حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پشتیبان گیری نامحدود واتس اپ در گوگل درایو احتمالا به پایان راه خود رسیده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، پیام رسان، شبکه‌های اجتماعی

همانطور که احتمالا می‌دانید، واتس‌اپ بر خلاف پیام رسان‌هایی چون تلگرام، به صورت مستقیم از چت‌های شما فایل بک آپ یا پشتیبان ایجاد نمی‌کند و این کار را به وسیله فضای ابری گوگل یا همان گوگل درایو انجام می‌دهد. اخیرا خبری منتشر شده که بر اساس آن احتمالا پشتیبان گیری نامحدود واتس اپ در گوگل درایو به پایان راه خود رسیده است. با ترنجی همراه باشید.

پشتیبان گیری نامحدود واتس اپ در گوگل درایو؛ یک قابلیت بسیار مهم برای ذخیره سازی

تا کنون، واتس اپ فضای ذخیره سازی نامحدودی را در گوگل درایو برای پشتیبان گیری از گفتگوهای کاربران ارائه کرده است. این شرکت گزینه‌های پشتیبان‌گیری در iCloud نیز برای کاربران آیفون ارائه می‌دهد. نکته جالب این است که حجم قابل ذخیره‌ سازی کاربران آیفون محدود است. بر خلاف گذشته، ممکن است چنین چیزی نیز برای کاربران اندروید رخ دهد.

آموزش خواندن پیام حذف شده در واتس اپ

همانطور که گفته شد، گزینه پشتیبان‌ گیری نامحدود Google Drive برای WhatsApp ممکن است به زودی کنار گذاشته شود. وب سایت Android Authority گزارش داده که به نظر می‌رسد برنامه واتس اپ در حال برنامه ریزی برای تغییری در زمینه پشتیبان گیری گوشی‌های اندرویدی است. خطوط موجود در کد برنامه به این واقعیت اشاره دارد که واتس اپ ممکن است گزینه ذخیره سازی نامحدود Google Drive خود را برای پشتیبان گیری از دست بدهد.

این خبر پس از این اطلاعات منتشر می شود که واتس اپ قرار است به شما امکان مدیریت اندازه فایل پشتیبان خود را در آینده نزدیک بدهد. این کد ابتدا توسط WABetaInfo کشف شد و یک کد مخفی است که به محدودیت های Google Drive اشاره می کند.

پشتیبان گیری نامحدود واتس اپ در گوگل درایو

به خاطر داشته باشید که تاریخی که در آن این اتفاق می افتد هنوز مشخص نیست، بنابراین همچنان می‌توانید از فضای ذخیره سازی نامحدود در گوگل درایو بهره‌مند شوید. موضوع این است که با توافق گوگل، پشتیبان‌گیری واتس‌اپ اجازه می‌دهد این فایل در فضای ذخیره‌ سازی گوگل درایو کاربران حساب شود. با این حال واتس‌اپ قصد دارد محدودیتی در فضای ذخیره‌ سازی لحاظ کند، اما محدودیت‌های دقیقی که این برنامه اعمال خواهد کرد هنوز مشخص نیست. انتظار می‌رود که فضای ذخیره سازی پشتیبان واتس اپ به عنوان محدودیت ۱۵ گیگابایتی برای سطح رایگان محاسبه نشود.

این اطلاعات پس از آن به دست آمد که WABetaInfo یک ویژگی مهم واتس اپ را کشف کرد. این ویژگی به شما امکان می‌دهد اندازه فایل پشتیبان WhatsApp خود را در اندروید مدیریت کنید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا مواردی را که از آن‌ها بک‌آپ گرفته می‌شوند را مشخص کنید و انواع خاصی از فایل‌ها را از نسخه پشتیبان حذف کنید. فایل‌هایی که ممکن است بتوانید آن‌ها را حذف کنید، عکس‌ها، اسناد و ویدیوها هستند. به نظر می‌رسد که واتس‌اپ در حال اعمال محدودیت‌هایی در پشتیبان گیری برای کاربران اندرویدی این برنامه است.

یک مشکل آزاردهنده واتس اپ به زودی برطرف می شود: قطع نشدن صدا با خروج از چت

اگر نسخه‌های پشتیبان چت شما بیش از حد بزرگ شود، با قابلیت مدیریت پشتیبان گوگل درایو، واتس‌اپ گزینه‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا مقداری فضای ذخیره‌سازی ذخیره کنید. کنار گذاشتن فضای ذخیره‌ سازی نامحدود Google Drive توسط واتس‌اپ نباید تعجب‌آور باشد، زیرا گوگل سال گذشته نسخه‌های پشتیبان نامحدود Google Photos را نیز کنار گذاشت. به نظر می‌رسد این شرکت در حال تلاش برای ارائه پلن‌های ذخیره سازی پولی است و این موضوع در محدودیت‌های پشتیبان گیر واتس‌اپ انعکاس یافته است.

واتس اپ در حال توسعه قابلیتی برای مدیریت اندازه فایل پشتیبان در اندروید است

پشتیبان گیری نامحدود واتس اپ در گوگل درایو

همانطور که در تصویر می‌بینید، این برنامه راه‌هایی را به شما ارائه می‌دهد تا آن‌ چه که در Google Drive پشتیبان گرفته می‌شود را بتوانید که مدیریت کنید. این کار به منظور صرفه‌جویی در فضای ذخیره سازی Google Drive خواهد بود. قابلیتی که در بالا مشاهده می‌شود می‌تواند در آپدیت بعدی واتس‌اپ گنجانده شود.

اگر واتس‌اپ فضای ذخیره‌سازی پشتیبان را محدود کند، قطعا باید این ویژگی را داشته باشد. این دو ویژگی هنوز تاریخ انتشار دقیقی ندارند. همانطور که در بالا ذکر شد، به دلیل توافق بین واتس‌اپ و گوگل، پشتیبان‌ گیری‌های این برنامه همچنان در سهمیه ذخیره‌سازی Google Drive شما محسوب نمی‌شوند.

ویژگی‌های جدید واتس اپ

به گفته phonearena، واتس‌اپ اخرین آپدیت‌های مهمی دریافت کرده و ویژگی‌های جدید زیادی را برای رابط کاربری خود ارائه داده است. اخیرا گفته شده که کاربران آیپد احتمالا بالاخره یک برنامه واتس‌اپ مخصوص دستگاه خود را دریافت می‌کنند که به طور خاص برای آیپد طراحی شده است. یکی دیگر از ویژگی‌های مفیدی که ممکن است به زودی ارائه شود، امکان انتقال آسان چت‌ها از اندروید به iOS است.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا از این قابلیت پشتیبان گیری استفاده می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان