حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی های سامسونگ در کدام کشور ها تولید می‌شوند و کدام کیفیت بیشتری دارند؟

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | سامسونگ

احتمالا شما نیز می‌دانید که سامسونگ پرفروش ترین برند گوشی های هوشمند در دنیاست. این شرکت موفق شد در سال گذشته میلادی حدود ۳۰۰ میلیون تلفن هوشمند را به فروش برساند. قطعا این رقم بالا، نیازمند یک شبکه تولید و تأمین گسترده است. اکنون می‌خواهیم بدانیم که گوشی های سامسونگ دقیقا در کدام کشور های دنیا تولید می‌شوند و کدام یک کیفیت ساخت بالاتری دارند؟

سامسونگ در نقاط مختلف جهان کارخانه های متعددی دارد

سامسونگ کارخانه های مختلفی در برخی از کشور های دنیا دارد. اپل بخش قابل توجهی از گوشی های خود را در چین تولید می‌کند. در گذشته، برخی از تلفن های هوشمند سامسونگ نیز در این کشور تولید می‌شدند. اما پس از افت فروش شدید سامسونگ در چین و پس از آنکه سهم این برند از بازار مذکور به کمتر از یک درصد رسید، تعطیلی کارخانه های چین شروع شد. آخرین کارخانه سامسونگ در جمهوری خلق چین در سال ۲۰۱۹ تعطیل شد. و در حال حاضر این غول فناوری کره ای، تولید گوشی در این کشور را متوقف کرده است.

برخلاف چین، در حال حاضر بخش قابل توجهی از گوشی های هوشمند سامسونگ در کشور ویتنام تولید می‌شوند. مرکز تولید سامسونگ در استان تای نگوین ویتنام واقع شده است، جایی که دو کارخانه در حال تولید گوشی های هوشمند، تبلت ها و گجت های پوشیدنی هستند. با وجود این دو کارخانه، سامسونگ تصمیم گرفته تا یک کارخانه دیگر نیز در این کشور تاسیس کند. کارخانه های موجود سالانه ۱۲۰ میلیون دستگاه تولید می‌کنند. بیشتر عرضه جهانی سامسونگ، از جمله برای بازارهایی مانند آمریکای شمالی و اروپا، از ویتنام تامین می‌شود.

بخشی از تاسیسات تولیدی سامسونگ در کره جنوبی قرار گرفته است. اما کارخانه تولید کننده تلفن های هوشمند سامسونگ در کره جنوبی تنها ده درصد از کل فروش جهانی این شرکت را تشکیل می‌دهد. در حقیقت بیشتر تولیدات این کشور برای بازار های محلی در نظر گرفته شده و به نقاط مختلف دنیا صادر نمی‌شوند.

سامسونگ یک کارخانه نیز در برزیل دارد که در سال ۱۹۹۹ راه اندازی شده است. بیش از ۶,۰۰۰ کارگر در این کارخانه کار می‌کنند و محصولات تولید شده در آن به سراسر آمریکای لاتین صادر می‌شود. با توجه به اینکه برزیل مالیات وارداتی بالایی دارد، تولید داخلی به سامسونگ اجازه می‌دهد تا محصولات خود را با قیمتی رقابتی در این کشور عرضه کند.

یکی از آخرین کارخانه های این غول فناوری نیز در اندونزی تأسیس شده است. این کارخانه در سال ۲۰۱۵ شروع به کار کرد و ظرفیت تولید ۸۰۰,۰۰۰ گوشی در سال را دارد. این میزان واقعا قابل توجه بوده و کاملا برای برطرف کردن نیاز مردم محلی کافی است.

چرا اولویت های سامسونگ مدام در حال تغییر است؟

بازار گوشی های هوشمند در دو دهه گذشته تغییرات زیادی داشته است. سازندگان چینی به شدت پیشرفت کرده و رقابت را برای سامسونگ سخت کردند. این امر منجر به تغییر در اولویت های تولیدی این شرکت شده است. سامسونگ اولین گوشی هوشمند ODM خود را در سال ۲۰۱۹ عرضه کرد. انتظار می‌رود که سامسونگ حدود ۶۰ میلیون گوشی را برون سپاری کند. تمایل بیشتر به تولید ODM به این معنی است که سامسونگ از تمام ظرفیت تولید موجود در کارخانه های خود استفاده نخواهد کرد.

کدام کارخانه سامسونگ کیفیت ساخت بالاتری دارد؟

تصورات غلطی درباره کیفیت کارخانه های مختلف سامسونگ وجود دارد. تمام کارخانه های سامسونگ گوشی های اورجینال و اصل تولید می‌کنند. به بیان ساده، تمام گوشی‌های سامسونگ که در کارخانه‌های خود شرکت یا شرکای ODM آن ساخته می‌شوند، «اورجینال» هستند. فرقی نمی کند که کارخانه در کره جنوبی باشد یا برزیل. بر خلاف باور موجود، دستگاهی که در ویتنام ساخته می‌شود، الزاما کیفیت بهتری نسبت به تولید کشور اندونزی ندارد.

سامسونگ رسما احداث یک کارخانه تولید تراشه ۱۷ میلیارد دلاری در تگزاس آمریکا را تأیید کرد

همان‌طور که SamMobile اشاره می‌کند، کارخانه های سامسونگ فقط فرآیند مونتاژ را انجام می‌دهند و در حقیقت از قطعات یکسانی استفاده می‌کنند. فرآیند تولید نیز در تمام کارخانه ها یکسان است. بنابر این نیاز نیست نگران باشید که حتما گوشی شما ساخت کره یا ویتنام باشد.

با آنکه سامسونگ ادعا می‌کند گوشی های هوشمندش که پر کارخانه های مختلف تولید می‌شوند، تفاوتی از نظر کیفیت ندارند، اما گزارشات برخی کاربران با این ادعا در تضاد است. آیا شما چنین تجربه ای داشته اید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
TechEnemy

جدای اینکه کلا عمر دست خداست و به هیچی اعتباری نیست دو تا موضوع اینجا مورد بحثه؛
اول اینکه نمیشه روی قطعات دیجیتال حساب صددرصدی باز کرد چون با اینکه تهش از توی صدتا آزمایش سر بلند بیاد بیرون بازم به کلی شرایط بستگی داره که بتونه طبق تخمین‌ها درست به کارش ادامه بده. یه شوک کوچیک یا تخلیه آنی الکتریسیته ساکن میتونه قاتل خطرناکی باشه.
دوم اینکه این حرف درسته ولی نه همیشه و در تمام موارد صادق نیست نمونه‌ش تولیدات برندهای چینی توی هند که اینهمه مشکلات و استهلاک دارن. خود سامسونگ هم تک و توک مشکل دار داره ولی خب میشه ندید گرفت.
کلا بنظرم خرید لوازم الکترونیکی جدای ضمانت به شانس هم بستگی داره. مورد دیدم دو نفر از یه مغازه یه برند و یه مدل خرید کردن و مصرف یکسانی هم داشتن حدودا ولی باتری اون یکی سر سال نرسیده گیرپاچ کرد.

ali karimi

سلام، کلی که بخوای حساب کنیم نباید گوشیهای یه شرکت مثاا همین سامسونگ که تو چندین کارخانه مختلف در چندکشور مختلف تولید میشن باهم فرق داشته باشن، اونایی هم که میگن نه فلان کارخانه سامسونگ که تو ویتنام هستش گوشیهاش بهتره تا کارخانه سامسونگی که تو اندونزی هستش، اشتباهه، البته اینم بگم لوازم برقی همشون شانسیه بقول این دوستمون که توهمین صفحه نظر داده، البته به نوع استفاده هم داره یا دستگاه های شارژی مثل گوشی به نوع شارژ کردن و نوع خود شارژر هم بستگی داره، یا نوسانات برق که به مرورزمان پدر دستگاه رو در میاره یا بعضی هام که تو اولین نوسان برق کلا کارش تموم میشه، اابته خب اینم شانسیه

aryannn

سلام ببخشید گفتید تولید سامسونگ در چین متوقف شده ولی من گوشی سامسونگ a03s رو خریدم ساخت چین بود؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی