حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رم های LPDDR5X سامسونگ با تراشه های بالارده کوالکام سازگار خواهند بود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سامسونگ، کوالکام

سامسونگ بزرگ‌ترین تولید کننده رم در جهان است و معمولاً اولین شرکتی است که فناوری های جدید را معرفی می‌کند. در اوایل روز جاری، سامسونگ طی اطلاعیه ای اعلام کرد که رم های LPDDR5X این شرکت با تراشه های بالارده کوالکام سازگار خواهند بود.

رم های LPDDR5X سامسونگ ۱.۲ برابر از نسل پیشین سریع ترند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی سامسونگ، کوالکام تأیید کرده است که تراشه‌های رم ۱۴ نانومتری ۱۶ گیگابایتی LPDDR5X این شرکت کره‌ای را می‌توان با پردازنده‌های بالارده اسنپدراگون استفاده کرد. این رم های جدید تا ۷.۵ گیگابیت بر ثانیه سرعت انتقال داده را ارائه می‌دهند، که ۱.۲ برابر سریع تر از رم های LPDDR5 رایج است. پرسرعت ترین رم های LPDDR5 که هم اکنون در تلفن های هوشمند به کار گرفته می‌شوند، ۶.۴ گیگابیت سرعت دارند.

حافظه های رم LPDDR5X سامسونگ به لطف طراحی مدارهای بهبود یافته و مقیاس بندی ولتاژ و فرکانس دینامیکی، ۲۰ درصد نسبت به نسل قبل مصرف انرژی بهینه تری خواهند داشت. این حافظه های رم می‌توانند عملکرد بهتری در کارهای هوش مصنوعی مانند تشخیص تصویر، NLP و تشخیص صدا در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های نسل بعدی ارائه دهند.

همان‌طور که SamMobile نیز اشاره می‌کند، جینمن هان، معاون اجرایی و رئیس فروش و بازاریابی جهانی Samsung Electronics، درباره سازگاری حافظه های رم جدید این غول فناوری کره جنوبی با تراشه های بالارده کوالکام، ادعا کرده است که: «تایید سازگاری رم های LPDDR5X ما با تراشه های موبایل کوالکام اسنپدراگون، نشان دهنده رهبری ما در فناوری DRam در جهان است. ما انتظار داریم که در آینده اپلیکشین های بیشتری با این حافظه های رم پر سرعت و کم مصرف سازگار شوند. این رم های جدید دستگاه ها و سیستم ها را قادر می‌سازند تا با مصرف انرژی کمتر، بهینه تر کار کنند و کارایی بیشتری داشته باشند.»

سامسونگ اولین حافظه رم LPDDR5X را با ۲۰ درصد مصرف انرژی کمتر معرفی کرد

نظر شما چیست؟ آیا شرکت های دیگر می‌توانند سامسونگ را از تخت سلطنت تولید رم های موبایل پایین بکشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی