حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ممکن است بهینگی اسنپدراگون 8 نسل 2 و اگزینوس 2300 از همیشه کمتر باشد!

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ، شایعات، کوالکام

افشای جدید اولین نگاه را به ویژگی های عملکردی چیپست های پرچمدار نسل بعدی مانند اسنپدراگون 8 نسل 2، اگزینوس 2300 و دیمنسیتی 10000 ارائه میدهد. ظاهراً به نظر می‌رسد ابر هسته های جدید ARM یعنی Cortex X3 حتی ناکارآمدتر از هسته های Cortex X2 در اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 است. حداقل گفته های افشاگر مربوطه که به این موضوع اشاره دارد.

اسنپدراگون 8 نسل 1، اگزینوس 2200 و تا حد کمتری مدیاتک دیمنسیتی 9000 به دلیل کارایی کمتر مورد انتقاد قرار گرفته اند. این به دلیل هسته های جدید ARM است، زیرا Cortex X2 نسبت به نسل قبلی خود Cortex X1 کارایی کمتری دارد. ظاهرا Cortex X3 نیز بهتر از این نخواهد بود و گلوی سازندگان تراشه را حتی بیشتر از سالهای گذشته می‌فشارد.

اسنپدراگون 8 نسل 2 و اگزینوس 2300 نیز در عملکرد مشکل خواهند داشت

هسته X3 کارایی کمتری از هسته X2 دارد

طبق گفته‌ هایی که ظاهراً از تایوان آمده است، Cortex X3 حتی از Cortex X2 کارایی کمتری دارد. با توجه به شایعات، گفته می‌شود که Cortex X3 نسبت به Cortex X2 عملکرد کمی بهتر را ارائه می دهد. اما در صورتی که در کلاک 3.0 گیگاهرتز یا بالاتر، 10 درصد کارایی کمتری خواهد داشت. در سمت دیگر اما در حالی که عملکرد خام CPU پیشگام نخواهد بود. گفته می‌شود که عملکرد هوش مصنوعی در مقایسه با Cortex X2 تا 100 درصد افزایش یافته است.

این پست چند نکته دیگر را ارائه می دهد. برای مثال، این اعداد بر اساس گره های نسل بعدی سامسونگ و TSMC هستند. همچنین گفته می‌شود که کوالکام در حال کار بر روی بازگشت به هسته‌ های بزرگ داخلی خود است که در چیپست‌ هایی مانند اسنپدراگون 855 و اسنپدراگون 865 دیده می‌شود. گفته می شود، بازگشت به وضعیت پایدار گذشته تا سال 2024 نزدیک نخواهد بود. یعنی فرض می‌شود در اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام بتواند ایرادات را کامل برطرف کند. از سوی دیگراما، مدیاتک به دلیل هزینه های توسعه مرتبط، برنامه‌ای برای جایگزینی هسته ها ندارد. به نقل از منبع، در حالی که این گزارش چیزی در مورد سامسونگ نمی گوید، این شرکت کره ای به تازگی تیم سری Mongoose خود را در سال 2019 منحل کرد. بنابراین بازگشت به هسته های داخلی محتمل به نظر نمی رسد.

 

گویا روز های تاریک صنعت تراشه سازی خصوصاً در عالی‌ترین سطح آن در اسنپدراگون 8 نسل 2 و اگزینوس 2300 قرار نیست به این زودی ها به پایان برسد. در هر صورت ممکن است این شایعه درست باشد. در این صورت نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

بهترین کار اینه کوالکام هسته اختصاصی بزنه که اونم خیلی کار داره

ali karimi

سلام،خب بقول خود همین خبر فعلا شایعه هستش چون واقعا اگه بخواد اینطوری باشه که کارمون زاره که، خب چطور میشه هسته های x3 از ایکس 2 بهینگیش بدتر باشه، واقعا که، در کل امثال وصعیت دایمن سیتی 9000 خیلی بهتر اون دوتا رقیب خودش یعنی کوالکوم و اگزینوس هستش الخصوص کوالکوم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری