حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین شیائومی 12 پرو مشخص شد: رتبه 14 و هم‌رده با گلکسی اس 22 اولترا

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | تست، دوربین، شیائومی

پس از معرفی و عرضه رسمی شیائومی 12 پرو با سخت‌افزار دوربین قدرتمند حداقل در مورد لنز اصلی، حال وب‌سایت DxO اخیرا دست به بررسی این دستگاه زده و با اعطای امتیاز نه‌چندان جذاب 131، پرچمدار شیائومی را هم‌سطح با گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ و اوپو فایند ایکس 3 پرو در رتبه چهاردهم قرار داده است.

مشخصات سخت‌افزاری دوربین Xiaomi 12 Pro

شیائومی 12 Pro یک گوشی پرچمدار است که هم از‌لحاظ مشخصات و هم قیمت، در دسته محصولات درجه‌یک قرار می‌گیرد. بااین‌حال، این مدل نتوانست به عملکرد دوربین ایده‌آل دست پیدا کند و در بررسی DXoMark، تنها با کسب امتیاز 131 در رتبه چهاردهم جای گرفته است. این امتیاز کمی ناامیدکننده است زیرا ما با قدرتمندترین دستگاه این شرکت روبرو هستیم که غیر از توانایی بزرگنمایی لنز تله‌فوتو، در باقی موارد از سخت‌افزار دوربین قدرتمندی بهره می‌برد. بااین‌حال اما، این گوشی درنهایت عملکردی در حد پرچمدار دو سال گذشته ویوو یعنی +X50 Pro دارد.

Xiaomi 12 Pro از سیستم دوربین سه‌گانه شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، یک لنز فوق‌عریض با سنسور 50 مگاپیکسلی و یک لنز تله‌فوتو پرتره با سنسور 50 مگاپیکسلی است. لنز اصلی درحقیقت اولین مورد درمیان گوشی‌های شیائومی است که از سنسور Sony IMX 707 CMOS با ابعاد 1/1.28 اینچی و سایز پیکسل 1.22 میکرونی با فناوری ترکیب 4 در 1 و درنتیجه پیکسل‌های بزرگ‌تر 2.44 میکرونی بهره می‌برد. این دوربین همچنین دارای لنز 7P و لرزشگیر اپتیکال نیز می‌باشد.

دو لنز دیگر دوربین از سنسور 50 مگاپیکسلی Samsung JN1 CMOS با اندازه 1/2.76 اینچ استفاده می‌کنند که نمونه تله‌فوتو شامل یک لنز 5P و دوربین فوق‌عریض نیز از یک لنز 6P بهره می‌برد.

امتیاز DxO دوربین شیائومی 12 پروامتیاز DxO دوربین شیائومی 12 پرو

امتیاز DxO دوربین شیائومی 12 پرو

جدا از سخت‌افزار عالی، دوربین شیائومی 12 پرو با الگوریتم‌های نرم‌افزاری بهبودیافته نیز عرضه می‌شود. ازجمله آن‌ها باید به CyberFocus اشاره کرد که یک سیستم ردیابی فوکوس است که می‌تواند به‌طور خودکار بدن انسان، صورت و حتی گربه، سگ و سایر حیوانات کوچک را شناسایی کند. تا زمانی که دوبار کلیک کنید، می‌توانید هر شی‌ء را به‌دلخواه قفل کرده و فوکوس دوربین را کاملا بر روی آن متمرکز کنید.

به‌لطف این ویژگی، Xiaomi 12 Pro برای فیلم‌برداری یک گزینه‌ی ایده‌آل شده است. این می‌تواند به‌طور مؤثر کیفیت فیلم را بهبود بخشد و تجربه تصویربرداری کاربران عادی را تا حد زیادی افزایش دهد.

امتیاز DxO دوربین شیائومی 12 پرو

پس از مرور مشخصات سخت‌افزاری دوربین شیائومی 12 پرو، به بررسی نکات منفی و مثبت پیرامون دوربین این گوشی در امتیاز دگزو می‌پردازیم.

نکات مثبت

جزئیات خوب در اکثر شرایط
نوردهی خوب در نور کم
فوکوس خودکار سریع و ثابت
نویز کم تصویر در همه شرایط
میدان دید وسیع و جزئیات خوب در دوربین فوق‌عریض
نوردهی قابل‌اعتماد و محدوده دینامیکی گسترده در عکس‌های شب
جزئیات و نوردهی خوب در نور روشن و ویدیوهای داخلی
فوکوس خودکار ویدیویی خوب
لرزشگیر ویدئویی قوی درهنگام حرکات شدید

نکات منفی

افکت سایه و تغییر رنگ در صحنه‌هایی با کنتراست بالا
بزرگنمایی اپتیکال تنها به 2 برابر محدود شده است
ناپایداری‌های گاه‌به‌گاه قرار گرفتن درمعرض نور شدید
عدم وجود جزئیات در نور بسیار کم
محدوده دینامیکی و جلوه بوکه در پیش‌نمایش با عکس نهایی متفاوت است
جلوه‌های غیرطبیعی در حالت بوکه در پس‌زمینه
بی‌ثباتی تراز سفیدی و نویز سایه قوی در حالت ویدیو
سوژه‌هایی که نوردهی کمتری دارند و رنگ‌های نارنجی در ویدیوی کم نور

درنهایت نظر شما درباره امتیاز DxO دوربین شیائومی 12 پرو و قرار گرفتن پرچمدار این شرکت در رتبه چهاردهم چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی