

مینگ چی کو به بهبود کیفیت دوربین جلو در آیفون‌های ۲۰۲۴ اپل اشاره می‌کند، اما مشخص نیست که آیا او می‌گوید این موارد در حال انجام هستند یا صرفا نشان می‌دهد که مهم هستند. تصور اصلی بر این است که آیفون‌های تمام‌ صفحه اپل در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد. این آیفون‌های سطح بالا در سال ۲۰۲۴ از دوربین جلویی زیر نمایشگر و همچنین از Face ID زیر نمایشگر استفاده خواهند کرد. شرایط کم نور برای کیفیت دوربین جلو مضر است و ISP و این الگوریتم برای بهبود کیفیت بسیار مهم هستند.

این یکی از راه‌های رفع مشکل فناوری UDC است

در حال حاضر سری آیفون ۱۴ در برنامه معرفی و عرضه اپل قرار دارند و یکی از بحث‌های مهم در مورد این دستگاه‌های جدید اپل، موضوع بریدگی صفحه نمایش آن‌ها است. اپل دوربین‌های جلو و سنسورهای Face ID را در یک بریدگی نسبتا بزرگ قرار داده است که باعث از دست رفتن قسمتی از صفحه نمایش می‌شود. سازندگان تلفن‌های اندرویدی چند سالی است که از برش‌های سوراخ‌دار، دوربین‌های پاپ‌آپ و فناوری UDC به عنوان راهی برای حفظ حداکثر فضای نمایشگر استفاده می‌کنند.

خانواده آیفون ۱۴ و هر آنچه که باید درباره آن‌ها بدانید

اگرچه باید توجه کرد که این مقایسه مستقیمی نیست، زیرا اکثر گوشی‌های اندرویدی از فناوری تشخیص چهره مشابه Face ID اپل استفاده نمی‌کنند، بنابراین به سنسورهای بخش جلویی نیاز زیادی ندارند، اما این موضوع باعث نشده که طرفداران اپل چیزی مشابه را درخواست کنند. چنین طراحی خاص و زیبایی برای آیفون‌ها و با توجه به این شایعات ممکن است در نهایت عملی شود، زیرا افشاگران گفته‌اند که برخی از مدل‌های آیفون ۱۴، بخش‌هایی برای دوربین جلو و سنسورهای Face ID خواهند داشت.

به گفته TechRadar، این اولین گام اپل خوب خواهد بود، اما با توجه به اینکه بخش Face ID اپل بسیار بزرگ است، احتمالا آن چنان که انتظار داشته باشید، باعث صرفه جویی در فضای صفحه نمایش نخواهد شد. بنابراین شاید باید آن را به سادگی به عنوان یک پله به سمت نمایشگر بدون ناچ و بریدگی در آیفون در نظر بگیریم. اگر صحبت‌های مینگ چی کو درست باشد، اپل به وضوح به دنبال راه بهتری برای مخفی کردن دوربین‌های جلویی است و حتی اگر UDC همان راه حلی که اپل در نهایت تصمیم گرفته است، نباشد، حداقل به نظر می‌رسد که این شرکت از خواسته‌های طرفداران آگاه است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان