حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل قابلیت Tap to Pay را به‌منظور انجام پرداخت‌ها به‌صورت مستقیم با آیفون معرفی کرد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

کمپانی اپل به‌تازگی ویژگی جدید Tap to Pay را برای آیفون معرفی کرده است. این قابلیت که اواخر امسال منتشر خواهد شد، به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا از آیفون‌های خود با یک لمس ساده استفاده کرده و پرداخت‌های Apple Pay را به‌‌صورت «یکپارچه و ایمن» انجام دهند. این ویژگی همچنین از کارت‌های اعتباری بدون تماس و کارت‌های نقدی و همچنین سایر کیف پول‌های دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کند.

اپل Tap to Pay

جالب‌ترین بخش این ویژگی جدید اپل این است که این شرکت درواقع با اشخاص ثالث همکاری می‌کند و پلتفرم را در اختیار توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها و دیگر پلتفرم‌های پرداخت نیز قرار می‌دهد. اپل می‌گوید که Stripe اولین پلتفرم پرداختی خواهد بود که در بهار امسال Tap to Pay را در آیفون به‌صورت بروزرسانی برنامه Shopify Point of Sale ارائه می‌دهد.

این بدان معناست که این یک ویژگی اصلی iOS نخواهد بود، بلکه اپل تراشه NFC را در آیفون به روی پلتفرم‌های پرداخت شخص‌ثالث باز خواهد کرد تا برنامه‌هایی ایجاد کند که فناوری Tap to Pay را فعال می‌کنند.

اپل در این باره توضیح می‌دهد:

Tap to Pay در آیفون برای پلتفرم‌های پرداخت و توسعه‌دهندگان برنامه در دسترس خواهد بود تا در برنامه‌های iOS متعلق به آن‌ها ادغام شوند و به‌عنوان یک گزینه پرداخت به مشتریان تجاری خود خدماتی را ارائه دهند. Stripe اولین پلتفرم پرداختی خواهد بود که Tap to Pay را در آیفون به مشتریان تجاری خود ازجمله برنامه Shopify Point of Sale در بهار امسال ارائه می‌دهد. سایر پلتفرم‌ها و برنامه‌های پرداخت اضافی در اواخر سال جاری عرضه خواهند شد.

این ویژگی قرار است در اواخر سال جاری در ایالات‌متحده راه‌اندازی شود. پس از باز شدن پلتفرم، فروشندگان می‌توانند پرداخت‌های بدون تماس را ازطریق یک برنامه پشتیبانی iOS در iPhone XS یا مدل‌های جدیدتر بپذیرند.

این کار توسط فروشنده انجام می‌شود و از مشتری می‌خواهد که iPhone یا Apple Watch خود را نگه دارد تا با Apple Pay، کارت اعتباری یا نقدی بدون تماس خود یا یک کیف پول دیجیتالی دیگر در نزدیکی iPhone فروشنده پرداخت کند. سپس پرداخت با استفاده از فناوری NFC به‌صورت ایمن انجام خواهد شد.

اپل Tap to Pay

اپل Tap to Pay

جنیفر بیلی، معاون Apple Pay، در مورد معرفی ویژگی جدید Tap to Pay توضیح می‌دهد:

ازآنجایی‌که مشتریان بیشتری برای پرداخت با کیف پول دیجیتال و کارت‌های اعتباری روی می‌آورند، Tap to Pay در آیفون راهی امن، خصوصی و آسان برای پذیرش پرداخت‌های بدون تماس و باز کردن تجربه‌های جدید پرداخت با امنیت کامل است. با همکاری پلتفرم‌های پرداخت، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های پرداخت، ما این کار را برای کسب‌وکارها، از سرمایه‌گذاران انفرادی گرفته تا خرده‌فروش‌های بزرگ، آسان‌تر از همیشه می‌کنیم تا به‌طور یکپارچه پرداخت‌های بدون تماس را بپذیرند و به رشد تجارت خود ادامه دهند.»

اپل قول داده است «با پلتفرم‌های پرداخت پیشرو و توسعه‌دهندگان اپلیکیشن در صنعت پرداخت و تجارت همکاری نزدیک داشته باشد تا Tap to Pay را در آیفون به میلیون‌ها فروشنده در ایالات‌متحده ارائه دهد». درحال‌حاضر هیچ خبری در مورد توسعه این ویژگی در خارج از ایالات‌متحده نیست.

این قابلیت اولین بار در اوایل سال جاری توسط بلومبرگ گزارش شده و پس از آن نیز اپل در سال 2020، Mobeewave را به قیمت حدود 100 میلیون دلار خریداری کرد، استارت آپی که درحال‌توسعه راهی برای پذیرش پرداخت‌های کارتی به‌صورت مستقیم در تلفن‌های هوشمند بود.

اپل بیان می‌کند که Tap to Pay در آیفون در نسخه آزمایشی سیستم‌عامل iOS در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد. همچنین این ویژگی ازطریق SDKهای جدید برای پلتفرم‌های پرداخت شرکت‌کننده و شرکای توسعه‌دهنده برنامه آن‌ها در دسترس خواهد بود.

درنهایت دیدگاه شما پیرامون قابلیت اپل Tap to Pay به‌منظور استفاده از آیفون برای انجام پرداخت‌ها به‌صورت مستقیم چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی