حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی پرچمدار اقتصادی نوکیا در راه است؛ منتظر جانشین Nokia 8.3 باشید

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | شایعات، نوکیا

نوکیا اخیرا گوشی های مقرون به صرفه زیادی را در بازه قیمتی کمتر از ۲۵۰ دلار معرفی کرده است. این تلفن های هوشمند معمولا از تراشه های Unisoc استفاده می‌کنند. تراشه های مذکور معمولا به اندازه سری 4xx کوالکام (مانند اسنپدراگون ۴۸۰) قدرتمند نیستند. اما گوشی های پایین رده نوکیا اکثراً شارژدهی خوبی دارند. اکنون گزارش شده است که نوکیا قصد عرضه یک گوشی پرچمدار اقتصادی را دارد. این دستگاه به نوعی جانشین Nokia 8.3 خواهد بود.

پرچمدار اقتصادی و گوشی تاشو نوکیا در دست توسعه هستند

با آنکه HMD در چند وقت اخیر تمرکز زیادی بر روی بازار پایین رده ها و گوشی های مقرون به صرفه داشته است، اما طرفداران نوکیا منتظر عرضه یک گوشی پرچمدار اقتصادی هستند. نوکیا موبایل در کنفرانس اخیر خود اعلام کرده است تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی از یک تلفن هوشمند پرچمدار، اما با قیمتی مقرون به صرفه، رونمایی خواهد کرد. هم اکنون رندری از نوکیا سری Z منتشر شده است. این رندر بر اساس اطلاعات فاش شده از سوی کارمند HMD در شنژن چین، طراحی و منتشر شده است.

Nokia 8.3

گوشی هوشمند نوکیا زد احتمالا از جدیدترین تراشه اسنپدراگون سری 7xx استفاده خواهد کرد. ماژول دوربین موجود در قاب پشتی این دستگاه دارای سه لنز خواهد بود. دوربین اصلی رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی دارد. و دو دوربین دیگر ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی خواهند بود. این دستگاه به ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی مجهز می‌شود.

همچنین مانند بسیاری از گوشی های نوکیا از لنز های معروف شرکت Zeiss بهره مند خواهد بود. نوکیا Z در بخش باتری اما بسیار جذاب ظاهر شده و ادعا می‌‌شود که نیروی خود را از طریق یک باتری پرظرفیت ۶,۰۰۰ میلی آمپری تأمین می‌کند. این گوشی هوشمند همچنین از شارژ سریع ۲۵ واتی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

رندر غیررسمی گوشی تاشو نوکیا

سری زد نوکیا به نظر بسیاری جذاب خواهد بود. زیرا این سری شامل گوشی های هوشمند تاشو نیز می‌‌شود. بر اساس اطلاعات فاش شده، می‌دانیم که تلفن هوشمند تاشو نوکیا در دست توسعه است و این کمپانی نیز قصد ورود و رقابت در بازار گوشی های تاشو را دارد.

به دلیل شروع درگیری میان روسیه و اوکراین، نوکیا از بازار روسیه خارج شد و نوکیا موبایل نیز همین رویه را دنبال کرد. زیرا HMD طبق قرارداد، متعهد به پیروی از تصمیمات نوکیا است. از آنجایی که حرف Z اکنون به عنوان علامت نیروی های ارتش روسیه در جنگ به کار می‌رود، ممکن است نوکیا در نام گذاری خود تجدید نظر کند. حتی لانچر Nokia Z نیز از پلی استور حذف شده است! با این اوصاف واقعا مشخص نیست که گوشی هوشمند مورد بحث، واقعا با چه نامی عرضه خواهد شد.

رندر غیررسمی گوشی تاشو نوکیا

وب‌سایت Nokiamob برای آگاهی از این موضوع با شرکت نوکیا تماس گرفته و این شرکت پاسخ بسیار کوتاهی داده که جواب پرسش ما را نیز نمی‌دهد! این کمپانی می‌گوید:«ما تجاوز روسیه به اوکراین را محکوم می کنیم، اما نمی توانیم در مورد آینده یا دستگاه های معرفی نشده نوکیا اظهار نظر کنیم.»

نوکیا ۸.۳ با پشتیبانی از 5G رسما معرفی شد

نظر شما چیست؟ آیا نوکیا سری Z خود را به دلیل وقوع درگیری میان روسیه و اوکراین کنار خواهد گذاشت؟ آیا گوشی پرچمدار اقتصادی نوکیا می‌تواند رقبا را به چالش بکشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی