حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع Galaxy Z Slide سامسونگ: نمایشگر شفاف در یک گوشی رول‌شونده-تاشو

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | حق اختراع، سامسونگ

بعضی ایده ها آنقدر دیوانه وار به نظر می رسند که شاید تحقق آن ها خیلی منطقی نباشد. به هر صورت اما ایده آن ها به ذهن تیم تحقیق و توسعه می رسد و در قدم اول حق اختراع آن را ثبت می کنند. امروز حق اختراع Galaxy Z Slide سامسونگ ثبت شده که نمایشگر شفاف در یک گوشی رول‌شونده-تاشو را نشان می دهد.

سامسونگ Galaxy Z Slide

حق اختراع جدید سامسونگ

حق اختراع جدید سامسونگ

گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 نسل سوم گوشی های تاشو سامسونگ هستند. این دستگاه ها نسبت به مدل های قبلی بسیار بهبود یافته اند. تیم تحقیق و توسعه این برند کره ای در حال توسعه بسیاری از طرح های جدید گوشی هوشمند تاشو است.

اخیرا گزارشی در مورد گوشی هوشمند بسیار بزرگ Galaxy Z Flip & Slide منتشر شده است. این دستگاه یک Galaxy Z Fold چند لایه تاشو بسیار منحصر به فرد و همه کاره است. در این میان، سامسونگ در حال بررسی احتمالات توسعه یک گوشی رول شونده با صفحه نمایش شفاف است. این حدس و گمان از آخرین پتنت این شرکت نشات گرفته است.

حوالی تابستان ۱۴۰۰ سامسونگ الکترونیکس حق اختراعی را برای «دستگاه الکترونیکی رول شونده و روش استفاده از نمایشگر شفاف در دستگاه الکترونیکی مذکور» در WIPO (اداره جهانی مالکیت معنوی) ثبت کرد.

اسناد یک گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی را توصیف می کند که صفحه نمایش آن از نظر عرض قابل افزایش است. این به شما این امکان را می دهد که منطقه نمایش را در یک لحظه بزرگ کنید و برای مواقعی که صفحه نمایش بزرگ مورد نیاز است ایده آل به نظر می رسد.

سامسونگ Galaxy Z Slide

سامسونگ Galaxy Z Slide

صفحه نمایش انعطاف پذیر از سمت راست تا پشت گوشی هوشمند گسترش یافته است. بنابراین، در فشرده ترین شکل خود، یک تلفن نمایشگر دو طرفه است.

یک ویژگی خاص در اینجا گزینه جدا کردن قسمت صفحه نمایش از محفظه پشتی است. کاربران می توانند صفحه نمایش را بچرخانند تا به حالت عمودی درآید و برای تطبیق پذیری بیشتر، شکلی مشابه با لپ تاپ ایجاد می کند. به این ترتیب می توانید بدون هیچ مشکلی از چندین اپلیکیشن در کنار هم استفاده کنید. این برای کار ایده آل به نظر می رسد اما برای سرگرمی مانند بازی های موبایل یا مشاهده محتوای چند رسانه ای هم جذاب است.

حق اختراع سامسونگ

حق اختراع سامسونگ

این سند همچنین نشان می دهد که سامسونگ می خواهد قسمت صفحه نمایش را شفاف کند. برای ممکن شدن این طرح، این شرکت از صفحات پلاریزه استفاده خواهد کرد. درجه شفافیت بستگی به استفاده دارد اما از کاملاً شفاف تا نیمه شفاف قابل تنظیم است.

به محض اینکه کاربر بخواهد عکس بگیرد، صفحه نمایش شفاف می شود تا دوربین بتواند به خوبی از درون آن ببیند. کاربران می توانند نوع فیلتر را انتخاب کنند، مانند فیلتر ماوراء بنفش، فیلتر L خنثی، فیلتر پلاریزه و فیلتر متقاطع.

سامسونگ Galaxy Z Slide در این پتنت دارای چندین دوربین است. سیستم دوربین پشتی متشکل از چندین سنسور است که در زیر نمایشگر قرار دارند. صحبت از دوربین زاویه دید عریض و تله فوتو است. حتی برای اندازه گیری اجسام دور، یک پروژکتور مادون قرمز وجود دارد.

علاوه بر این، یک دوربین جلوی زیر نمایشگر برای گرفتن سلفی و برقراری تماس ویدیویی در دسترس است. همچنین کاربران می توانند از دوربین چرخشی استفاده کنند که می تواند برای سلفی به جلو و عقب حرکت کند.

طرح پیچیده ای بود نه؟ اینکه محقق می شود یا نه مشخص نیست اما حداقل تصور درباره آن جذاب است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)