حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ریلمی Q5 و Q5 Pro رونمایی شدند: نمایشگر های ۱۲۰ هرتزی و تراشه های کوالکام

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، ریلمی

در اوایل هفته جاری ریلمی Q5i در سکوت کامل خبری رونمایی شد. هم اکنون اما این غول فناوری چینی گوشی های قدرتمند تری از سری Q را معرفی کرده است. با ترنجی همراه باشید تا ببینیم ریلمی Q5 و Q5 Pro چه مشخصاتی دارند.

ریلمی Q5 و Q5 Pro در چین معرفی شدند

با صفحه نمایش ریلمی Q5 شروع می‌کنیم. این دستگاه به نمایشگر ۶.۵۸ اینچی FullHD+ مجهز شده است. این صفحه نمایش از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. روشنایی این پنل حداکثر ۶۰۰ نیت بوده و حدود ۹۰ درصد از فضای قاب جلویی دستگاه را به خود اختصاص داده است. از سوی دیگر، Realme Q5 Pro دارای صفحه نمایش ۶.۶۲ اینچی FHD+ AMOLED E4 است. این نمایشگر از رفرش ریت ۱۲۰  هرتزی، روشنایی ۱۳۰۰ نیت و نسبت کنتراست ۵۰۰۰۰۰۰:۱ برخوردار است. ناگفته‌ نماند که این پنل از فضای رنگی DCI_P3 نیز پشتیبانی می‌کند.

Realme Q5

مطابق با گزارش GizmoChina، نمایشگر هر دو گوشی دارای یک پانچ هول بوده که در گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش قرار دارد. به نظر می رسد طراحی پشتی هر دو گوشی از  Realme GT Neo 2 الهام گرفته شده است. در حالی که Q5 دارای یک اسکنر اثر انگشت بر روی فریم دستگاه است، سنسور اثر انگشت Q5 Pro به زیر صفحه نمایش رفته است. نیروی پردازشی مورد نیاز ریلمی Q5 از طریق تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ تأمین می‌شود. گران قیمت ترین نسخه این تلفن هوشمند به ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی مجهز شده است. باتری Realme Q5 نیز ظرفیت ۵,۰۰۰ میلی آمپری داشته و از شارژ سریع ۶۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

Realme Q5 Pro

قدرتمندترین گوشی هوشمند سری Q به تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ مجهز است. این دستگاه حداکثر از ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی برخوردار خواهد بود.  Q5 Pro دارای یک باتری لیتیومی ۵,۰۰۰ میلی آمپری بوده و از شارژ سریع ۸۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. گوشی های ریلمی Q5 و Q5 Pro به طور پیش‌فرض به دوازدهمین نسخه اندروید و رابط کاربری RealmeUI 3.0 مجهز شده اند. هر دو این دستگاه ها از حافظه رم مجازی (حداکثر تا ۵ گیگابایت) نیز پشتیبانی می‌کنند. Q5 دارای Wi-Fi 802.11ac، بلوتوث ۵.۱، GPS و پورت USB-C است، در حالی که Q5 Pro دارای Wi-Fi 802.11ax، بلوتوث ۵.۲، GPS دو بانده و اسپیکر های استریو است. بلندگوها ضخامت هر دو گوشی حدود ۸.۶ میلی متر و وزن آن حدود ۱۹۵ گرم است.

قیمت Realme Q5 و Q5 Pro

نسخه ۸+۱۲۸ گیگابایت Realme Q5 حدود ۲۰۲ دلار، نسخه ۶+۱۲۸ گیگابایت حدود ۲۳۴ دلار و نسخه ۸+۲۵۶ گیگابایتی این دستگاه نیز ۲۶۵ دلار قیمت دارد. نسخه ‌‌‌‌‌پایه Realme 5 Pro  قیمتی معادل ۲۸۰ دلار دارد. نسخه ۶+۱۲۸ گیگابایتی این دستگاه نیز با پرداخت ۳۱۲ دلار قابل تهیه است. گران قیمت ترین نسخه کیو ۵ پرو هم (۸+۲۵۶ گیگابایت) حدود ۳۴۳ دلار قیمت دارد. Realme Q5 Pro Special Edition نیز با پرداخت ۳۵۸ دلار قابل تهیه است.‌ این گوشی هوشمند بر اساس انیمیشن Time agent طراحی شده است.  فروش این تلفن های هوشمند از ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت) آغاز خواهد شد.

گوشی ریلمی Q5i در سکوت خبری رونمایی شد

نظر شما درباره گوشی های هوشمند سری Q ریلمی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی