حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت های بعدی گوگل مپ به زودی منتشر خواهند شد؛ چراغ‌های راهنمایی و عوارض جاده

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، اپلیکیشن، اخبار، گوگل

گوگل مپس (Google Maps) از جمله نرم‌افزارهایی است که کاربران روزانه با آن تعامل بسیار زیادی دارند. مخصوصا اگر خارج از خانه باشید و دنبال آدرس یا مکان خاصی بگردید، این نرم‌‌افزار همانند یک چراغ راهنما برای شما خواهد بود. بر اساس اخبار جدید، قابلیت های بعدی گوگل مپ به زودی منتشر خواهند شد که شامل نمایش چراغ‌های راهنمایی و علائم ایست و بازرسی است. با ترنجی همراه باشید.

قابلیت های بعدی گوگل مپس چه خواهد بود؟!

با اضافه شدن ویژگی‌های جدید، Google Maps همچنان در مسیر بهتر شدن قرار دارد. امروز، گوگل آپدیت‌های جدیدی را برای اپلیکیشن Maps خود منتشر کرد که تعامل با این نرم‌افزار در پشت فرمان را به یک کار لذت‌ بخش‌تر تبدیل می‌کند. به عنوان مثال، گوگل اکنون اطلاعات ایستگاه‌های عوارضی را در برنامه اضافه می‌کند تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا از جاده عوارضی استفاده کنید یا از جاده‌های معمولی و بدون عوارض.

هنگامی که این ویژگی عرضه شد، حتی قبل از اینکه Google Maps شما را در سفر هدایت کند، می‌دانید که قبل از رسیدن به مقصد نهایی چقدر باید عوارض پرداخت کنید. گوگل می‌گوید که این اطلاعات از مقامات محلی دریافت می‌شود. همچنین گوگل گفته است که برای دریافت هزینه‌های تخمینی، ما عواملی مانند هزینه استفاده از کارت عوارض یا سایر روش‌های پرداخت، روز هفته و همچنین میزان هزینه‌ای که انتظار می‌رود در زمان مشخصی داشته باشد را بررسی می‌کنیم.

قابلیت های بعدی گوگل مپ

همانطور که دیدید، اکنون گوگل مقدار عوارض شما را قبل از شروع سفر محاسبه می‌کند. اگر دوست ندارید در طی سفر عوارض جاده‌ای را پرداخت کنید، گوگل اعلام کرده است که این برنامه به شما امکان انتخاب جاده‌های رایگان را می‌دهد. با ضربه زدن بر روی منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش مسیرها به شما نمایش داده شده و این امکان را دارید که گزینه‌های مسیر خود را انتخاب کنید، از جمله مسیرهایی که بدون عوارض است.

از این ماه، قیمت عوارض در نسخه‌های iOS و اندروید Maps برای ۲۰۰۰ جاده عوارضی در ایالات متحده، هند، ژاپن و اندونزی ظاهر می‌شود. گوگل به زودی کشورهای بیشتری را به این لیست اضافه خواهد کرد. رانندگی برای اولین بار در جاده می‌تواند ترسناک باشد و حتی بیشتر از آن هنگام انجام این سفر در شب. برای رفع و برطرف سازی این مشکلات، گوگل قابلیتی تحت عنوان “جزئیات غنی و جدید” را به برنامه نقشه خود اضافه می‌کند. این قابلیت چراغ‌های راهنمایی و علائم توقف را به شما نمایش خواهد داد. همچنین خطوط کلی ساختمان و مناطق مورد علاقه شما نیز اضافه شده است.

تلاش گوگل برای جلوگیری از ثبت نظرات جعلی در گوگل مپ نتایج مثبتی داشته است

در برخی شهرها، جاده‌ها اکنون شکل، عرض، میانه و جزایر خود را نشان می‌دهند تا راننده راحت‌تر بفهمد که کجاست. همچنین احتمال ترمز گرفتن راننده را کاهش می‌دهد تا از عبور از پیچ یا تغییر لاین در ثانیه‌های آخر جلوگیری کند. این ویژگی‌های ناوبری دقیق‌تر به زودی در سیستم عامل‌های اندرویدiOS ، اندریو اتو (مخصوص ماشین) و CarPlay در کشورهای منتخب عرضه خواهد شد.

گوگل در حال بهبود برخی از ویژگی های این برنامه در iOS است

گوگل در حال کار بر روی سهولت دسترسی به نقشه‌های گوگل در iOS است. یک ویجت سفر پین شده به شما امکان می‌دهد به سفرهایی که در برگه “Go” خود در برنامه Google Maps پین کرده‌اید، دسترسی داشته باشید. این ویجت، زمان رسیدن شما و حرکت بعدی را با استفاده از اطلاعات وضعیت حمل و نقل عمومی نشان می‌دهد و حتی اگر در حال رانندگی باشید، مسیری را پیشنهاد می‌کند.

قابلیت های بعدی گوگل مپ

ویجت جستجوی فعلی Google Maps برای iOS در حال ساده سازی است، به طوری که شما فقط یک ضربه، به پیمایش در مکان‌های مورد علاقه خود خواهید پرداخت.

برای دریافت ویجت‌های جدید، مطمئن شوید که آخرین نسخه Google Maps را در دستگاه iOS خود اجرا می‌کنید. علاوه بر این، در عرض چند هفته، می‌توانید روی میانبر Google Maps در برنامه Apple Watch ضربه بزنید و تا عملیات ناوبری را به سرعت در ساعت خود شروع کنید. با اضافه شدن ویژگی “Take me home” به Apple Watch شما، می‌توانید روی آن ضربه بزنید و مسیرهایی دریافت کنید که واقعا شما را به خانه می‌برد.

به گفته PhoneArena، در ماه‌های آینده، Google Maps مستقیما در Spotlight، Siri و برنامه Shortcuts در iOS ادغام خواهد شد. هنگامی که همه میانبرهای لازم را تنظیم کردید، برای دریافت اطلاعات از برنامه نقشه و پیمایش می‌توانید بگویید “Hey Siri, get directions” یا “Hey Siri, Search in Google Maps”. این ویژگی در ماه‌های آینده با قابلیت جستجوی پیشرفته سیری که در تابستان پیش رو ارائه می‌شود، ظاهر خواهد شد.

قابلیت های بعدی گوگل مپ

لازم به ذکر است که گوگل برنامه نقشه خود را فراتر از انجام یک ناوبری در سفر گسترش داده است. علاوه بر مورد دوم، این برنامه همچنین به شما پیشنهادهایی در مورد محل اقامت، محل غذا خوردن و کارهایی که هنگام رسیدن به مقصد خود انجام دهید، می‌دهد. نظر شما در مورد قابلیت های بعدی گوگل مپ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان