حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تحریم روسیه توسط اسپاتیفای اعمال شد؛ تحریم‌های ضد روسی سنگین‌تر از همیشه

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سیاست

همانطور که می‌دانید، با قوع بحران اوکراین و روسیه، شرکت‌های زیادی با تبعیت از دولت‌های خود تصمیم به تحریم روسیه گرفته‌اند. در جدیدترین مورد اما این بار شاهد هستیم که تحریم روسیه توسط اسپاتیفای اعمال شده است و این موضوع می‌تواند به نشان دهد که تحریم‌های ضد روسی سنگین‌تر از همیشه شده است.درادامه با ترنجی همراه باشید.

تحریم روسیه توسط اسپاتیفای آغاز شد؛ شرکت بعدی کیست؟!

وضعیت روسیه در حال حاضر برای عموم دنیا شناخته شده است و این کشور باید با مسئله تحریم شدن توسط شرکت‌های زیادی کنار بیاید. از زمان شروع بحران روسیه و اوکراین، بسیاری از شرکت‌های فناوری در دوراهی سختی قرار گرفته‌اند. بسیاری مجبور می‌شوند به این گروه بپیوندند تا از روسیه خارج شوند.

در همین حال، برخی دیگر به دلیل محدودیت‌های اعمال شده توسط کشورهای اصلی خود مجبور به خروج از این کشور هستند. آخرین شرکتی که از روسیه خارج شده است و این کشور را تحریم کرده، Spotify است. این شرکت ادعا می‌کند که به دلیل قوانین جدیدی که مربوط به اطلاعات و بیان آزاد است، از این کشور خارج می‌شود.

تحریم روسیه توسط اسپاتیفای

اگرچه تصمیم اسپاتیفای برای خروج از روسیه رسمی است، اما تا اوایل ماه آوریل میلادی اجرایی نخواهد شد. این موضوع به آن دلیل است که برخی از مراحل عملیاتی وجود دارد که باید طی شود. به گفته این شرکت، تصمیم برای تعلیق فعالیت خود در روسیه تصمیم بسیار دشواری است. همچنین گزارش iMore ادعا می‌کند که Spotify می‌خواهد مستقل و قابل اعتماد باشد. سخنگوی این شرکت به iMore گفته است که:

اسپاتیفای همچنان بر این باور است که تلاش برای عملیاتی نگه داشتن سرویس خود در روسیه برای ارائه اخبار و اطلاعات قابل اعتماد و مستقل در منطقه بسیار مهم است. متأسفانه، قوانینی اخیرا وضع شده است که دسترسی به اطلاعات را محدودتر می‌کند، آزادی بیان را از بین می‌برد و انواع خاصی از اخبار را جرم انگاری می‌کند و به همین دلیل ایمنی کارمندان اسپاتیفای و احتمالا حتی بسیاری از شنوندگان ما را در معرض خطر قرار می‌دهد. پس از بررسی دقیق گزینه‌های خود و شرایط فعلی، به تصمیم دشواری رسیده‌ایم که خدمات خود را در روسیه به طور کامل تعلیق کنیم.

شرکت‌های بزرگ همچنان در حال خروج از روسیه هستند

اسپاتیفای اولین شرکتی نیست که از زمان آغاز این بحران از روسیه خارج می‌شود. اپل همچنین دیگر محصولات خود را در این کشور نمی‌فروشد و تراکنش‌های Apple Pay را در روسیه محدود می‌کند. با وجود این، بخش بزرگی از تجارت اپل در روسیه همچنان فعال است.

در اوایل این ماه، اسپاتیفای برخی از محتوای رسانه‌های روسی را از پلتفرم خود حذف کرده بود. این شرکت ادعا کرده است که این مطالب اطلاعات نادرستی بوده است. البته چندان نمی‌توان صحت این موضوع را تایید کرد. در نهایت این شرکت دفاتر خود را در روسیه تعطیل کرد. البته، حذف محتوای رسانه‌ای روسی از پلتفرم این شرکت به معنای قریب‌ الوقوع بودن ممنوعیت از بازار روسیه است.

شکایت ۲۷ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا از اپل به دلیل عملکرد ضدرقابتی با سرویس های پخش موزیک مانند اسپاتیفای

به گزارش وب سایت خبری GizChina، اسپاتیفای گفته است که ما فکر می‌کنیم که بسیار مهم است تا تلاش کنیم خدمات خود را در روسیه عملیاتی نگه داریم تا بتوانیم امکان جریان یافتن پخش اطلاعات به صورت جهانی را فراهم کنیم. در تمام این موارد به نظر می‌رسد Spotify بسیار مراقب است.

این شرکت بار دیگر تاکید می‌کند که فقط فعالیت خود را در روسیه به حالت تعلیق در می‌آورد. این بدان معنی است که حتمالا در آینده راه برای بازگشت این شرکت باز است. در کنار Apple Music، برنامه Spotify نیز یکی از بهترین برنامه‌ها برای پخش موسیقی است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا تحریم‌های گسترده به کاهش بحران بین روسیه و اوکراین کمکی خواهد کرد؟ به نظر شما دلیل اصلی حذف محتواهای روسی، فارغ از دلایل و توجیهات این شرکت‌ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان