حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رکورد تولید جهانی آیفون در فصل چهارم 2021 به‌لطف بازار چین شکسته شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

طبق گزارش‌ها، تولید جهانی آیفون رکورد جدیدی را در سه‌ماهه منتهی‌به تعطیلات 2021 به‌ثبت رسانده است. کمپانی اپل در این مدت توانست تقاضای زیاد برای سری آیفون 13 را با یک زنجیره تأمین مدیریت‌شده متعادل کند تا تأثیر کمبود قطعات را به حداقل برساند.

رکورد تولید آیفون

به‌گزارش مؤسسه اطلاعات آماری TrendForce، دو عامل دیگر برای اپل در رسیدن به این رکورد نقش داشته‌اند.

TrendForce اعلام کرده که تخمین زده می‌شود تولید آیفون در فصل چهارم 2021، به بیش از 85 میلیون دستگاه رسیده است.

 پس از رونمایی از سری آیفون 13 در ماه سپتامبر، اپل به‌شدت شروع به افزایش عرضه این دستگاه‌های جدید برای پاسخگویی به تقاضای بازار کرد. با توجه به‌سرعت فروش و ریتم‌های بازاریابی خود، اپل توانسته است جایگاه اول را در رتبه‌بندی سه‌ماهه گوشی‌های هوشمند بر اساس بازار تولید را در سه‌ماهه چهارم به خود اختصاص دهد.

 اپل علاوه‌بر حفظ موقعیت برتر خود در رتبه‌بندی برندها در سه‌ماهه چهارم، تولید سه‌ماهه آیفون خود را به رکورد جدید 85.5 میلیون دستگاه رسانده که 66.0 درصد افزایش نسبت‌به فصل تابستان را نشان می‌دهد.

علاوه‌بر تقاضا برای مدل‌های آیفون 13، این مؤسسه اعلام کرد که کاهش قیمت اپل در آیفون‌های قدیمی‌تر نیز به ثبت این رکورد کمک شایانی کرده است.

 در استراتژی قیمت‌گذاری، مدل‌های جدید آیفون 13 برای مصرف‌کنندگان مناسب بودند، درحالی‌که کاهش قیمت برای مدل‌های قدیمی آیفون نیز یک امتیاز ویژه به‌شمار می‌رود.

رکورد تولید آیفون

رکورد تولید آیفون

سرانجام، اپل توانست از خلاء شرکت چینی هواوی به‌دلیل اعمال تحریم‌های ایالات‌متحده علیه آن‌ها استفاده کرده و جایگاه خود را در فروش بازار چین بیش از پیش تقویت کند.

 تصاحب سهم بازار باقی‌مانده توسط هواوی را می‌توان عامل اصلی عملکرد درخشان اپل در سه‌ماهه چهارم سال 21 درنظر گرفت. با گذشت زمان، سفارش‌های مدل‌های پرچم‌دار هواوی (یعنی سری P و Mate) به‌تدریج با سفارش‌های آیفون جایگزین شدند.

 ازنظر تولید سالانه، آیفون اپل در سال 2021 به 233 میلیون دستگاه رسید که از تقریباً 200 میلیون دستگاه در سال 2020 افزایش یافته است. این رشد همچنین عمدتاً به افزایش سهم بازار اپل در چین از 10 درصد به 16 درصد نسبت داده شده است.

در این میان، Strategy Analytics روز گذشته گزارش داد که رشد آیفون در قاره اروپا در سال 2021، به‌میزان 11 درصد بوده است.

نظر شما درباره رکورد تولید آیفون اپل در سه‌ماهه پایانی سال 2021 میلادی و تاثیر بالای بازار چین و مدیریت خود شرکت بر مشکلات کمبود قطعات چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی