حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استفاده از eSIM در اندروید ۱۳ تسریع خواهد یافت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۳، فناوری‌های نوین، گوگل

چندین و چند سال است که صحبت از همه گیر شدن سیم کارت‌های مجازی یا همان eSIM مطرح است اما واقعیت امر این است که این فرآیند تا به امروز به کندی پیش رفته است. با این حال گویا استفاده از eSIM در اندروید ۱۳ تسریع خواهد یافت. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

استفاده از eSIM در اندروید ۱۳؛ نقشه گوگل برای این کار چیست؟!

اینطور که به نظر می‌رسد، گویا اندروید ۱۳ پایان دنیای سیم کارت‌ها را تسریع می‌بخشد. با آپدیت بعدی اندروید، گوگل در نهایت به گوشی‌های هوشمند اندرویدی اجازه می‌دهد تا از طریق یک کارت eSIM یکپارچه به دو شبکه مختلف متصل شوند. این نوآوری باید به رها شدن کشوهای سیم‌کارت سرعت بخشد.

چند ماه قبل از انتشار نسخه نهایی، اندروید ۱۳ همچنان تمام اسرار خود را فاش می‌کند. میشال رحمان، کارشناس اندروید از وبلاگ Esper، با تجزیه و تحلیل کد آخرین نسخه بتا در نظر گرفته شده برای توسعه دهندگان، ویژگی جدیدی را کشف کرد که احتمالا به گوگل اجازه می‌دهد تا حذف خشاب سیم کارت در تلفن‌های هوشمند را تسریع بخشد.

هر آنچه که باید درباره سیم کارت‌های ای‌سیم (eSIM) بدانید!

به گفته وی، شرکت گوگل راهی برای بهبود عملکرد eSIM پیدا کرده است و این فناوری نوید جایگزینی با سیم کارت‌های فیزیکی را می‌دهد. برای کسانی که نمی دانند، eSIM می‌تواند باعث حذف کشوی معروف سیم کارت‌های سنتی شود. این نوآوری به سازندگان اجازه می‌دهد تا در هنگام طراحی دستگاه‌های خود در فضای مصرفی نیز صرفه جویی کنند.

eSIM که در حال حاضر در چندین گوشی هوشمند موجود در بازار استفاده شده است، در تلاش است تا خود را در بخش تلفن همراه نیز تثبیت کند. در مقایسه با سیم کارت‌های سنتی، eSIM از چندین کاستی رنج می‌برد. به عنوان مثال، فناوری سیم کارت یکپارچه اجازه اتصال همزمان به دو اپراتور مختلف را نمی‌دهد. مهمتر از همه، eSIM با عملکرد دو سیم کارت سازگار نیست. برای اتصال به دو اپراتور مختلف، باید دو سیم کارت را با هم ادغام کرد که نیاز به فضای زیادی هم دارد.

نسخه بعدی اندروید چگونه باعث رها شدن از سیم کارت فیزیکی و کوچ به سمت eSIM خواهد شد؟

استفاده از eSIM در اندروید ۱۳

به گفته میشال رحمان، تیم‌های گوگل با توسعه چند پروفایل فعال شده، موفق شده‌اند که این محدودیت‌ها را دور بزنند. این پروفایل‌های مختلف امکان فعال سازی چندین سیم کارت را در یک eSIM واحد فراهم خواهند کرد و بدین ترتیب، اتصال به بسته‌های مختلف ارائه شده توسط اپراتورهای مخابراتی مختلف، از طریق یک سیمکارت یکپارچه امکان پذیر خواهد بود.

میشال رحمان همچنین توضیح داده است که یک eSIM می‌تواند همزمان به دو اپراتور مختلف متصل شود و نیازی به دو سیم‌ کارت یا یک سیم‌ کارت معمولی به‌ علاوه یک سیم‌ کارت نانو برای داشتن عملکرد دو سیم‌ کارت نیست.

اپل iPhone 13 از eSIM دوگانه پشتیبانی می کند!

به گفته GizChina، ظاهرا گوگل این فناوری را در سال ۲۰۲۰ به ثبت رساند. پس از ماه‌ها توسعه، سرانجام این شرکت آمریکایی آماده است تا راه حل توسعه یافته توسط خود را به گوشی‌های هوشمندی که از اندروید ۱۳ استفاده می‌کنند، اضافه کند. در واقع، “ارجاعات متعددی به این فناوری در AOSP وجود دارد. نسخه منبع اندروید، به وضوح حضور چنین قابلیتی را مشخص می‌کند. علاوه بر این، گوگل در چند ماه گذشته، این راه حل را روی دستگاه‌های پیکسل خود نیز آزمایش کرده است.

توجه داشته باشید که اپل در حال حاضر به آیفون ۱۳ اجازه می‌دهد از دو سیم کارت الکترونیکی برای دو یا چند اپراتور تلفن همراه استفاده کند. در این شرایط، شایعه شده است که اپل قصد دارد در سال‌های آینده به طور قطعی کشو سیم کارت را نیز کنار بگذارد. با اضافه شدن این ویژگی به اندروید ۱۳، به نظر می‌رسد که عمر سیم کارت‌های سنتی خیلی زود به پایان خواهد رسید. نظر شما در این مورد چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان