حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طرح اجاره آیفون اپل به صورت ماهانه توسط این شرکت رونمایی خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، شایعات

ایده امکان اجاره گوشی‌های هوشمند از آن دست ایده‌هایی است که قطعا به ذهن بسیاری از کاربران و حتی خود شرکت‌های تولید کننده نیز رسیده است. شاید فکر کنید چالش‌ها و مشکلات بی شمار چنین طرحی، باعث جلوگیری از اقدام و عمل شرکت‌ها درباره آن شده است. اما باید یگوییم خیر. زیرا اینطور که پیداست، طرح اجاره آیفون اپل به صورت ماهانه توسط این شرکت رونمایی خواهد شد. با ترنجی همراه باشید.

طرح اجاره آیفون اپل تا چه حد واقعی و امکان پذیر است؟!

طبق گزارش‌های اخیر، اپل در حال برنامه ریزی برای توسعه یک سرویس اشتراک برای آیفون و سایر محصولات سخت‌افزاری خود است. این سرویس اشتراکی جدید به کاربران این امکان را می‌دهد که مستقیما هزینه ماهانه برای اجاره دستگاه را به اپل بپردازند. برخی از تحلیلگران معتقدند که این سرویس بزرگ‌ترین برنامه اپل برای دستیابی به فروش خودکار محصولات خواهد بود.

جزئيات آیفون 14 اپل فاش شد: غیبت نسخه مینی، نمایشگر بلندتر در مدل پرو و ارتباطات ماهواره‌ای

این طرح به کاربران این امکان را می‌دهد که برای اولین بار به جای خدمات دیجیتال، مشترک سخت افزاری یک محصول شوند. در صورت رسمی شدن این سرویس، کاربران می توانند مستقیما با پرداخت هزینه ماهانه از سخت افزار آیفون و آیپد استفاده کنند. قطعا عرضه چنین سرویسی می‌تواند برای کاربران بسیاری خوشایند باشد، چرا که قیمت محصولات اپل در برخی از کشورها، امکان خرید آن را منتفی می‌کند.

طرح اجاره آیفون اپل

منابع آگاه ادعا می‌کنند که سرویس اشتراک سخت افزاری اپل در حال حاضر تحت بررسی جدی این شرکت است. اپل قصد دارد این سرویس جدید را با آیفون‌های جدیدش که امسال عرضه می‌شوند، معرفی کند. در حال حاضر، دستگاه‌های اپل فقط از پرداخت اقساطی پشتیبانی می‌کنند و پس از یک تغییر استراتژیک بزرگ در ایجاد اشتراک‌های سخت‌افزاری، ممکن است به درآمد بیشتر اپل کمک کند. این امر پذیرش هزینه محصولات جدید را برای مصرف کنندگان آسان‌تر می‌کند.

طبق گزارش‌ها، ایده اپل این است که فرآیند خرید آیفون یا آیپد را با پرداخت هزینه ذخیره‌سازی ماهانه iCloud یا اشتراک Apple Music هماهنگ کند. این طرح به کاربران امکان می‌دهد با همان Apple ID و حساب App Store که در حال حاضر برای خرید برنامه‌ها و خدمات استفاده می‌کنند، مشترک سخت‌افزاری دستگاه نیز باشند.

رندر CAD آیفون 14 پرو اپل با طراحی سوراخ + کپسول نمایشگر منتشر شد

به گفته GizChina، قابل ذکر است که تفاوت این سرویس اشتراکی با طرح اقساطی این است که کاربران می‌توانند در طول مدت اشتراک، به جای پرداخت اقساطی، در هر زمانی که بخواهند، به دستگاه جدیدی سوئیچ کنند. تمام پرداخت‌های اقساطی باید در طی ۱۲ الی یا ۲۴ ماه کامل شود. در این دوره، کاربران به پرداخت‌های ثابت خود ادامه خواهند داد و همچنین این کاربران نمی‌توانند توافقنامه را در اواسط راه تغییر دهند. به این ترتیب، برای کاربرانی که می‌خواهند هر سال محصولات جدید اپل را جایگزین کنند، بسیار راحت‌تر خواهد بود.

آیا اجاره یک آیفون ایده خوبی است؟

ویژگی اجاره سخت‌افزار دستگاه، ایده جدیدی از اپل است. بدون شک این خدمات افراد زیادی را به اکوسیستم اپل جذب خواهد کرد. بسیاری از مردم به دلیل گران بودن گوشی‌های آیفون، امکان خرید آن را ندارند. اما با این سرویس افراد این امکان را خواهند داشت که آیفون را اجاره کرده و طی مدت زمان مشخصی قیمت آن را همانند طرح‌های اقساطی پرداخت کنند. این طرح به آن‌ها این امکان را می‌دهد که بررسی کنند آیا ارزش خرید دستگاه با چنین قیمتی مناسب است یا خیر؟

به عنوان مثال، اگر کاربری از خرید آیفون SE 3 تا حد مرگ پشیمان شده باشد، با استفاده از سرویس اجاره‌ای احتمالا ابتدا دستگاه را اجاره می‌کرد تا مطمئن شود که آیا به آن نیاز دارد یا نه؟ نظر شما در این مورد چیست؟ آیا این طرح می‌تواند نهایی شود؟ به نظر شما چنین سرویسی چه مشکلاتی می‌تواند در پی داشته باشد؟ اگر اپل رسما چنین سرویسی را معرفی کند، در چه صورت می‌تواند همه کاربران را به پلتفرم خود جذب نماید؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان