حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جزئيات اسنپدراگون 7 نسل 1 فاش شد: تراشه میان‌رده کوالکام با هسته‌های Cortex-A710 و A510

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، کوالکام

طبق جدیدترین گزارش‌های منتشرشده، کوالکام درحال کار بر روی نسخه بهبودیافته تراشه پرچمدار فعلی خود، اسنپدراگون 8 نسل 1، می‌باشد که ممکن است تا اوایل خردادماه با نام اسنپدراگون 8 نسل 1 پلاس معرفی شود. همچنین این احتمال وجود دارد که سازنده تراشه مستقر در ایالات‌متحده، یک SoC جدید از سری 7 اسنپدراگون را در کنار چیپست پرچمدار خود عرضه کند. حال امروز، افشاگر قابل‌اعتماد، Digital Chat Station، جزئيات کلیدی تراشه میان‌رده آینده کوالکام با نام احتمالی اسنپدراگون 7 نسل 1 را فاش کرده است که در ادامه آن را با هم مرور می‌کنیم.

جزئيات تراشه میان‌رده اسنپدراگون 7 نسل 1 کوالکام

افشای اطلاعات جدید نشان می‌دهد که تراشه‌های آینده سری 7 اسنپدراگون از چهار هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.36 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.80 گیگاهرتز تشکیل خواهد شد. همچنین این SoC، یک تراشه 4 نانومتری خواهد بود که دارای پردازنده گرافیکی Adreno 662 است. افشاگر مذکور مدعی شده که این تراشه توسط سامسونگ توسعه خواهد یافت. همچنین به‌نظر می‌رسد اولین گوشی‌های مجهز به تراشه جدید سری 7 اسنپدراگون درحال‌حاضر از سوی تولیدکنندگان اندرویدی، در دست توسعه هستند.

همان‌طور که در بالا ذکر شد، اسنپدراگون 8 نسل 1+ احتمالاً در اوایل ماه مه معرفی خواهد شد. ازاین‌رو، این احتمال وجود دارد که تراشه جدید سری 7 اسنپدراگون نیز در کنار آن معرفی شود. ازآنجایی‌که کوالکام نام جدیدی را برای تراشه سری 8 اسنپدراگون خود انتخاب کرده است، احتمالاً تراشه سری 7 نیز با نام مشابه یعنی اسنپدراگون 7 نسل 1 عرضه خواهد شد.

جزئيات تراشه میان‌رده اسنپدراگون 7 نسل 1 کوالکام

جزئيات تراشه میان‌رده اسنپدراگون 7 نسل 1 کوالکام

در اخبار مرتبط، گفته می‌شود که درحال‌حاضر چندین برند ازجمله شیائومی، وان پلاس، لنوو و موتورولا درحال کار بر روی پرچمداران مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 1+ هستند. بااین‌حال، این احتمال وجود دارد که Motorola Edge 30 Ultra (با اسم رمز Frontier) به‌عنوان اولین گوشی جهان با +SD8G1 معرفی شود. این تراشه همچنین ممکن است در سایر گوشی‌های هوشمند جدید مانند Galaxy Z Flip 4 و Galaxy Z Fold 4 سامسونگ و نسل آینده گوشی گیمینگ لنوو لیجن نیز مورداستفاده قرار گیرد. در ادامه، گمان می‌رود که سری جدید Redmi Note 12 یکی از اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به اسنپدراگون 7 نسل 1 باشد.

نظر شما پیرامون جزئيات تراشه میان‌رده اسنپدراگون 7 نسل 1 کوالکام و توسعه آن توسط سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

گرافیک ادرنو ۶۶۲ به عدد باشه از ۶۶۰ اسنپدراگون ۸۸۸ قویتره می مونه بحث پایداری که اگه tsmc براش تولید کنه عالی میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی