حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل اکنون آیفون 13 را در کشور هند نیز تولید می‌کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

اپل امروز اعلام کرد که تولید آیفون 13 در هند اکنون حدود سه ماه پس از تاریخ برنامه‌ریزی‌شده پیشین، آغاز شده است. این تأخیر به‌دلیل شرایط کاری اسفناک در کارخانه فاکسکان در شهر چنای هند بوده است.

تولید آیفون 13 در هند

اپل به‌طور مستمر برای کاهش وابستگی تولید خود به چین، با تنوع بخشیدن به تولید دستگاه‌های مختلف در سراسر جهان تلاش می‌کند. تأمین‌کنندگان این شرکت اکنون کار مونتاژ آیفون، آیپد و مک را در هند، ویتنام، اندونزی و جاهای دیگر انجام می‌دهند.

اپل تولید آیفون در کشوری غیر از چین را برای اولین بار در سال 2017 با آیفون SE نسل اول در هند آغاز کرد. در ادامه، دو مدل دیگر آیفون در این کشور مونتاژ شدند و آیفون 13 نیز قرار بود تا ژانویه امسال به چهارمین مدل تبدیل شود.

بااین‌حال، پس از شکایت کارگران درمورد شرایط کاری، تولید این دستگاه در کارخانه چنای متوقف شد. جزئیات این مشکلات حقیقتا اسفناک بوده و شامل خوابگاه‌های بدون توالت یا آب، وجود کرم در غذاها و بیماری بیش از 250 کارگر این شرکت بوده است.

تولید آیفون 13 در هند

تولید آیفون 13 در هند

Business Standard هند ماه گذشته گزارش داد که این مشکلات حل شده و تولید آیفون در ماه آوریل آغاز خواهد شد. رویترز نیز با تأیید گزارش رسانه‌ی هندی، رفع مشکلات از سوی اپل را اعلام کرده است.

اپل تولید آیفون 13 را در هند آغاز کرده است. این شرکت روز دوشنبه اعلام کرد که این گوشی در کارخانه محلی فاکسکان، سازنده قراردادی تایوانی این شرکت، تولید می‌شود.

یک گزارش در ماه فوریه حاکی از آن بود که اپل درزمینهٔ فروش آیفون در هند نیز به نقطه عطفی رسیده است.

به‌نظر می‌رسد که اپل بیش از هر برند دیگری، از فروش گوشی‌های هوشمند در این کشور کسب درآمد داشته باشد. این درواقع یک چرخش کامل درعرض چند سال است؛ به‌طوری‌که سهم بازار این شرکت در سال 2018 کمتر از 1 درصد برآورد می‌شد.

برای روشن‌شدن مطلب، سهم اپل از فروش گوشی‌های هوشمند در هند که بر اساس واحدهای فروخته‌شده اندازه‌گیری می‌شود، هنوز به‌اندازه‌ای کم است که آیفون در رده‌ی «Others» قرار دارد. بااین‌حال، جایی که اپل برتری داشت، در بازار گوشی‌های هوشمند پریمیوم بود که قیمت آن‌ها، 30000 روپیه (حدود 400 دلار) به بالا تعریف می‌شد.

نظر شما پیرامون آغاز روند تولید آیفون 13 اپل در کشور هند چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی