حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طرح اشتراک سخت افزاری اپل می‌تواند ارزش سهام این برند را بیش از گذشته افزایش دهد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، شایعات

اپل شرکتی است که همواره به دنبال افزایش سطح خدمات خود بهبود کیفیت آن است. این مورد را می‌توان در طرح‌های اشتراک نرم‌افزاری این شرکت دید. اما اپل به همین جا بسنده نمی‌کند و همانطور که در گذشته گفته شد، به دنبال ایجاد طرحی برای فروش قسطی محصولات خود است. تحلیلگران معتقدند که طرح اشتراک سخت افزاری اپل می‌تواند ارزش سهام این برند را بیش از گذشته افزایش دهد. با ترنجی همراه باشید.

طرح اشتراک سخت افزاری اپل و چگونه عمل می‌کند؟

مدتی پیش در ترنجی خواندیم که طرح اجاره آیفون اپل به صورت ماهانه توسط این شرکت رونمایی خواهد شد. ممکن است اخیرا شنیده باشید که اپل برای محصولات خود اشتراک سخت افزاری ارائه می‌دهد و این اساسا بدان معنا است که شما می‌توانید برای داشتن یک آیفون مشترک این شرکت شوید و مبلغ آن را نه یک باره، بلکه در اقساط مختلف بپردازید.

طبق گزارش AppleInsider، یکی از تحلیلگران ارشد شرکت مورگان استنلی معتقد است که اگر این شایعات در نهایت به حقیقت بپیوندد، این یک تغییر تجاری گسترده از عرضه آیفون به سمت درآمدزایی پایه خواهد شد. اشتراک سخت‌افزاری اپل می‌تواند تمرکز را از عرضه آیفون برای این شرکت تغییر دهد.

کیتی هوبرتی، تحلیلگر ارشد مورگان استنلی، گفته است که اگر شایعه اشتراک سخت‌ افزاری اپل درست باشد، روایت سرمایه گذاران این شرکت از معامله به فروش تکراری تغییر خواهد یافت. برای کسانی که نمی‌دانند باید بگوییم که شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل مدل کسب‌ و کار خود را تغییر می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد تا با پرداخت مبلغی ماهانه، آیفون داشته باشند.

این تحلیلگر معتقد است که کاربر به طور متوسط ​​روزانه ۱ دلار برای سخت‌افزار و خدمات به اپل می‌پردازد. اما او همچنین خاطرنشان می‌کند که اگر به آن‌ها اجازه دسترسی به دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای اپل را بدهد، کاربر معمولی مایل به پرداخت مبالغ بیشتری است.

طرح اشتراک سخت افزاری اپل

همانطور که حدس و گمان همه بر آن است، یک برنامه اشتراک برای آیفون می‌تواند چندین پیشنهاد در سطوح قیمتی متفاوت داشته باشد. این امکان وجود دارد که اپل سطح پایین‌تری قرار دهد تا هر ۲۴ ماه یک آیفون را قدیمی ارائه دهد، در حالی که سطوح بالاتر احتمالا می توانند به دستگاه‌های جدیدتر و حتی مزایای بیشتر دسترسی داشته باشند.

این تحلیلگر همچنین بیان می‌کند که ممکن است بسته‌های مختلفی وجود داشته باشد که اپل بتواند با پیشنهاد اشتراک آن‌ها را ایجاد کند و این به شرکت اجازه دهد تا بر اساس مصرف محصولات و خدمات اپل، تمایل شما به پرداخت را جلب کند. اما مزایای این مدل اشتراک برای اپل چیست؟

طرح اجاره آیفون اپل به صورت ماهانه توسط این شرکت رونمایی خواهد شد

این تحلیلگر یعنی هوبرتی می‌گوید که این مدل درآمدزایی می‌تواند چرخه‌های جایگزینی سخت‌افزار را کاهش دهد. همچنین برای اپل در افزایش مقدار پولی که یک کاربر خرج می‌کند، سودمند خواهد بود و همچنین مشتریان بیشتری را به سمت مدل مستقیم به مشتری سوق می‌دهد، بنابراین اپراتورها و خرده‌فروشان را دور می‌زند.

به گفته این خبرگزاری PhoneArena، چنین حرکتی باعث افزایش ارزش سهام اپل خواهد شد. او می‌گوید که تاکنون اپل هدف قیمت ۱۲ ماهه ۲۱۰ دلاری خود را حفظ کرده است. به خاطر داشته باشید که تا کنون، اشتراک سخت افزاری برای محصولات اپل یک شایعه است و به صورت رسمی یا حتی اشاره‌ای از سوی این شرکت نشده است. و فقط باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا چنین طرحی واقعی است یا فقط در حد یک شایعه باقی خواهد ماند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان