حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آشنایی با ابزارهای کاربردی سامانه‌های آنلاین آزمون ساز و فرم ساز

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

در این گفتار قصد داریم تا شما را با آزمون ساز آنلاین و مراحل استفاده از آن و هم‌چنین فرم ساز آنلاین که برای طراحی انواع فرم‌ها و پرسشنامه آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد آشنا کنیم، هم‌چنین در ادامه مطلب یک پلتفرم معتبر و تمام عیار در این زمینه به شما معرفی خواهد شد.

آزمون ساز آنلاین

با گسترش استفاده از اینترنت در زمینه آموزش و یادگیری نیاز به ارزیابی‌های آنلاین هم احساس شد، ارزیابی‌های آنلاین به واسطه طراحی سؤالات با پلتفرم‌های آزمون ساز یکی از رایج‌ترین ابزارهای یادگیری و آموزش آنلاین است. یک پلتفرم آزمون ساز به شما اجازه می‌دهد که بدون هیچ محدودیت از تعداد زیادی از دانش آموزان یا دانشجویان که در موقعیت‌های مکانی مختلفی هستند به صورت هم‌زمان آزمون بگیرید، آزمون ساز آنلاین این قابلیت را دارد که کارنامه نتایج را به سرعت صادر کند تا پروسه ملال‌آور تصحیح اوراق امتحانی که از چالش‌های امتحانات حضوری هستند را حذف کند. علاوه بر عدم محدودیت زمانی و مکانی در آزمون‌های آنلاین دقت و سرعت بالای تعیین نتایج از مهم‌ترین مزایای این دسته آزمون‌هاست، برای طراحی یک آزمون آنلاین می‌توان از کد نویسی به زبان‌هایCSS ,pHP , HTML  و… استفاده کرد. استفاده از کد نویسی برای ساخت آزمون‌های آنلاین نیازمند به داشتن مهارت و دانش فنی در این زمینه است، علاوه بر این تصحیح کدهای نوشته شده کار سخت و زمان بری است و از سوی دیگر پشتیبانی داده‌های حاصل از آزمون به در دسترس بودن یک فضای ذخیره گسترده نیاز دارد. راهکار دیگر طراحی آزمون آنلاین با استفاده از آزمون ساز آنلاین است، سامانه‌های آزمون ساز به راحتی هر چه تمام و بدون نیاز به دانش فنی و مهارت در زمینه برنامه‌نویسی و… آزمون‌های آنلاین را با بالاترین کیفیت ممکن برای شما طراحی خواهند کرد.

مراحل استفاده از آزمون ساز آنلاین

طراحی یک آزمون آنلاین استاندارد و باکیفیت با استفاده از آزمون ساز آنلاین مراحلی بسیار ساده دارد که عبارت‌اند از:

  • • طراحی سؤال

پس از ثبت‌نام در سامانه آزمون ساز و با ورود به بخش آزمون ساز آنلاین می‌توانید آزمون مورد نظرتان را طراحی کنید. با ورود به قسمت طراحی سؤالات، می‌توانید سؤالات را طرح کنید و پاسخ‌های را موردنظرتان را برای سؤالات مشخص کنید.

  • • شرکت در آزمون

با اتمام طراحی سؤالات سامانه به شما لینکی می‌دهد که می‌توانید به سادگی آن را با شرکت‌کنندگان آزمون به اشتراک بگذارید تا از طریق آدرس مورد نظر به صفحه آزمون متصل شوند، در پلتفرم‌های پیشرفته مانند سامانه آزمون ساز ایپول شما می‌توانید جزییات نحوه شرکت کاربران در آزمون را ردیابی کنید، مثلاً لحظه ورود و خروج هر کاربر را مشاهده کنید، از ورود مجدد کاربران به آزمون جلوگیری کنید و یا مدت‌زمان پاسخ‌گویی افراد به هر یک از سؤالات را مشاهده کنید.

  • • تصحیح اتوماتیک پاسخنامه‌ها

پس از اتمام زمان برگزاری آزمون سامانه آزمون ساز آنلاین می‌تواند به طور خودکار پاسخنامه‌ها را بررسی و با توجه به پاسخ‌های درستی که در سامانه درج شده‌اند آن را تصحیح کند و نمره شرکت‌کنندگان را مشخص کند. در پلتفرم ایپول برگزارکننده می‌تواند در این مرحله پاسخ سؤالات را تعویض کند و از سامانه بخواهد پاسخنامه‌ها را مجدداً تصحیح کند.

  • • مشاهده‌ی نتایج و گزارش‌ها

نتایج آزمون آنلاین به شما کارنامه‌های انفرادی، کارنامه‌های جامع، نمودارها و… قابل‌تحلیل و بررسی است، برگزارکننده می‌تواند نتایج آزمون را برای هریک از شرکت‌کنندگان ارسال کند.

 

پرسشنامه ساز و فرم ساز آنلاین

نظرسنجی و دریافت برخی از اطلاعات مهم در فضای آنلاین توسط طراحی فرم‌ها و پرسش‌نامه‌های آنلاین صورت می‌گیرد. یکی از سریع‌ترین و بهترین راهکارها برای طراحی پرسشنامه آنلاین و یا فرم‌های نظرسنجی و جمع‌آوری اطلاعات استفاده از فرم ساز آنلاین است. با استفاده از سامانه‌های فرم ساز آنلاین شما قادر خواهید بود به راحتی فرم‌های نظرسنجی، پرسشنامه‌های آنلاین و … را طراحی کنید و نتایج حاصل از آن‌ها توسط سامانه تحلیل، دسته‌بندی کنید. در فرم سازهای آنلاین ایده‌آل مانند فرم ساز آنلاین ایپول این امکان وجود دارد که ترتیب نمایش سؤالات در پرسشنامه‌های آنلاین هوشمند سازی شود و داده‌های حاصل در قالب نمودارها، گزارش و… طبقه‌بندی شوند.

 

مراحل استفاده از فرم ساز آنلاین

برای طراحی فرم با استفاده از فرم ساز آنلاین مراحل ساده زیر را دنبال کنید وارد سامانه فرم ساز آنلاین شوید و پس از ثبت‌نام، بخش طراحی فرم را باز کنید.

  • قالب موردنظر برای طراحی فرم را از بین قالب‌های آماده انتخاب و یا با استفاده از ابزار سامانه طراحی کنید.
  • سؤالات مورد نظرتان را در فرم آنلاین درج کنید و گزینه‌های را برای پاسخ‌ها تعریف کنید.
  • در پلتفرم‌های فرم ساز آنلاین پیشرفته مانند سامانه ایپول شما قادر هستید تا با افزودن سرویس ترتیب نمایش، سؤالات فرم را تعیین کنید به طور مثال در صورت دریافت یک پاسخ از سؤال قبل سؤال بعدی متناسب با آن پاسخ به نمایش در بیاید.
  • تنظیمات احتمالی مانند طراحی تم، فیلتر نمایش سؤالات و… را انجام دهید و لینک پرسش‌نامه یا نسخه‌ی آنلاین را منتشر کنید.
  • پس از دریافت پاسخ هتل قادر خواهید بود که داده‌های حاصل از نظرسنجی و… را به صورت آمار تحلیلی در فرم ساز آنلاین ببینید.

 

 

ایپول؛ هر آنچه که واقعاً می‌خواهید

سامانه آزمون ساز و فرم ساز آنلاین ایپول یکی از بهترین و مجهزترین پلتفرم‌های آنلاین برای طراحی انواع پرسشنامه آنلاین، آزمون آنلاین و فرم‌های نظرسنجی و جمع‌آوری اطلاعات است. آزمون ساز آنلاین ایپول با داشتن قابلیت‌هایی چون تعیین زمان شروع و پایان آزمون، ردیابی دقیق ورود و خروج کاربر به آزمون آنلاین، امکان محدود کردن ورود مجدد به آزمون، امکانات فوق‌العاده برای طراحی، قالب‌بندی، دیزاین و ویرایش سؤالات تستی تشریحی و تصحیح سریع و دقیق پاسخنامه آزمون از بهترین پلتفرم‌ها برای طراحی یک آزمون آنلاین و باکیفیت است. فرم ساز آنلاین ایپول نیز بهترین گزینه برای طراحی انواع فرم و پرسشنامه آنلاین است. فرم ساز آنلاین ایپول نیز با داشتن قابلیت‌های متنوع می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرم‌ها و پرسشنامه‌های آنلاین باکیفیتی را برای شما طراحی کند. از مهم‌ترین مزایای فرم ساز آنلاین ایپول می‌توان به قابلیت استفاده از تصاویر و ویدیو در طراحی سؤالات، قابلیت دسته‌بندی داده‌ها، جستجوی سریع در بین پاسخ‌ها، استفاده از تم‌های متفاوت و جذاب و… اشاره کرد.

کلام پایانی

در این گفتار در مورد مزایا و مراحل استفاده از آزمون ساز آنلاین برای طراحی آزمون‌های آنلاین و نیز استفاده از فرم ساز آنلاین برای جمع‌آوری، دسته‌بندی و ثبت دقیق اطلاعات مختلف نکاتی مطرح شد. ایپول به عنوان یکی از سامانه‌های آنلاین که امکان طراحی راحت انواع آزمون، فرم و پرسشنامه آنلاین را می‌دهد یکی از به صرفه‌ترین پلتفرم‌های فرم ساز آنلاین و یک آزمون ساز تمام عیار است که هر آنچه که از آپشن ها و امکانات متعدد برای این پلتفرم‌ها انتظار دارید را پوشش داده است.

برگرفته از وب سایت سامانه فرم ساز و آزمون ساز ایپول https://epoll.pro/

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات