حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پشتیبانی آیفون ۱۴ از قلم هوشمند برخلاف گلکسی S22 اولترا عملی نخواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، شایعات

همانطور که می‌دانید، حرکت بزرگ سامسونگ و ادغام سری S و Note باعث ایجاد این دیدگاه شد که گوشی‌های پرچمدار باید حتما یک قلم هوشمند به همراه داشته باشند و در این مورد تمام نگاه‌ها نیز به آیفون ۱۴ اپل است. اما گویا پشتیبانی آیفون ۱۴ از قلم هوشمند برخلاف گلکسی S22 اولترا عملی نخواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

پشتیبانی آیفون ۱۴ از قلم هوشمند؛ آرزویی که کاربران اپل دارند…!

گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ برای اولین بار از زمان عرضه سری گلکسی نوت منسوخ شده، قلم را به گوشی‌های پرچمدار آورده است. اما آیا اپل می‌تواند چنین ریسکی را تحمل کند و یک قلم برای آیفون ۱۴ بیاورد؟ خوب، ما می‌توانیم بگوییم که یک آیفون با داشتن قلم قطعا به بهتری آیفون تاریخ تبدیل خواهد شد. یا حداقل باعث آغاز یک رقابت بزرگ بین اپل و سامسونگ خواهد شد. اما نمی‌خواهیم وقت شما را تلف کنیم. واقعیت این است که این اتفاق حداقل امسال یا چند سال دیگر رخ نخواهد داد.

از زمان شروع تاریخ ثبت شده اولین شایعات این چنینی، همواره در مورد آیفون‌هایی که به قلم هوشمند اپل مجهز می‌شوند، خبرهای می‌شنویم. ما شایعاتی را در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ شنیدیم. احتمالا در سال ۲۰۲۲ نیز آن‌ها را خواهیم شنید. اینها شایعات مبهمی درباره احتمال تجهیز آیفون‌های اپل به قلم هوشمند است که حداقل تا به امروز عملی نشده و شاید هم نشود. بیشتر شایعاه در این زمینه را به شکل خاص‌تری در مورد آیفون ۱۱  شنیدیم. همانطور که الان چند بار در مورد iPhone Flip (آيفون تاشو) خبرهایی می‌شنویم.

پشتیبانی آیفون ۱۴ از قلم هوشمند

و آیا می‌دانید در آن زمان چند آیفون دیدیم که واقعا با Apple Pencil کار می‌کردند؟ هیچ آیفونی. بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم آیفون ۱۴ بر خلاف مدل‌های قبلی خود به یک قلم مجهز خواهد شد. ما اغلب شایعات امیدوار کننده‌ای در مورد آیفون می‌شنویم، اما به ندرت به واقعیت می‌پیوندند و درنهایت کمی دلسرد کننده می‌شوند.

به این دلیل که اپل تمایل دارد فقط ویژگی‌هایی را ارائه دهد که برای مصرف‌ کننده اصلی جذابیت داشته باشند. مثلا MagSafe برای همه مفید است، صفحه‌نمایش‌های ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از شبکه 5G نیز همینطور. این سه، مهم‌ترین پیشرفت‌هایی است که در آیفون‌های اخیر دیده‌ایم. با این حال، به نظر می‌رسد که افشاگران این موضوع را نادیده بگیرند.

مطمئنا، برای گروه منتخبی از کاربران، وجود ویژگی‌های خاص همچون پشتیبانی از قلم مفید است، اما معرفی آن‌ها در محصولی چون آیفون کافی نیست. این موضوع به آن دلیل است که هرسال تنها چهار عضو از خانواده آیفون عرضه می‌شود. بنابراین اگر از هر ۵ نفر یک یا دو نفر از قلم استفاده کنند، این یک چهارم یا نیمی از محدوده کاربران اپل است.

همه موارد مذکور از ویژگی‌هایی هستند که افراد زیادی از آن استفاده نمی‌کنند. برای مقایسه، سامسونگ تعداد زیادی گوشی مختلف در طیف‌های مختلف دارد – مثلا سری S، A، J، Z و M است که هر کدام دستگاه‌های بی شماری دارند. بنابراین اگر نمی‌خواهید یک قلم در گوشی سامسونگ وجود داشته باشد، گزینه‌های جایگزین زیادی دارید. اما چنین موضوعی برای اپل عملی نیست.

آیا روزی یک آیفون با قلم خواهیم دید؟!

این امکان وجود دارد که عادات کاربران باعث محبوبیت بیشتر قابلیت‌ها و امکانات یک دستگاه شود و یا شاید برنامه‌های بیشتری طراحی شوند که از آن‌ها استفاده کنند. اما این موضوع خود زمان زیادی می‌برد. اپل دستگاه‌های خود را دوباره اختراع نمی‌کند، بلکه فقط آن‌ها را اصلاح می‌کند و چند سال طول می‌کشد تا از طراحی فعلی به طراحی مناسبی که فضایی برای یک قلم داشته باشد، پیشرفت کنیم.

پشتیبانی آیفون ۱۴ از قلم هوشمند

همچنین قابل ذکر است که اپل در واقع نیاز به طراحی یک قلم (به اندازه کافی کوچک) برای قرار دادن در داخل آیفون دارد. مگر اینکه راه حل دیگری برای جاسازی این قلم برنامه ریزی کرده باشد. احتمالا قبل از آن، می‌توانستیم تبلت Apple Pencil را ببینیم که با تلفن سازگار می‌شود، تا عملکرد چند بیشتری را ارائه دهد و بی‌تواند به انواع خاصی از خلاقان و هنرمندان کمک کند. اما باز هم، این چیزی نیست که به این زودی انتظار عرضه‌اش را داشته باشیم.

به گفته TechRadar، شایعات آیفون ۱۴ به ارتقای کافی این دستگاه اشاره کرده‌اند که ما انتظاری جز این از آن‌ها نداریم. این تغییران شامل عدم وجود بریدگی، افزایش وضوح دوربین و جایگزینی آیفون ۱۴ مکس با نسخه مینی است و تقریبا این تمام آن چیزی است که در حال حاضر واقعا انتظار آن را داریم. بنابراین علیرغم این واقعیت که گلکسی اس ۲۲ اولترا یک گوشی قلم‌دار محبوب است و موتورولا در حال ایجاد فشار بیشتر بر اپل در این بازار است، اما نمی‌بینیم که این ویژگی به اندازه کافی توسط اپل پیگیری شود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان