حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت از قابلیت‌های جدید تماس ویدیویی در ویندوز 11 رونمایی کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows 11

مایکروسافت در رویداد امروز خود به‌صورت رسمی اعلام کرد که درحال ایجاد ویژگی‌های جدید تماس های ویدیویی و جلسات هوشمند در ویندوز 11 است. چهار ویژگی جدیدی که به‌زودی ارائه می‌شوند شامل کاهش نویز پس‌زمینه، تماس چشمی، کادربندی و تاری پس‌زمینه هستند. این ویژگی‌های جدید ابتدا در دستگاه‌های شامل چیپست‌های کوالکام با تراشه‌های واحد پردازش عصبی (NPU) برای بهبود ویدیو و صدا در جلسات منتشر خواهند شد.

قابلیت‌های جدید تماس ویدیویی در ویندوز 11

درحالی‌که Microsoft Teams ازقبل دارای ویژگی کاهش نویز بوده، Voice Focus در ویندوز 11 تعبیه شده است و می‌تواند به‌طور خودکار صدای ناخواسته را درطول جلسات و تماس‌ها حذف کند. ویژگی تماس چشمی مایکروسافت نیز به‌جای محدود شدن به سرفیس پرو ایکس، به‌طور گسترده‌تر در دستگاه‌های سازگار ارائه خواهد شد.

تماس چشمی از هوش‌مصنوعی برای تنظیم خودکار جایی که چشمان شما در یک تماس ویدیویی به آن نگاه می‌کنند، استفاده می‌کند تا اطمینان حاصل شود که همیشه با دوربین تماس چشمی برقرار می‌کنید. این قابلیت درهنگامی‌که درحال خواندن یادداشت‌ها هستید یا اگر فقط می‌خواهید یک بازی فوتبال را در طول یک جلسه ویدیویی تماشا کنید، به‌کار می‌آید.

مایکروسافت همچنین کادربندی خودکار و محو کردن پس‌زمینه پرتره را مستقیماً به ویندوز 11 اضافه می‌کند. کادربندی خودکار تضمین می‌کند که درحین تماس ویدیویی چه در حالت ایستاده و چه درهنگام حرکت در اطراف، همیشه در فوکوس هستید و گزینه تاری پس‌زمینه پرتره به‌جای جلوه‌های تاری پس‌زمینه نامناسب که معمولاً در برنامه‌های کنفرانس ویدیویی یافت می‌شوند، محیط اطراف شما را نرم‌تر کند.

Paul Barr، مدیر اصلی محصولات گروه ویندوز توضیح می‌دهد: «ما هیجان‌زده هستیم که جلسات را در دستگاه‌های دارای واحد پردازش عصبی (NPU) به بهترین شکل برگزار کنیم تا کاربران به‌خوبی ظاهر شده و همه بتوانند در آن سازنده باشند. ازآنجایی‌که این ویژگی‌های هوشمند به‌صورت محلی بر روی دستگاه اجرا می‌شوند، به این معنی است که در برنامه‌های ویندوز 11 با حداقل عملکرد یا نیاز به باتری در دسترس هستند و می‌توانید اعتماد کنید که ما به حریم‌خصوصی شما احترام می‌گذاریم.»

قابلیت‌های جدید تماس ویدیویی در ویندوز 11

قابلیت‌های جدید تماس ویدیویی در ویندوز 11

دستگاه‌ها برای استفاده از ویژگی‌های جدید ویندوز 11 به یک واحد پردازش عصبی (NPU) نیاز دارند، به این معنی که این قابلیت‌ها ابتداعا در ThinkPad X13s جدید لنوو، که توسط پلتفرم محاسباتی 8cx Gen 3 کوالکام پشتیبانی می‌شود، نمایش داده می‌شوند.

Barr در این‌باره توضیح می‌دهد: «این تراشه‌های جدید به این معنی است که ما می‌توانیم ویژگی‌های قابل‌توجه را ازطریق ویندوز به دستگاه شما ارائه دهیم، بدون اینکه قدرت پردازشی را که برای انجام کارها استفاده می‌کنید، از بین ببریم».

بااین‌حال، بعید است که بیشتر این ویژگی‌ها را در دستگاه‌های غیر ARM مشاهده کنیم. تراشه‌های کوالکام برای نیازهای پردازشی موردنیاز ایده‌آل هستند، بدون اینکه بر عملکرد سیستم یا عمر باتری تأثیر بگذارند. بااین‌حال، یک ویژگی جداگانه Voice Clarity برای اولین بار در سرفیس لپ‌تاپ استودیو در ماه آوریل ظاهر می‌شود.

Voice Clarity اکو را از بین می‌برد و می‌تواند ارتباط صوتی همزمان را در بین برنامه‌هایی مانند Teams ،Discord و Xbox فعال کند. این حالت از میکروفون‌های موجود در سرفیس لپ‌تاپ استودیو استفاده می‌کند تا نویز پس‌زمینه را خنثی کرده و به شما امکان می‌دهد هنگام گپ زدن در اتاق قدم بزنید.

مایکروسافت همچنین درحال برنامه‌ریزی برای بهبود تماس‌های ویدیویی بیشتر بر اساس تراشه‌های ARM است و Barr می‌گوید که این‌ها «فقط شروع جلوه‌های جدیدی است که برای بهبود تماس‌های ویدیویی ایجاد می‌کنیم».

نظر شما پیرامون قابلیت‌های جدید تماس ویدیویی در ویندوز 11 مایکروسافت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی