حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیر سابق شیائومی در هند به دلیل نقض قانون تحت بازجویی قرار گرفت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، تحلیل راهبرد، سیاست، شیائومی

شیائومی یکی از برندهای محبوب و معروف بازار است که اگر چه به اندازه رقبایی همانند سامسونگ یا اپل سابقه ندارد اما به خوبی توانسته است نبض بازار گوشی‌های هوشمند را در دست بگیرد. این شرکت مدت‌ها پیش خطر تحریم شدن را از سر گذراند اما حالا مدیر سابق شیائومی در هند به دلیل نقض قانون تحت بازجویی قرار گرفته است. با ترنجی همراه باشید.

بازجویی از مدیر سابق شیائومی در هند به چه دلایلی است؟!

طرفداران شیائومی در هند احتمالا با Manu Kumar Jain آشنا هستند. او چند سالی است که در جایگاه برتر شیائومی هند به عنوان مدیر بوده است. با این حال، او سمت خود را ترک کرد و اکنون تحت نظر مراجع قانونی هند است. بر اساس گزارش‌ها، این مدیر سابق به دلیل نقض احتمالی قوانین ارز خارجی هند تحت تحقیق و بررسی قرار گرفته است. یک گزارش جدید از رویترز به دو منبع مجزا اشاره می‌کند که اطلاعات مهمی از حقایق جاری دارند.

این مدیر اجرایی که اکنون به عنوان معاون جهانی این شرکت در حال حاضر در دبی فعالیت می‌کرد، اکنون اما در حال حاضر وی در هند است تا حقایقی را روشن کند. با این حال، وی از اظهار نظر در مورد این وضعیت خودداری کرده است. اداره اجرای قوانین هند حداقل از ماه فوریه این شرکت را مورد بررسی قرار داده است و در هفته‌های اخیر، از مانو کومار جین خواسته تا در برابر ماموران قانونی خود حاضر شود.

مدیر سابق شیائومی در هند

این موضوع ممکن است بزرگ‌ترین دلیل برای سفر این مدیر سابق به بازار هند باشد. با این حال، هدف دقیق سفر او حداقل به طور رسمی یک راز باقی مانده است. هنگامی که از سخنگوی شیائومی در مورد تحقیقات صورت گرفته سوال شد، وی پاسخ داد که این شرکت به شدت به قوانین هند پایبند است. علاوه بر این، وی انطباق شیائومی با تمام قانون گذاران هند را تضمین می‌کند.

در این بیانیه آمده است که ما در حال همکاری با مقامات برای انجام تحقیقات مداوم آن‌ها هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که آن‌ها همه اطلاعات لازم را دارند. ظاهرا این اقدامات نشان دهنده بررسی دقیق سازنده چینی گوشی‌های هوشمند است. دفتر این شرکت در هند، در ماه دسامبر و در جریان یک تحقیق جداگانه که شامل بررسی موضوع فرار مالیاتی بر درآمد بوده است مورد تحقیق و تفحص قرار گرفته است.

توییت شیائومی در هند با مخالفت گسترده طرفداران این کمپانی مواجه شد!

این موضوع یک نقض جدی قانون است که ممکن است جریمه‌هایی را برای این شرکت ایجاد کند. متاسفانه اداره اجرای احکام هند نیز پاسخی نداده است. قابل ذکر است که با این حال، این یک روش معمول است زیرا آن‌ها معمولا جزئیات تحقیقات در حال انجام خود را به این زودی علنی نمی‌کند.

ظاهرا این مرجع به دنبال ساختارهای تجاری موجود بین شیائومی در هند، سازندگان قرارداد و این شرکت مادر در چین است. به گفته این منبع، تبادل وجوهی بین دفتر شیائومی در هند و نهاد اصلی آن در چین جریان دارد، از جمله پرداخت‌های حق امتیاز که همه آن‌ها در حال حاضر، در دست بررسی هستند.

مدیر سابق شیائومی در هند

منبع دوم بیان می‌گوید که این مرجع در ماه فوریه اخطاریه‌ای را برای مانو کومار جین ارسال کرده و چندین مورد از اسناد شرکت را خواسته است. این اسناد شامل موارد تامین مالی خارجی، الگوهای سهامداری و تامین مالی، صورت‌های مالی و اطلاعات مدیران اجرایی کلیدی است که کسب و کار را اداره می‌کنند.

به گفته GizChina، این موضوع ممکن است یک ضربه بزرگ به روابط شیائومی و هند باشد، به ویژه به این دلیل که تنش‌های مداوم بین هند و چین د حال وقوع است. تنها مشکل بزرگ این است که شیائومی یک نیروی اصلی در بازار گوشی‌های هوشمند هند است. این برند ۲۴ درصد از سهم بازار هند را در اختیار دارد. سامسونگ، دومین شرکت این لیست، حدود ۱۹ درصد برش سهم بازار هند را در دست دارد. دولت هند احتمالا اقدامات شدیدی مانند تحریم شیائومی را انجام نخواهد داد. به هر حال، این شرکت اهمیت اقتصادی زیادی برای هند دارد. با این حال، ممکن است جریمه‌ها خاصی را برای این شرکت و Manu Kumar Jain اعمال کند.

در همین حال، به نظر می‌رسد شیائومی مشغول آماده سازی برای عرضه سری ردمی نوت ۱۲ و یک پرچمدار جدید است. ما کنجکاو هستیم که ببینیم این پرونده چگونه پیش خواهد رفت و چه تاثیری بر شیائومی در هند خواهد داشت. نظر شما در این مورد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان