حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 به حسگر اثر انگشت درون نمایشگر مجهز نخواهند شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

ما هنوز چند ماه تا معرفی نسل جدید گوشی‌های تاشو سامسونگ فاصله داریم؛ اما اطلاعات پیرامون این دستگاه‌ها رفته‌رفته به بیرون درز پیدا می‌کنند. امروز، گزارش جدیدی ادعا می‌کند که گلکسی زد فولد 4 و فلیپ 4 هر دو با حسگر اثر انگشت مشابه نسل‌های گذشته‌ی خود در لبه‌ی کناری عرضه خواهند شد و سامسونگ استفاده از سنسور زیر نمایشگر را سال آینده اجرایی خواهد کرد.

حسگر اثر انگشت در گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4

رسانه‌ی کره‌ای Business Korea گزارش می‌دهد که سامسونگ از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر در Galaxy Z Fold 4 یا Flip 4 که انتظار می‌رود در تابستان پیش‌رو به‌صورت رسمی معرفی شوند، استفاده نخواهد کرد. غول کره‌ای ظاهراً پیش از این درنظر گرفته بود تا این فناوری را درگوشی‌های تاشوی خود استفاده کند، اما از آن زمان تصمیم گرفته است که از حسگر اثر انگشت در دکمه پاور آن‌ها بهره ببرد.

ظاهراً، سامسونگ تصمیم گرفت تا حدی به‌خاطر تجربه کاربر از یکپارچگی دکمه پاور استفاده کند، زیرا به دستگاه اجازه می‌دهد “اثر انگشت را به‌طور طبیعی در حین باز کردن صفحه‌نمایش خود تشخیص دهد.”

اگر سامسونگ از یک سنسور درون نمایشگر استفاده می‌کرد، احتمالاً این پیاده‌سازی مشابه پتنت این شرکت بود که در آن دو سنسور به یکدیگر متصل هستند. یکی در مرکز نمایشگر بیرونی و دیگری در سمت چپ نمایشگر داخلی ظاهر می‌شود، حداقل درمورد گلکسی زد فولد 4. قابل‌توجه است که Vivo ظاهراً درحال برنامه‌ریزی برای استفاده از دو حسگر اثر انگشت اولتراسونیک در گوشی تاشوی ایکس فولد آینده خود است که به‌زودی معرفی خواهد شد.

سنسور اثر انگست در گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4

سنسور اثر انگست در گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4

درحالی‌که سنسورهای اثر انگشت زیر نمایشگر در این مرحله تقریباً استاندارد تمامی پرچمداران اندرویدی مطرح بازار هستند؛ اما استفاده از حسگر اثر انگشت نصب‌شده در لبه‌ی کناری، با توجه به موارد ذکرشده، بسیار منطقی است. به‌عنوان‌مثال، در گلکسی زد فولد 4، این امکان را به دستگاه می‌دهد که هم در حالت بسته و هم در حالت باز از این حسگر استفاده کنید. اگر سامسونگ بخواهد به سنسور درون نمایشگر سوئیچ کند، باید یک سنسور در صفحه بیرونی و دیگری در داخل وجود داشته باشد تا تجربه استفاده از دستگاه را خدشه‌دار نکند. درهمین‌حال، بهره‌مندی از سنسور اثر انگشت درون نمایشگر در گلکسی زد فلیپ 4 محدودیت‌های بیشتری را نیز به‌همراه خواهد داشت؛ زیرا به این معنی است که نمی‌توان دستگاه را پیش از باز کردن تای آن، آنلاک کنید و دسترسی ایمن به Samsung Pay را زمانی که تلفن بسته است از دست خواهید داد.

نظر شما پیرامون استفاده از سنسور اثر انگشت در لبه‌ی کناری نسل آینده گوشی‌های تاشو سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی