حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی iQOO Z6 5G با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و برچسب قیمتی ۲۰۰ دلاری معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | IQOO، اخبار

گوشی هوشمند iQOO Z6 5G به تازگی در کشور هند معرفی شده است. این دستگاه در رده قیمتی ۲۰۰ دلار از تراشه قدرتمند 5G اسنپدراگون ۶۹۵ بهره می‌برد. با ترنجی همراه باشید تا مشخصات جدیدترین تلفن هوشمند آیکو را بررسی کنیم.

گوشی هوشمند iQOO Z6 5G با تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ رونمایی شد

گوشی iQOO Z6 5G  دارای صفحه نمایش ۶.۵۸ اینچی LCD با رزولوشن FullHD+ است. نسبت صفحه نمایش به بدنه ۹۰.۶۱ درصد بوده و از فضای رنگی DCI P3 نیز پشتیبانی می‌کند. این موارد برای آیکو کافی نبوده و این شرکت تلفن هوشمند جدید خود را به رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و تاچ سمپلینگ ریت ۲۴۰ هرتزی نیز مجهز کرده است. این دو ویژگی در هنگام بازی بسیار مهم هستند. با آنکه Z6 5G یک دستگاه گیمینگ نیست اما آیکو سیستم خنک کننده ۵ لایه را برای این گوشی در نظر گرفته است.

iQOO Z6 5G

این شرکت همچنین بر طراحی Z6 5G نیز تمرکز داشته است. به طوری که iQOO Z6 5G تنها ۸.۲۶ میلی متر ضخامت و وزنی معادل ۱۸۶ گرم دارد. این دستگاه همچنین از طراحی مسطح با گوشه‌های گرد بهره می‌برد. در قاب پشتی نیز دارای ماژول دوربین سه‌گانه و در جلو دارای نمایشگری با طراحی ناچ است. این گوشی هوشمند اقتصادی‌ دارای قاب تخت ۲.۵ بوده و از سنسور اثرانگشت روی دکمه پاور نیز بهره مند است.

نیروی پردازشی گوشی هوشمند iQOO Z6 5G به وسیله تراشه اسنپدراگون ۶۹۵ تأمین می‌گردد. آیکو ادعا می‌کند که سریع‌ترین گوشی 5G در این رده قیمتی را معرفی کرده است. این تراشه بر اساس فرآیند ساخت ۶ نانومتری تولید شده و در کنار آن نیز ۸ گیگابایت رم LPDDR4X  و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی قرار گرفته است. متاسفانه گزارش GizmoChina اشاره ای به نوع حافظه ذخیره سازی به کار گرفته شده در این دستگاه نمی‌کند‌.

iQOO Z6 5G

آیکو زد ۶ مانند بسیاری از میان رده های مقرون به صرفه اندرویدی از باتری ۵,۰۰۰ میلی آمپری بهره مند بوده و از شارژ سریع ۱۸ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. این دستگاه با رابط کاربری FunTouch OS 12 و اندروید ۱۲ به دست کاربران می‌رسد. زد ۶ آیکو از رم مجازی نیز پشتیبانی کرده و می‌تواند تا حداکثر ۴ گیگابایت به میزان رم اضافه کند‌. iQOO همچنین قابلیتی به نام Ultra Game Mode را برای این دستگاه در نظر گرفته که عملکرد CPU و GPU  را افزایش و برای بازس بهینه می‌کند. از دیگر ویژگی های این گوشی هوشمند میان رده می‌توان به برخورداری از درگاه USB Type-C، جک ۳.۵ میلی متری صدا، پشتیبانی از کارت حافظه MicroSD و بلوتوث اشاره کرد.

iQOO Z6 5G

دوربین اصلی آیکو زد ۶ رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی داشته، دوربین ماکرو و تشخیص عمق نیز رزولوشن ۲ مگاپیکسلی دارد. برای دوربین سلفی این تلفن هوشمند نیز یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. نسخه ‌‌‌پایه این دستگاه (۴+۱۲۸ گیگابایت) قیمتی معادل ۲۱۰ دلار، نسخه ۶+۱۲۸ گیگابایت قیمت ۲۲۲ دلار و نسخه ۸+۱۲۸ گیگابایتی نیز قیمت ۲۳۶ دلاری دارد. iQOO Z6 5G در دو رنگ آبی و مشکی عرضه می‌شود و فروش آن نیز از ۲۲ مارس (دوم فروردین ۱۴۰۱) آغاز می‌شود.

گوشی iQOO Z5 با Snapdragon 778G و شارژر ۴۴ واتی رسماً معرفی شد

نظر شما درباره این گوشی هوشمند چیست؟ آیا iQOO Z6 از بهترین سخت افزار 5G در بازه قیمتی ۲۰۰ دلار بهره می‌برد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی