حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ممنوعیت تلگرام در برزیل رفع شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پیام رسان

دو روز پیش برای شما درباره مسدودشدن تلگرام در برزیل به دلیل عدم همکاری با مسئولین نوشتیم. پاول دروف عذرخواهی کرد و قول همکاری های لازم را داد و حالا ممنوعیت تلگرام در برزیل رفع شده است.

رفع ممنوعیت تلگرام در برزیل

دادگاه عالی برزیل امروز ممنوعیت سراسری اپلیکیشن پیام رسان تلگرام را پس از اجرای موفقیت آمیز دستورات دادگاه و قوانین کشور لغو کرد.

پیش از این دادگاه عالی برزیل ممنوعیت تلگرام را صادر کرده بود زیرا این برنامه پیام رسان از دستورات دادگاه در مورد حکم بازداشت صادر شده به نام آلن دوس سانتوس که یکی از متحدان رئیس جمهور فعلی ژایر بولسونارو است، پیروی نکرده بود. متهم به انتشار اخبار جعلی از طریق تلگرام است. این فعال فراری که اکنون مقیم آمریکا بوده و همچنان در تلگرام فعال بوده است.

سرویس اشتراکی تلگرام برای غیرفعال کردن تبلیغات

Telegram

تلگرام درخواست‌های مقامات برزیل، از جمله درخواست پلیس برای مسدود کردن پروفایل‌ها و ارائه اطلاعات مرتبط با وبلاگ‌نویس را نادیده گرفت. تلگرام همچنین برخلاف رقبای خود، از معرفی نماینده قانونی در برزیل نیز کوتاهی کرده بود.

دادگاه تا روز یکشنبه به تلگرام فرصت داده بود تا به دستورات خود عمل کند. پاول دوروف بنیانگذار تلگرام، با عذرخواهی به دلیل «سهل انگاری» این شرکت در پاسخ به دستورات دادگاه، این شرکت نیز با مسدود کردن حساب‌های منتشرکننده اطلاعات نادرست، به آن عمل کرد.

در بیانیه دادگاه آمده است که تلگرام همچنین آلن کامپوس الیاس توماز را به عنوان نماینده قانونی خود در برزیل منصوب کرده است که یک درخواست کلیدی را برآورده می کند.

مسدودشدن تلگرام در برزیل به دلیل عدم همکاری با مسئولین

بیانیه دادگاه عالی قاضی مورائس می گوید که تلگرام “انطباق کامل” را نشان داده است. وی همچنین افزود: تصمیم تعلیق کامل تلگرام در برزیل را لغو می کنم.

این حرکت مورائس باعث ایجاد بحث هایی در مورد آزادی بیان و اخبار جعلی شده است. حامیان بولسونارو در سمت راست این را بیش از حد قضایی می نامند.

نظر شما درباره اتفاق اخیر پیرامون مسدودکردن تلگرام در برزیل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)